Planszówkowe Bestsellery Tygodnia. Najlepsze gry planszowe 15-21.11.2021

Zapraszam do zapoznania się z dwoma top 10 gier, które najlepiej sprzedawały się w trzecim tygodniu listopada. Mamy sporo przetasowań i nowych pozycji. 

A teraz krótkie subiektywne zestawienie trzech tytułów z list każdego ze sklepów, a następnie, pełne listy dziesięciu najlepiej sprzedających się gier w Aleplanszowki.pl i Dragoneye.pl w okresie 15-21.11.2021. 

Aleplanszowki.pl

  • Na pierwszym miejscu wielki powrót Brass: Birmingham (edycja Gra Roku) od Phalanx z logotypem Planszowego Gram Prix na pudełku. W Brass: Birmingham, będącym rozwinięciem pomysłu Martina Wallace’a przez Roxley Games, ponownie czekają na Ciebie dwie ery pełne wymagającego planowania, ciężkich decyzji do podjęcia i bezwzględnego podszczypywania przeciwników. Głównymi modyfikacjami w porównaniu do pierwszej odsłony gry są: wprowadzenie nowych rodzajów zakładów przemysłowych (browarów, manufaktur oraz wytwórni ceramiki), a także dodanie szóstej akcji – rozpoznania, które umożliwia odrzucenie z ręki 2 kart i wymienienie ich na kartę jokera przedsiębiorstw i kartę jokera miast. Te oraz kilka pomniejszych usprawnień sprawiają, że rozgrywka nabiera jeszcze większych rumieńców. Zwłaszcza, gdy chcemy sprzedać świeżo wyprodukowane dobra, a właśnie skończyło nam się piwo, które miało „upłynnić” transakcję.
  • Gloomhaven: Szczęki Lwa od Albitrzymają sie twardo na wysokiej pozycji już drugi tydzień. Nic dziwnego bo to dobra, klimatyczna gra w sensownej cenie. Gloomhaven: Szczęki Lwa to w pełni kooperacyjna gra przygodowo-strategiczna. Jest osadzona w unikalnym świecie fantasy, w którym gracze wcielą się w najemników, zwanych Szczękami Lwa. Przechodząc kolejne scenariusze, tworzące kampanie, będą zmagać się ze zautomatyzowanymi wrogami zagrywając karty. Nowa, uproszczona forma najlepszej gry świata, pozwalająca na szybszą, bardziej dynamiczną rozgrywkę!
  • Nowoscia na liscie jest Marvel Champions: The Mad Titan’s Shadow Expansion, czyli kolejny dodatek do Marvel Champions. Wszystkie dotychczasowe przygody prowadziły graczy do tego właśnie momentu – kulminacyjnej walki o kontrolę nad potężną Rękawicą Nieskończoności. W starciu tym bohaterowie zmierzą się z niepokonanym Thanosem i jego poplecznikami.Wpływy Thanosa rozciągają się po całej galaktyce i najpotężniejsi bohaterowie Ziemi będą musieli zebrać wszystkie siły, aby powstrzymać wroga przed zdobyciem władzy nad naszym światem.Marvel Champions: The Mad Titan’s Shadow Expansion wprowadza do gry 2 gotowe talie nowych bohaterów (Spectrum i Adama Warlocka) i 5 nowych, ekscytujących scenariuszy: “Ebony Maw”, “Proxima Midnight i Corvus Glaive”, “Thanos”, “Hela” oraz “Loki”. Każda z tych przygód wystawi na próbę umiejętności postaci oraz zaoferuje wyjątkowe wyzwania. Marvel Champions: The Card Game jest kooperacyjną żywą grą karcianą (ang. Living Card Game), w której gracze wcielają się w bohaterów Marvela, aby pokrzyżować nikczemne plany przeciwników. W trakcie gry będziecie wzywać kultowych sojuszników, przywdziewać potężne bronie i pancerze, a także korzystać z niszczycielskich taktyk w celu pokonania złoczyńców z uniwersum Marvela.W każdym scenariuszu Marvel Champions: The Card Game bohaterowie będą stawiać czoła potężnym adwersarzom wykorzystującym unikatowe schematy, a także osobistym wrogom, którzy mogą zostać wtasowani do talii bohatera.

