Planszowe Gram Prix 2022 – Nominacje do kategorii: Gra Solo

7 edycja Plebiscytu Planszowe Gram Prix startuje 15.02.2021. Jak zwykle towarzyszyć jej będzie kilka konkursów, w tym główny, w którym pula nagród składa się ze 111 gier planszowych!  Zachęcamy do zapisania się do naszego newslettera i dołaczenia do wydarzenia na Facebooku, by niczego nie przegapić.

Dziś prezentujemy gry nominowane do kategorii: Gra Solo, na które będziecie mogli zagłosować.

Zgodnie z regulaminem do tej kategorii mogły zostać zgłoszone gry planszowe, wydaną w ubiegłym roku, które umożliwiają rozgrywkę jednoosobową. Nie wyklucza się gier planszowych dających możliwość rozgrywki większej liczbie graczy. Zasady rozgrywki jednoosobowej powinny być jednak integralną częścią instrukcji, a informacja o możliwości gry jednoosobowej umieszczona na pudełku gry.

Oto lista nominowanych gier:

Spis treści

Wahadło – T. P. Jones (Albi Polska)


Wahadło to gra w czasie rzeczywistym, w której wcielimy się w potężnego szlachcica, a naszym celem będzie zdobycie tytułu Wiecznego Króla, prawdziwego władcy Dünyi. Aby to osiągnąć musimy zarządzać podwładnymi, stosować fortele i podbijać prowincje, aby ostatecznie zdobywać zasoby i punkty prowadzące do zwycięstwa. Wygrana możliwa jest na czterech torach: siły, prestiżu, popularności i legendarnego osiągnięcia. Należy jednak uważać! Zwycięzcą zostanie nie ten, który działa najszybciej, ale ten, kto działa najbardziej optymalnie!

Wahadło to gra ekonomiczna typu worker-placement w czasie rzeczywistym (wszyscy gracze wykonują akcje w tym samym czasie, a nie w turach). Posiada również tryb Automa,opracowany z myślą o rozgrywkach solo.

 

Rocketmen – M. Wallace (Phalanx)


Włącz się do emocjonującego, niezwykle dynamicznego wyścigu ku nowym granicom – teraz w kosmosie! Zapraszamy do konfrontacyjnej gry opartej na mechanice budowania talii. W czasie rozgrywki skupisz się na taktycznym planowaniu i będziesz musiał podejmować wiele szybkich decyzji. Rozgrywka w Rocketmen daje poczucie bycia jednym z liderów technologicznego wyścigu w przestrzeni kosmicznej nagradzanego sławą i chwałą. Od Twoich umiejętności zarządzania oraz śmiałości Twojej wizji zależy, w jaki sposób osiągniesz zamierzone cele i doprowadzisz ludzkość na Czerwoną Planetę.

Gracze będą zdobywać punkty zwycięstwa za pomyślnie przeprowadzone misje na orbicie okołoziemskiej, Księżycu i Marsie. Dodatkowo będą zdobywać premie, dzięki którym łatwiej będzie można wykonywać kolejne misje.

Najważniejsze cechy gry Rocketmen:
– dynamiczna, pełna napięcia rywalizacyjna rozgrywka
– przejrzyste zasady
– głęboko osadzony motyw kosmicznego wyścigu
– elegancki dizajn
– warianty zwiększające różnorodność rozgrywki
– uproszczona wersja gry zapewniająca łatwe wprowadzenie do mechaniki deck-buildingu

 

Red Rising – J. Stegmaier, A. Schmidt (Phalanx)


Zanurz się w futurystycznym uniwersum Red Rising, opartym na serii książkowej Pierce’a Browna, opisującej dystopiczne społeczeństwo podzielone na 14 kast. Będziesz reprezentować Dom, który pragnie przejąć władzę i zdobywać najlepszych sojuszników. Czy zdołasz wyzwolić się z okowów Elity albo znaleźć się pośród rządzących Złotych?

Red Rising to gra polegająca na zarządzaniu ręką i budowaniu talii dla 1-6 graczy. Grę rozpoczyna się z ręką złożoną z 5 kart, a w swojej turze gracz może umieścić kartę z ręki w jednym z czterech miejsc na planszy. Następnie gracz wybiera kartę z jednego z pozostałych miejsc na planszy (nie może wziąć z tego pola, na które zagrał) albo dobiera z wierzchu talii. Po wykonaniu tej czynności, oprócz zdobycia wybranej karty, zyskujemy również bonus wynikający z pola, z którego została pobrana karta. Jeśli ponadto jest się w 100% zadowolonym ze swojej ręki, zamiast wykładać swoje karty na plansze, można wykonać akcję Zwiadu, w której odkrywa się kartę z wierzchu talii i kładzie się ją w wybranym przez siebie miejscu. Zyskuje się wtedy korzyść z wybranej lokalizacji.

