Planszowe Gram Prix 2024 gry zgłoszone przez wydawnictwa Albi, Alexander i Czacha Games

Rozpoczynamy prezentowanie gier zgłoszonych przez wydawnictwa do Plebiscytu Planszowego gram Prix, który rozpocznie się 22 lutego 2024 na stronie https://planszowegramprix.pl/

Tak samo jak w ubiegłych latach, głosując, będziecie mogli wziąć udział w konkursie i wygrać naprawdę fajne planszówki.

Jeśli zaś chcecie wesprzeć naszą inicjatywę, wziąć udział w dodatkowym konkursie wyłącznie dla Patronów, zajrzeć za kulisy Plebiscytu i mieć niepowtarzalną szansę śledzić zmieniające się wyniki w pierwszych 24 godzinach trwania Planszowego Gram Prix 2024, dołączcie do elitarnego grona naszych Patronów (kliknij).

Gry zgłoszone przez wydawnictwo Albi

TUG!

Kategoria: Najlepsza Gra Imprezowa
TUG! Turbo Ultra Główkowanie!

W tej towarzyskiej grze quizowej dwie drużyny zmagają się ze sobą w wielkim starciu umysłów. Pudełko rozkłada się, tworząc małą arenę do przeciągania liny. Gracze odpowiadają na pytania tylko TAK lub NIE i wygrywa ta drużyna, która jako pierwsza przeciągnie flagę do swojego końca areny.

Aż 1400 zaskakujących pytań z różnych dziedzin zapewni dobrą zabawę podczas rodzinnego spotkania czy party z przyjaciółmi. Grę urozmaica kilka wariantów rozgrywki.

Zawartość: 242 karty z pytaniami, arena do przeciągania liny, lina, flaga i pudełko na karty z okienkiem ujawniającym odpowiedzi


Karak 2

Kategorie: Najlepsza Gra Planszowa, Najlepsza Gra Rodzinna, 

Kiedy bohaterowie wynurzyli się z podziemi zamku Karak, przekonali się, że zło wciąż nie zostało pokonane. Tym razem jednak nie zwyciężą go, korzystając jedynie ze swej broni. Aby powstrzymać Mrocznego Generała, będą musieli stworzyć prawdziwą armię!

Karak 2 to samodzielna kontynuacja wielokrotnie nagradzanej familijnej gry Karak – nie trzeba jednak znać pierwowzoru, aby czerpać pełną radość z rozgrywki. Miłośnicy przygód w katakumbach zamku Karak mogą kontynuować wędrówkę, tym razem jednak już na powierzchni, po modularnej, heksagonalnej planszy. Każdy gracz wciela się w rolę jednego z niezwykłych bohaterów przemierzających krainę otaczającą zamek. Herosi walczą z armiami potworów oraz gromadzą zasoby niezbędne do zbudowania miasta i szkolenia nowych oddziałów, które pomogą im w wykonaniu zadania.

ZAWARTOŚĆ: 28 płytek krajobrazu, 6 tekturowych pionków bohaterów i 6 plastikowych podstawek, 6 kart bohaterów, 6 żetonów miast, 5 arkuszy bohaterów, 5 sztandarów, 6 kości bohaterów, 35 kości oddziałów, 30 żetonów punktów wytrzymałości, 30 żetonów budynków, 40 znaczników żywności, 40 znaczników drewna, 40 znaczników kamienia, 1 materiałowy woreczek, 32 żetony armii potworów, 1 tekturowy pionek Mrocznego Generała ze specjalną podstawką, 5 żetonów gwardzistów, 1 żeton Zarazy, instrukcja

Gra zgłoszona przez wydawnictwo Alexander

ZRZĘDA

Kategorie: Najlepsza Gra Planszowa, Najlepsza Gra Imprezowa

To superprosta i przezabawna gra imprezowa. Wylosuj 3 karty ze stosu i odczytaj na głos. Teraz wszyscy gracze w sekrecie wybierają, co drażni ich najbardziej. Sądzisz, że inni myślą podobnie? Postaw dużo na swoją odpowiedź i wygraj więcej. Zapewne wiesz już, komu można by sprezentować tę grę, lecz uwierz, że wśród niemal 300 tematów poruszonych na kartach naprawdę trudno nie odnaleźć siebie…

 

 

 

 

Gry zgłoszone przez wydawnictwo Czacha Games

Black Rose Wars Duel Lex

Kategorie: Najlepsza Gra Dwuosobowa

W twierdzy templariuszy, ukrytej na germańskich wrzosowiskach, drzemie moc Czarnej Róży. W jej katakumbach spoczywają doczesne szczątki potężnego i budzącego strach Ulricha, który jednak nie jest już uśpiony. Wielu próbowało przejąć sekrety jego mocy, ale jak dotąd wszyscy zawiedli. Teraz przyszła kolej na Bartholomäusa, który aspiruje do zostania Mistrzem Lex, nowej szkoły poświęconej okultyzmowi, zrodzonej w sercu Schwarzwaldu i szybko rozprzestrzeniającej się w całym Świętym
Cesarstwie Rzymskim. Duel – Lex przeniesie cię do magicznego świata zakazanych zaklęć i śmiercionośnych ewokacji, w którym co dziesięć lat różni magowie rywalizują o to, kto zostanie kolejnym Wielkim Mistrzem.