 

Dragoneye.pl

  • Destinies (edycja polska)od Lucky Duck Games już drugi tydzień utrzymało sie na pierwszym miejscu.
    Destinies
     to rywalizacyjna, przygodowa gra narracyjna która łączy zalety gry planszowej z możliwościami jakie daje cyfrowa aplikacja. System Destinies oferuje doświadczenia znane z gier fabularnych, bez potrzeby wcielania się przez jednego z graczy w rolę mistrza gry. Rozgrywka podzielona jest na scenariusze, a każdy z nich przedstawia część żyjącego własnym życiem świata fantasy, inspirowanego średniowieczem i pełnego mrocznych historii, ciekawych bohaterów oraz tajemnic oczkujących na odkrycie. Każdy z graczy wcieli się w rolę jednego z bohaterów starających się wypełnić swoje przeznaczenie.

  • Na drugie miejsce wskoczyła nowość od GalaktyPax Pamir. Jest rok 1823. Przez prawie sto lat książęta z dynastii Durrani panowali nad imperium rozciągającym się od Persji aż po Pendżab. Teraz, gdy zostali obaleni, z cienia wyłaniają się nowi rywale w walce o władze na tych terenach. Pax Pamir to strategiczna gra historyczna opowiadająca o polityce i władzy w dziewiętnastowiecznym Afganistanie od autora gier Root i John Company. Gracze będą sprzymierzać się z różnymi sojusznikami, aby zbudować nowe państwo, które będzie w stanie odeprzeć wrogie ataki. Zwyciężyć może jednak tylko jeden gracz. Sojusze będą stawały się coraz silniejsze, a sprzymierzeńcy z przeszłości posuną się do szpiegostwa i podstępów, aby zabezpieczyć swoja własną dominację. Druga edycja gry Pax Pamir zawiera odświeżone zasady gry, wprowadzające nowe wyzwania dla graczy, oraz pięknie wykonane komponenty, które jeszcze mocniej podkreślają klimat gry. Nie można zapomnieć także o doskonałym, chwalonym przez recenzentów trybie dla jednego gracza.
  • W czołówce mamy też zwieńczenie bestsellerowego cyklu od Lucky Duck Games – Kroniki zbrodni: Seria milenium – 2400. Rok 2400. Nazywasz się Kalia Lavel i jako świetnie wyszkolona cyberagentka chciałaś zajmować się zwalczaniem przestępczości, jednak szybko zrozumiałaś, że twoim przełożonym zależy wyłącznie na własnych korzyściach. Odeszłaś ze służby i nie należysz już do elitarnej jednostki BelCor. Nie masz teraz odznaki ani cybernetycznych implantów. Szukając sprawców zbrodni, możesz liczyć jedynie na siebie… Kroniki Zbrodni: 2400 to samodzielna gra dla 1-4 graczy. Akcja toczy się w futurystycznym świecie, pośród zatopionych w neonach uliczek, po których przechadzają się androidy i naszpikowani cyberwszczepami ludzie. Gracze będą eksplorować Paryż jak nigdy dotąd, od lepkich i dusznych slumsów, aż po nieskazitelne obszary korporacji zamknięte w olbrzymich półprzezroczystych kopułach.
    W Kronikach Zbrodni: 2400 bohaterka może używać cybernetycznych implantów oraz przenosić się do specjalnych lokacji w cyberprzestrzeni. Podczas rozmowy z awatarem, nigdy nie można być jednak pewnym kim jest ukrywająca się pod nim osoba. Akcje w wirtualnym świecie zużywają energię, którą bohaterka musi uzupełniać w lokacji startowej.

A teraz czas na pełne zestawienie dziesięciu najlepiej sprzedających się gier w każdym ze sklepów.

 

Najlepsze gry planszowe 15-21.11.2021

 

 

Krzysztof Pilch