Zoo New York – U.Rosenberg (Bard)


Łamigłówka i hodowla zwierząt: Uwe Rosenberg w najlepszym wydaniu.

W Zoo New York tworzysz park zwierząt. Buduj wybiegi dla zwierząt, wprowadzaj nowe gatunki i dbaj o ich potomstwo. Rozgrywka jest niezwykle prosta, gdyż w swojej turze masz tylko dwie opcje do wyboru: dołożyć nowy wybieg do swojego parku lub pozyskać nowe zwierzęta, by zasiedliły wybiegi. Jednak uważnie zaplanuj swoje działania – im częściej będziesz uczestniczył w rozmnażaniu zwierząt, tym lepiej.

 

Twierdza: Oblężenie Runedar – R. Knizia (Lucrum Games)


Od niepamiętnych lat kopalnie Runedar zasilały złotem potężną machinę krasnoludzkiego imperium. Czas jednak przynosi kres wszystkiemu – główne złoża złota uległy wyczerpaniu, a i samo imperium jest obecnie zaledwie cieniem swej chwalebnej przeszłości. Jako niewielka grupa krasnoludzkich awanturników zapuściliście się do ruin Runedar z nadzieją, że natraficie na jakieś przeoczone pomniejsze złoże złota. Jednak niespodziewanie uśmiechnęło się do was szczęście. Znaleziona złotonośna żyła okazała się całkiem bogata i szybko udało wam się zdobyć pokaźny majątek. Niestety fortuna bywa kapryśna, a szczęście zezowate – przekonaliście się o tym przerażająco szybko. Wasza aktywność w ruinach nie uszła uwadze orków i innych zielonoskórych stworów, których wielka horda żądna krwi i łupów stanęła u wrót strzegącej kopalni twierdzy. Nie macie cienia szans, aby odeprzeć najeźdźców, ale możecie spróbować opóźnić ich na tyle, by przekopać się do starożytnych imperialnych tuneli i tą drogą uciec wraz z wydobytym złotem. Czy zdołacie wspiąć się na wyżyny krasnoludzkich możliwości i ocalić swe życia (oraz ZŁOTO!), czy czeka was niechybna zagłada?

Twierdza: Oblężenie Runedar to gra kooperacyjna dla 1-4 graczy, gdzie wcielacie się w role krasnoludów broniących twierdzę i jej zasoby złota przed napastnikami. Będziecie walczyć wręcz i na dystans z orkami, goblinami i trolami, a także desperacko kopać tunel. Mechanizm budowania talii zawarty w grze pozwoli Wam ulepszać swoje bronie i narzędzia, aby skuteczniej stawić czoła przeciwnikom i wydostać się z pułapki.

 

Brazil: Świt Imperium – Z. Mendes (Lucrum Games)


Czołem szlachetni gracze! Żywimy nadzieję, że to orędzie zastanie was w zdrowiu i dobrej kondycji. Zapewne doszły was słuchy o niespodziewanym odkryciu Nowego Świata. Celem niniejszego pisma jest wezwanie was do udziału w przedsięwzięciu o wiekopomnym znaczeniu historycznym. Wielu graczy stanie do wielkiej gry o ziemię i zasoby. A stawka tej gry jest niebagatelna! Kto najlepiej zabezpieczy swe interesy, ma szansę koronować się władcą tych obszarów.

Po przybyciu do Nowego Świata kluczowym zadaniem będzie jak najszybsze zajęcie terytorium poprzez wznoszenie budynków gospodarczych. Jednocześnie będziecie musieli zaplanować kolejne działania rozwojowe – tworzyć manufaktury i oczywiście wzmacniać siłę militarną. Pamiętajcie, że nieznane terytorium pełne jest tajemnic, których odkrycie będzie wiązać się z realnymi profitami.

Aby umocnić swe panowanie, konieczne będzie zakładanie miast. Do tego natomiast potrzebować będziecie niezakłóconego napływu surowców i złota. Nie zapomnijcie także o wspieraniu nauki, która może okazać się najpotężniejszym zasobem. Rywale i rywalki nie śpią – zawsze powinniście jednak być o krok przed nimi.