Duel – Lex wprowadza nowy sposób rozgrywania szybkich i ekscytujących walk magów dla dwóch graczy! Dwóch magów ściera się w ciasnych podziemnych pomieszczeniach twierdzy templariuszy, wybierając i planując zaklęcia i akcje ze wspólnej talii oraz zarządzając własnymi przywołaniami i zasobami. Duel – Lex może być również użyty do rozszerzenia Black Rose Wars i Black Rose Wars: Rebirth!

Oryszalk

Kategoria: Najlepsza Gra Rodzinna
To trzymająca w napięciu i szybka gra strategiczna – podobna do krótkiego 4X. Aby zwyciężyć, będziesz musiał wznosić majestatyczne świątynie, wykuwać żetony orichalcum lub zdobywać względy tytanów (tworząc obszary ich ulubionych krajobrazów. Grę wygrywa ten, kto jako pierwszy zdobędzie 5 punktów zwycięstwa i oczyści swoją wyspę ze wszystkich potworów. Więc to w sumie wyścig w klimatach mitologii greckiej, przy którym świetnie bawić się będą zarówno gracze rodzinni jak i ci bardziej zaawansowani.

 

 

 

Katedra Koszmarów

Kategorie: Najlepsza Oprawa Graficzna, Najlepsza Gra Polskiego Autora, Najlepsza Gra Jednoosobowa
To gra strategiczna dla 1-4 graczy, inspirowana twórczością Zdzisława Beksińskiego, w której zwycięstwo osiąga się poprzez kontrolowanie mapy, zarządzanie zasobami, podążanie za celami i wybieranie, kiedy zaangażować się w szybkie i wściekłe konflikty, aby uzyskać przewagę strategiczną. W trakcie gry będziesz wykonywać akcje – i śledzić działania innych graczy – aby produkować jednostki, budować fortyfikacje, manewrować po mapie i wydawać swoich zwolenników, aby wspiąć się na tor rytuałów. Przez całą grę na środku planszy będzie rosła nawiedzona katedra, a gdy zostanie ukończona, będziesz musiał
stawić czoła – i zyskać możliwość kontrolowania! – fizyczne manifestacje koszmarów, które są uwalniane na świat. Katedra Koszmarów to gra zarówno strategiczna, jak i taktyczna, w której znajdowanie sprytnych sposobów na podążanie za celami i łączenie różnych strategii jest ostateczną drogą do zwycięstwa. Gra podzielona jest na dwa etapy. Podczas pierwszego etapu, tytułowa Katedra Koszmarów jest budowana, kawałek po kawałku, w miarę postępów w grze. Gdy ostatni element Katedry zostanie umieszczony na planszy głównej, Katedra Koszmarów zostaje ukończona, a gra przechodzi do drugiego etapu. Od tego momentu Koszmary, potężne istoty kanalizujące obecność ukończonej Katedry, wkraczają na planszę, pożerając jednostki na swojej drodze. Gracz może również kontrolować Koszmary, wydając im rozkazy.

Northgard Niezbadane Ziemie

Kategorie: Najlepsza Gra Planszowa, 

Oparta na uniwersum gry wideo Northgard, Northgard Niezbadane Ziemie to gra o podboju i eksploracji osadzona w epoce wikingów. Każdy gracz kontroluje klan wikingów, dążąc do zwycięstwa poprzez zdobywanie chwały na różne sposoby lub kontrolowanie najbardziej cenionych terytoriów nowego kontynentu.

Rozgrywka koncentruje się na uproszczonych zasadach i mechanizmach, pozwalając na szybki i płynny rytm gry. W każdej turze gracze zmieniają swoje działania, aby dostosować swoje strategie do ruchów przeciwników i ekspansji planszy. Sławę (tj. punkty) można zdobywać poprzez eksplorację, walkę oraz kontrolowanie i rozwijanie terytoriów. Różne odpowiadające im akcje są rozgrywane za pomocą kart, które gracze mają na ręce. Pod koniec każdej tury muszą oni wybrać nową kartę, aby
ulepszyć swoją osobistą talię, gdy ich klany opracowują nowe taktyki i technologie.

Podbój Northgardu wymaga również sprytnego zarządzania zasobami, aby budować nowe budynki, poprawiać skuteczność swoich wojowników, ulepszać swoją rękę kart i ulepszać specyfikę swojego klanu. Faza zimowa utrudnia to zarządzanie, ponieważ musisz karmić swoje jednostki, aby były zdrowe i szczęśliwe.

Tempo gry jest ustalane przez graczy, ponieważ gra kończy się po siedmiu turach, ale może również zostać przerwana w dowolnym momencie, jeśli jeden z nich kontroluje trzy zamknięte terytoria, na których znajdują się określone typy budynków.

Northgard Niezbadane Ziemie dodatek Wodzowie

Kategoria: Najlepsze rozszerzenie

Twój klan zapewni ci specjalną moc i unikalne karty klanowe do tworzenia i ulepszania talii. Rozszerzenie Wódz przynosi również dedykowanego wodza, który zapewnia zarówno stałą moc, jak i nową kartę, którą można dodać do ulepszeń. Każdy z 7 klanów oferuje asymetryczne moce gracza.

 

 

 

 

Podoba Ci się to co robimy? Dołącz do Patronów Board Times i Planszowego gram Prix!

Krzysztof Pilch