Wystrzałowe Katapulty – cel, pal! – recenzja

[WSPÓŁPRACA REKLAMOWA] Gra została przekazana mi bezzwrotnie w ramach recenzji od wydawnictwa FoxGames. Wydawnictwo FoxGames nie miało wpływu na kształt mojej opinii/niniejszej recenzji.

Wystrzałowe Katapulty należą do grupy gier zręcznościowych i ciężko mówić tu o planszówce, ale są karty zdolności, więc chyba się liczy, nie? Jakby nie było – nie ma większej satysfakcji niż załadowanie kuli wprost w stojącego na murach przeciwnika!

Informacje o grze Wystrzałowe Katapulty

Kolorowe klocki

Pudełko wypchane jest po brzegi, ale nie ma co się dziwić – musiały się zmieścić dwa zamki i dwie katapulty! Każda ze stron w tej dwuosobowej grze otrzymuje małą planszę oraz siedemnaście elementów do budowy zamku. Każda strona ma również zestaw rycerzy, zestaw kart akcji oraz po 4 głazy. No i oczywiście sedno “mechaniki”, czyli napinane gumką recepturką katapulty!

Wydanie stoi na wysokim poziomie. Elementów jest dużo i są dobrej jakości. Gumowe kule do katapult są dodane w takiej liczbie, że nawet jak pogubimy część, to nie będzie problemu.

Wystrzałowe Katapulty

 

Mechanika katapult

Każdy z graczy buduje front swojego zamku na planszy w dowolny sposób, byle około 1,5 metra od przeciwnika. Następnie umieszcza swoich rycerzy – na murach, lub za nimi.

Gracze otrzymują również 3 karty akcji, a pozostałe 3 zostają w ich talii. Karty w trybie podstawowym nie biorą udziału, ale warto z nimi grać, bo wprowadzają ciekawe możliwości, jak odbudowę zamku, podwójny strzał, czy strzelenie katapultą przeciwnika do jego własnych rycerzy.

W swojej turze możemy zagrać kartę, a następnie oddajemy strzał z katapulty. Celem gry jest strącenie wszystkich rycerzy przeciwnika. I to tyle.

W pudełku znajdziemy również dodatkowe gumki recepturki, które można założyć, żeby wzmocnić strzelanie, ale nie było nam to potrzebne. Już na takim naciągu zamki burzyło się, aż miło.

Wystrzałowe Katapulty

Twój ojciec był chomikiem, a matka pachnie jagodami!

Po pozie rycerzy jednej ze stron widać, jaki film, a raczej jego fragment, stanowił inspirację. I podobnie jak Święty Graal Monthy Python’a, tak i ta gra przynosi mnóstwo śmiechu. Można grać z dorosłymi, jak i z dzieciakami. Każdy sobie doskonale poradzi, a wygrana przynosi ogromną satysfakcję.

Graliśmy tak w gronie dorosłych, jak i z dzieciakami i każdemu się podobało. Dobrze, że wydawca dał do pudełka sporo zapasowych kul, bo w ferworze walki już ze dwie zgubiliśmy pod kanapą.

Wystrzałowe Katapulty to szybka i naprawdę satysfakcjonująca zręcznościówka. Gra pierwotnie wydana na platformie Kickstarter, oferowała dodatki pokroju wulkanu, balisty, czy statku wikingów – i naprawdę mam nadzieje, że chociaż część z nich pojawi się od wydawnictwa FoxGames, ponieważ to idealna gra zręcznościowa!

 

Wystrzałowe Katapulty

Plusy
  • pudło wypchane po brzegi
  • idealne na prezent
  • proste zasady, a frajda olbrzymia
  • pobudza kreatywność w budowaniu zamku
Plusy / minusy
  • chowanie rycerzy za murami psuje rozgrywkę, więc my stosowaliśmy homerule, że przynajmniej dwóch musi być widocznych na murach
Minusy
  • brak

Ocena:

Ciężko doszukiwać się tutaj głębi, czy rozbudowanej mechaniki. To prosta gra zręcznościowa, gdzie budujemy własny zamek, obsadzamy go załogą… po czym strzelamy do przeciwników z katapulty! Kupa frajdy!

Dziękujemy wydawnictwu FoxGames za przekazanie gry do recenzji.

 

Sebastian Lamch

Game Details
NameCatapult Feud (2021)
ZłożonośćLight [1.12]
BGG Ranking2443 [7.27]
Player Count (Recommended)2 (2-2+)
Projektant/ProjektanciKristian Fosh
GrafikaKristian Fosh and Damien Mammoliti
WydawcaVesuvius Media, Boardgame Mall, Conclave Editora, Delta Vision Publishing, Foshies, FoxGames, IELLO, Kaissa Chess & Games, Lautapelit.fi, Lucky Duck Games, Mancalamaro, MEEPLE, Pegasus Spiele, SD Games, Yayoi The Dreamer and Низа Гамс (Niza Gams)
MechanizmyEvents and Movement Template
Sebastian Lamch