Poprowadzicie swój nowy kraj poprzez trzy ery, z których każda zapewni wam nowe możliwości, ale także kolejne wyzwania. Postępujcie mądrze, a wasze imiona zostaną zapisane złotymi zgłoskami na kartach historii. Naprzód! Za imperium!

„Niech Bóg raczy spełnić me ostatnie życzenia – pokój i dobrobyt dla Brazylii.” Cesarz Pedro II.

 

Destinies – F. Miłuński, M. Gołębiowski (Lucky Duck Games)


Prorocy mówią o Aniele Śmierci i jego zstąpieniu na ziemię przynoszącym koniec dni. Kilkoro wybranych, których losy są splecione z planami niebios, otrzyma moc kształtowania Sądu Bożego i sprowadzania na innych zarówno potępienia, jak i zbawienia. Ich czyny będą świadectwem woli i siły śmiertelników.
„Destinies” to fabularna gra planszowa wspierana przez aplikację, dzięki której nie ma potrzeby posiadania mistrza gry. Każdy scenariusz przedstawia część świata pełnego mrocznych historii, niezwykłych postaci i tajemnic do rozwiązania. Gracze są bohaterami, którzy starają się wypełnić swoje przeznaczenie. Do celu prowadzą dwie zupełnie różne ścieżki, składające się z rozgałęzionej serii zadań. Gracze rywalizują ze sobą, aby popchnąć świat ku własnemu przeznaczeniu.
Gra wykorzystuje aplikację i technologię Scan & Play, oferując wyjątkowe doświadczenie oparte na fabule, pełne dynamicznych wydarzeń, niesamowitych przygód i zmieniającego się świata gry. Na każdym kroku gracze odkrywają nowe fragmenty mapy i odwiedzają różne miejsca. Tam dowiadują się więcej o historii i dokonują wyborów. Konsekwencje każdego wyboru są znaczące i często bezpowrotnie zmieniają stan świata.

Diuna Imperium – P. Dennen (Lucky Duck Games)


Arrakis. Diuna. Pustynna planeta. Stań na czele jednego z wysokich rodów Landsraadu. Wznieś swój sztandar nad bezkresnym pustkowiem i wyślij swoich wojowników oraz szpiegów do akcji. Z kim nawiążesz sojusz, a kogo zdradzisz? Czekają na ciebie bezwzględny Imperator, tajemnicze Bene Gesserit, sprytna Gildia Kosmiczna oraz dzicy Fremeni. Władza nad imperium może być twoja, wojna zaś to nie jedyny sposób, aby ją zdobyć.

„Diuna: Imperium” to gra strategiczna, która łączy w sobie mechaniki budowani talii i rozmieszczania sił na planszy (worker placement). To od ciebie zależy, jak rozbudujesz swoją potęgę. Poszukasz politycznych sojuszy czy stworzysz militarną przewagę? Siła ekonomii czy subtelne intrygi? Miejsce w radzie… czy ostra klinga? Wybór należy do ciebie. Imperium czeka.
Gra wykorzystujące elementy i postaci zaczerpnięte z uniwersum „Diuny”, zarówno z najnowszego filmu wytwórni Legendary Pictures, jak i serii powieści autorstwa Franka Herberta, Briana Herberta oraz Kevina J. Andersona.

Paleo – P. Rustemeyer (Lucky Duck Games)


W epoce kamienia rozpoczyna się właśnie nowy dzień. Dla członków Twojego plemienia oznacza to kolejne godziny wypełnione walką o przetrwanie, ale i nieustannym rozwojem. Zewsząd jednak czyhają niebezpieczeństwa: dzikie bestie, burze, wrogie plemiona. Co jeszcze czai się w dziczy? Czy przetrwacie kolejną noc?

W grze „Paleo” prowadzicie swoich łowców, zbieraczy, wojowników i innych członków plemienia przez niezbadane tereny w poszukiwaniu zasobów i tajemnic. Aby pozostawić po sobie trwały ślad dla kolejnych pokoleń, będziecie potrzebowali nowych narzędzi, wzajemnego wsparcia w pokonywaniu zagrożeń i odrobiny szczęścia. Czeka nas Was ponad 200 kart i 10 modułów, które zapewnią nowe przygody w każdej rozgrywce

Kroniki Zbrodni 1900 – D. Cicurel, W. Grajkowski (Lucky Duck Games)


„Nazywasz się Victor Lavel i jesteś młodym, ambitnym reporterem. Jest rok 1900. Już wkrótce o tych czasach będzie się mówić „La Belle Époque” – Paryż, stolica Francji, tętni życiem. Tyle tu się dzieje! Jednak ciebie znacznie bardziej interesują morderstwa, porwania i spektakularne kradzieże. Twój stryj jest komisarzem policji, więc jako jedna z pierwszych osób dowiadujesz się o nowych zdarzeniach. Czy potrafisz wykorzystać swoje zdolności i wykryć sprawcę zbrodni?”

„Kroniki Zbrodni: 1900” to niezależna, kooperacyjna gra detektywistyczna. Zastosowana w niej technologia Scan & Play pozwala połączyć zalety gry planszowej i elektronicznej. Gracz może prowadzić wiele różnych dochodzeń, korzystając z tych samych elementów.

Crime Zoom – S. Anquetil (Lucky Duck Games)


Jesteście detektywami starającymi się rozwikłać tajemniczą sprawę morderstwa. Miejsce zbrodni złożone jest z kart tworzących jedną dużą ilustrację. Aby zbadać ślad, wystarczy odwrócić kartę i podążyć dalej tym tropem. W toku śledztwa będziecie odwiedzać różne miejsca, przesłuchiwać podejrzanych, gromadzić dowody i wyciągać wnioski.

Crime zoom to seria gier detektywistycznych przeznaczonych dla 1–6 graczy. Zasady tłumaczy się w 2 minuty, a sama rozgrywka zajmuje około godziny. Każda z części przenosi graczy w inne miejsce i epokę. „Ostatnia karta” rozgrywa się w Nowym Jorku w latach 80., a „Ptaki złej wróżby” zabiorą graczy do współczesnego Paryża.

Bonfire – S. Feld (Portal Games)


Bonfire to strategiczna gra planszowa Stefana Felda (autora Zamków Burgundii) dla 1-4 graczy. To zaawansowana euro gra z wciągającym trybem solo, różnymi drogami do zwycięstwa oraz wieloma przeplatającymi się mechanikami – wyboru akcji, zarządzania surowcami, układania kafelków, ruchu po planszy, zbierania setów. Piękna grafika Dennisa Lohausena (Terra Mystica, Uczta dla Odyna) przenosi graczy do fantastycznego świata Gnomów starających się rozpalić mistyczne ogniska.

Wiedeński Łącznik – J. Poczęty, P. Rymer, I. Trzewiczek, J. Łapot (Portal Games)


Wiedeński Łącznik to nowa kooperacyjna szpiegowska gra planszowa dla 1-5 graczy od Portal Games. Wcielcie się w szpiegów CIA prowadzących tajne operacje w Europie Środkowej w czasach zimnej wojny, rozegrajcie 4 unikatowe misje tworzące wielką kampanię. Mechanika gry oparta na bestsellerze Detektyw: Kryminalna Gra Planszowa i poszerzona o dodatkowe elementy odzwierciedlające pracę tajnego wywiadu.

 

Dark Souls: gra karciana – D. Carl (Portal Games)


Dark Souls: Gra Karciana to kooperacyjna gra karciana Davida Carla (seria Warmachine) oparta na kultowym tytule wideo. Przeniesiemy się tutaj do świata Lordran, wcielając w cztery klasy nieumarłych, walczących z postępującym mrokiem. Dark Souls oparty jest na mechanice budowania talii — w czasie rozgrywki gracze będą kupować kolejne karty, płacąc za nie duszami zdobytymi na pokonanych wrogach. Podobnie jak w Bloodborne, tak i tutaj śmierć bohatera oznacza jedynie krótki odpoczynek i odsłonięcie jednej z kart Ogniska. Wszystko jednak ma swoją cenę. Kiedy limit tychże kart się wyczerpie, gracze przegrają. Co ważne, postaci graczy nie mają odgórnie przypisanych punktów życia, lecz są one uzależnione od liczby posiadanych kart. Bohater ginie, jeśli w którymkolwiek momencie nie będzie mógł uzupełnić ręki. W Dark Souls gracze wybiorą własną drogę rozgrywki, poruszając się na Planszy Eksploracji, zwieńczoną potężnymi Bossami. Każdy Boss ma inną siłę, inne umiejętności specjalne oraz własną talię, co spodoba się wszystkim wielbicielom takich gier jak Aeons End.

 

Mur Hadriana – B. Hill (Portal Games)


Obrona muru będzie wiązała się nie tylko z walką, ale również z rozwojem kultury i rzemiosła. Mur Hadriana jest grą wyjątkową, bowiem łączy w sobie mechaniki paper and pencil i tech tracks. Gra opiera się na papierowych Arkuszach rozwoju, na których gracze, wydając startowe zasoby, będą wykreślać kolejne pola, zdobywając nowe surowce, robotników i Punkty Zwycięstwa. Dzięki swojej mechanice Mur Hadriana ma proste i niezmienne zasady – zarówno dla gry wieloosobowej, jak i trybu solo – przy jednocześnie ogromnej regrywalności.

 

Aeon’s End: Legacy – N. Little (I), K. Riley (Portal Games)


Aeon’s End Legacy to samodzielna kooperacyjna gra karciana w świecie fantasy dla 1-4 osób zawierająca kampanię z elementami legacy i oparta na popularnej grze Aeon’s End. Na graczy czeka 7 rozdziałów z nowymi przygodami, kartami i Nemezis. Z upływem gry zasady będą się zmieniać, a na karty instrukcji trafią kolejne naklejki modyfikujące rozgrywkę. Decyzje podjęte w pierwszej rozgrywce, będą miały wpływ na przyszłe gry w kampanii. Postaci nauczą się nowych mocy i efektów, których będą mogły wykorzystać do rozgrywki w innych grach Aeon’s End po zakończeniu kampanii.

 

Lockup: Opowieść ze świata Roll Player – S. Kordonskiy (Ogry Games)


Gdy lojalne wojska króla Tarona z Nalos uporały się z inwazją Dragula, jego pojmanych sługusów wtrącono
do więzienia Kulbak, skąd ucieczka jest praktycznie niemożliwa dzięki magicznie wzmocnionym murom
i bezdusznym konstruktom-strażnikom. Raz do roku, podczas osobistej wizyty, król okazuje łaskę najtwardszej
bandzie więźniów, która dostaje następnie szansę na wywalczenie wolności na arenie w królewskim koloseum.

Grasz właśnie taką bandą, której członkowie – gnolle, koboldy, postrachy, gobliny, czy insektoidy – zostali pojmani
na polu bitwy i wtrąceni do więzienia Kulbak. Ale już za sześć krótkich tygodni król Taron przybędzie
z wizytą i może to właśnie Wy dostaniecie szansę, by wywalczyć sobie wolność? Tylko czy uda się Wam do tego
czasu zbudować odpowiednią reputację i zasłużyć na opinię najpotężniejszej bandy za kratami?

Jeżeli chcesz sobie poradzić w Lockup, musisz okazać się niezłym cwaniakiem przy rozstawianiu członków swojej
bandy w poszczególnych lokacjach więzienia. Wyślij mięśniaka tam, gdzie będzie trzeba się trochę porozpychać,
a tajniaka tam, gdzie wolisz nie wzbudzać podejrzeń strażników.
W każdej rundzie rozgrywki ten z graczy, który wyśle najsilniejszą załogę ze swojej bandy do danej lokacji zgarnia
dostępną w niej nagrodę: szansę na zdobycie surowców, fantów z przemytu lub rekrutację przydatnych dla sprawy
zbirów.
Tylko staraj się nie wzbudzać zbyt wielu podejrzeń strażników, bo zrobią nalot na cele i wszystko stracisz!
Po sześciu rundach rozgrywki, ktokolwiek zdobył najwięcej gwiazdek reputacji, wygrywa grę!

 

Fighting Fantasy: Puszcza Zagłady – I. Livingstone (Fox Games)


Krasnoludy z Kamiennego Mostu potrzebują twojej pomocy! Czy wykażesz się potrzebną odwagą i sprytem, by wkroczyć do Mrocznej Puszczy  i odnaleźć zagubione w niej fragmenty legendarnego młota bojowego? Tylko dzięki niemu krasnoludy będą mogły stawić czoła trollom i pokonać najeźdźców. W puszczy czyhają okrutne bestie, jednak perspektywa sowitej nagrody, przekonuje cię do podjęcia się misji. Puszcza zagłady czeka na kolejnego śmiałka…

 

Dziennik: Kroniki Cypher – D. Chassapakis (Fox Games)


Jesteś agentem CY.P.H.E.R, tajnej międzynarodowej agencji wyspecjalizowanej w rozwiązywaniu z pozoru niemożliwych do ukończenia spraw opartych na kodzie. Twoi partnerzy zaczynają znikać w tajemniczych okolicznościach, a po Twoich śladach depcze nieznany Ci wróg. Czas ucieka, a Ty musisz złamać kod, żeby przechylić szalę zwycięstwa na swoją stronę.

Rozwiązuj łamigłówki, przeszukuj wirtualne pokoje i pozwól, żeby pochłonęło Cię to nierozwiązane dotąd śledztwo.

Sherlock Holmes: Cień Kuby Rozpruwacza – CED (Fox Games)


W londyńskiej dzielnicy Whitechapel dochodzi do nowych morderstw. Inspektor Lestrade otrzymuje listy opisujące zbrodnie, które są podpisane… Kuba Rozpruwacz!Czy dziesięć lat po swoim zniknięciu seryjny morderca powrócił? Graj jako Holmes lub Watson, poruszaj się po mapie Whitechapel i rozwiąż kryminalną zagadkę, ponieważ bohaterem jesteś TY!

Wyprawa 1907: Zakazane kopalnie – K. Giorgios (Fox Games)


Weź w rękę „Dziennik. Wyprawa 1907: Zakazane kopalnie” i zostań bohaterem niesamowitej przygody. Wkrocz w świat interaktywnych gier książkowych.

Gra książkowa dostarczy Ci bogatego wyboru zagadek i zadań, z którymi będziesz musiał się zmierzyć. Angażuj się w historię, która będzie Cię na każdym kroku zaskakiwać. Niezależnie od tego, czy przeżyłeś już przygodę na statku Wyprawy 1907, teraz możesz zejść w głąb mrocznych kopalni i ponownie stać się uczestnikiem tej nietypowej gry. Jakie sekrety i zagadki zafunduje Ci tym razem kolejny z Dzienników?

Twórcy „Dziennika. Wyprawa 1907: Zakazane kopalnie” kuszą perspektywą mrocznej przygody. Przekonaj się, czym jest tytułowy dziennik odnaleziony w korytarzach opuszczonej przed stu laty kopalni. Zanurz się w opowieść, by z każdym korytarzem schodzić coraz głębiej w klaustrofobiczną atmosferę zakazanych kopalni.

 

Koszmar Alicji w Krainie Czarów – J. Green (Muduko)


Inspirowana klasykiem literatury gra książkowa, w której gracz ma okazję pokierować losami 11-letniej Alicji próbującej ocalić Krainę Czarów przed szaloną królową. Zawiera wiele różnych zakończeń zachęcających do wielokrotnych rozgrywek.

 

Zły Czarnoksiężnik z Oz – J. Green (Muduko)


Bohaterowie znani z klasycznej baśni „Czarnoksiężnik z Krainy Oz” powracają, by stawić czoło nowemu zagrożeniu. W tej grze książkowej gracz może wcielić się w jedną z sześciu postaci i pokierować jej losem przez 850 paragrafów.

 

Waste Knights: Druga edycja – M. Mydel, P. Szewc (Galakta)


Czy przetrwasz na pustkowiach Australii?
Witajcie na Pustkowiu – zniszczonej Australii pełnej dzikich bestii, oszalałych konstruktów cybernetycznych, mutantów i bezlitosnych gangów przemierzających bezdroża. Wybiegamy w przyszłość o pół wieku i jedną globalną katastrofę zwaną Dopustem. W miejsce i czasy, w których każdy dzień jest walką o przetrwanie, a Ty należysz do osób, które mają największe szanse na zwycięstwo. Jako jeden z Rycerzy Pustkowi (Waste Knights) odważnie rzucasz wyzwanie zagrożeniom szlaku, poszukując przygód, zasobów oraz sławy (lub niesławy). Nieustannie stawiasz czoła straszliwym niebezpieczeństwom i
jesteś świadkiem cudów tej brutalnej rzeczywistości. Z popiołów starej cywilizacji wykuwa się nowy świat. Stań się jego częścią… lub giń!
Waste Knights: Druga Edycja to postapokaliptyczna gra o przygodach i przetrwaniu. Jest oparta o scenariusze, a każdy z nich rządzi się odmiennymi regułami i jest wypełniony setkami narracyjnych wyborów. Graj w kooperacji z innymi, aby pokonać potężnych złoczyńców lub rzuć wyzwanie przyjaciołom w przygodach rywalizacyjnych. Jednak przede wszystkim zanurz się w bogatym świecie, w którym przygoda, emocje, walka i strategia łączą się w unikatowe doświadczenie, które zadowoli każdego prawdziwego gracza.

 

Pax Pamir – C. Wehrle (Galakta)


Pomożesz zjednoczyć Afganistan czy pogrążysz ten niestabilny region w chaosie?
Jest rok 1823. Przez prawie sto lat książęta z dynastii Durrani panowali nad imperium rozciągającym się od Persji aż po Pendżab. Teraz, gdy zostali obaleni, z cienia wyłaniają się nowi rywale w walce o władze na tych terenach. Pax Pamir to strategiczna gra historyczna opowiadająca o polityce i władzy w dziewiętnastowiecznym Afganistanie od autora gier Root i John Company. Gracze będą sprzymierzać się z różnymi sojusznikami, aby zbudować nowe państwo, które będzie w stanie odeprzeć wrogie ataki. Zwyciężyć może jednak tylko jeden gracz. Sojusze będą stawały się coraz silniejsze, a sprzymierzeńcy z przeszłości posuną się do szpiegostwa i podstępów, aby zabezpieczyć swoja własną dominację.
Druga edycja gry Pax Pamir zawiera odświeżone zasady gry, wprowadzające nowe wyzwania dla graczy, oraz pięknie wykonane komponenty, które jeszcze mocniej podkreślają klimat gry.

 

Catan: Łamigłówka (Galakta)


CZAS NA NOWĄ PRZYGODĘ ZAINSPIROWANĄ ŚWIATOWYM FENOMENEM GIER
PLANSZOWYCH
Jesteś odważnym odkrywcą, którego celem jest zjednoczenie Catanu poprzez handel.
Odkryj nowe ścieżki do dobrobytu, łącząc kopalnie, farmy i obozy drwali z osadami i miastami. Wyznaczaj drogi handlowe wśród dzikich ostępów, omijaj bandy złodziei i dostarczaj towary do odległych regionów wyspy. Pięć rozdziałów i czterdzieści łamigłówek o czterech, stopniowo rosnących poziomach trudności, sprawiają, że CATAN Łamigłówka to wspaniała przygoda, która zapewni wiele godzin zabawy zarówno dzieciom, jak i dorosłym.
40 ŁAMIGŁÓWEK
4 STOPNIE TRUDNOŚCI
8+ Wiek
1 GRACZ
CATAN Łamigłówka to powiew świeżości w klasycznej oprawie, dzięki któremu możesz stawić czoła nowym wyzwaniom czekającym na legendarnej wyspie Catan!

 

Deep Madness – R. Ho (Czacha Games)


Deep Madness to horror science-fiction, osadzony w mitologii Cthulhu i mocno inspirowany serią filmów Obcy. Jest to kooperacyjna gra planszowa dla 1-6 graczy, w której wcielamy się w grupę badaczy, udających się do podwodnej kopalni, aby dowiedzieć się co było przyczyną utraty kontaktu. Czeka na nas niewyobrażalna groza i wszechogarniające szaleństwo.

Rozgrywka opiera się na 8 scenariuszach składających się na dużą kampanię fabularną. Każdy ze scenariuszy ma swoją własną, unikalną konfigurację planszy, zasady, efekty specjalne oraz cele. Będziemy musieli zarówno rozwiązywać pojawiające się problemy, jak również walczyć z potworami. W zadaniach ważne będzie podejmowanie strategicznych decyzji i skuteczna walka. Poszczególne scenariusze gry są rozgrywane w ograniczonej liczbie rund. Jeśli badaczom nie uda się osiągnąć celów przed końcem ostatniej rundy, gracze popadną w szaleństwo i przegrają.

 

Glory: Droga do chwały – D. Mucha, M. Wisthal (Strategos Games)


Jako świeżo pasowany rycerz zdobądź najlepszą zbroję, silnego wierzchowca oraz sojuszników, którzy pomogą ci zwyciężać w szrankach. Stań do turnieju i walcz ze znamienitymi rywalami czekającymi na Twe wyzwanie. Dołącz do elity, która sięgnie po sławę i chwałę! Zwyciężaj dzięki dobremu przygotowaniu i sprytnym manewrom taktycznym!

Czy minstrele ułożą pieśni o Twej waleczności? Czy zyskasz powszechny szacunekza swój honor lub pobożność? Czy Twe imię zapisze się w pamięci potomnych jak Zawiszy Czarnego lub Ulricha von Lichtensteina?
Stań do walki i znajdź swoją drogę do chwały!

Widmo nad Arkham – B. Muszyński (Black Monk Games)


Widmo nad Arkham, to największa polska gra paragrafowa, stworzona przez Beniamina Muszyńskiego, autora dziesiątek cieszących się uznaniem gamebooków. Przez ponad 1000 paragrafów będziesz poznawać historię, która może na zawsze zmienić oblicze świata. W dwóch tomach czeka na Ciebie ponad 100 możliwych zakończeń – do którego z nich doprowadzą Twoje decyzje?

 

Choose Cthulhu 1: Zew Cthulhu – L. Pinto (Black Monk Games)


W grze paragrafowej Choose Cthulhu 1: Zew Cthulhu kierujesz losami bohatera, zmagającego się z wyzwaniami znanymi z opowiadania Zew Cthulhu H.P. Lovecrafta.

Trwa sroga zima 1926 roku. Otrzymałeś ponure wieści o śmierci twojego ciotecznego dziadka, George’a Gammella Angella, historyka i antropologa na stanowisku profesor emeritus języków semickich na Uniwersytecie Browna. Niecodzienne okoliczności jego śmierci, wskazują, że zaangażował się w wyjątkowo niebezpieczne badania. Jako spadkobierca i wykonawca ostatniej woli profesora ruszasz do Providence. Czy znajdziesz w sercu dość odwagi, by zmierzyć się z okropieństwami z otchłani czasu?

Choose Cthulhu 2: W Górach Szaleństwa – E. T. Riker (Black Monk Games)


W grze paragrafowej Choose Cthulhu 2: W Górach Szaleństwa kierujesz losami bohatera, zmagającego się z wyzwaniami znanymi z opowiadania W Górach Szaleństwa H.P. Lovecrafta. List wysłany z prestiżowego Uniwersytetu Miskatonic zaprasza cię do poprowadzenia legendarnej ekspedycji w odległe i niebezpieczne rejony Antarktyki. To twoja szansa, aby zdobyć sławę i prestiż, ale coś złowrogiego nawiedza ekspedycje Padoble. Jakie przerażające sekrety są ukryte na odludnych, arktycznych rejonach świata? Co znaczą te przedziwne, skamieniałe odciski znalezione w lodzie? Czy będziesz w stanie odkryć straszliwą tajemnicę Obozu Lake’a?

Pod wrogim niebem – T. Uhlíř (Rebel)


Pod wrogim niebem to strategiczna gra dla jednej osoby oparta na zarządzaniu kośćmi i
podejmowaniu trudnych decyzji. Aby zwyciężyć, gracz musi obronić miasto i ukończyć badania,
zanim obcy statek matka zniszczy bazę.

Trek 12 – B. Cathala, C. Lebrat (Rebel)


Trek 12 to gra typu roll-and-write, która oferuje rosnące poziomy trudności. Naszym celem jest
zdobycie jak największej liczby punktów poprzez sprytnie rozmieszczanie wartości liczbowych
na arkuszy trasy górskiej.

Projekt L – M. Mikeš, J. Soukal, A. Spanel (Rebel)


Project L to gra logiczna zachwycająca prostotą elementów i zasad, a jednocześnie pełna
wyzwań, które rozpalą Twoje szare komórki do czerwoności! Podczas rozgrywki będziesz
rozwiązywać kolejne łamigłówki, poszerzając pulę dostępnych elementów i ulepszając je, by
przygotować się do kolejnych zadań. Mądrze podejmowane decyzje, umiejętne planowanie i
wyobraźnia przestrzenna pozwolą Ci zyskać przewagę i zostać mistrzem logicznych układanek!

Logiquest: Shadow Glyphs – Funko, LLC (Rebel)


Logiquest: Shadow Glyphs to przygodowa gra logiczna, w której układasz bloki, tworząc cienie
pasujące do wzorów na kartach zadań. Każda karta zadania pokazuje namalowany obrys lub
wzór na ścianie wewnątrz starożytnej świątyni i leżące w pobliżu bloki. Raz dziennie światło
słoneczne wpada do świątyni przez małe otwory, oświetlając każdy ze wzorów. Jeśli bloki rzucą
cień odpowiadający dokładnemu kształtowi wzoru, łamigłówka zostanie rozwiązana.

Ewa Struzik