Plany wydawnicze Phalanx na pierwszą połowę 2019.

U-BOOT The Board Game
U-BOOT The Board Game to w pełni kooperacyjna, rozgrywana w czasie rzeczywistym gra planszowa o walce podwodnej w czasach drugiej wojny światowej. Pozwala 1 do 4 graczy objąć role Kapitana, Pierwszego Oficera, Nawigatora, oraz Głównego Mechanika na pokładzie okrętu podwodnego typu VIIC. Gra wspomagana jest przez aplikację mobilną, pozwalającą osiągnąć niespotykany dotąd poziom realizmu, oraz sztuczną inteligencję odpowiedzialną za wrogie działania, które zmuszą załogę do wspięcia się na wyżyny umiejętności. Akcja rozwija się zarówno w skali strategicznej jak i taktycznej, nieustannie wymagając współpracy, efektywnego zarządzania załogą, oraz szybkiej oceny zagrożeń.

Unboxing

Brass: Lancashire i Brass: Birmingham  
Są to pozycje obowiązkowe dla każdego zapaleńca gier ekonomicznych. Gry przenoszą nas w erę Rewolucji Przemysłowej.
Bras: Lancashire trafi przede wszystkim w gusta osób, które lubią spędzać długie godziny nad wykręcającymi mózg grami ekonomicznymi o minimalnej losowości oraz którym nie straszne jest wybieganie myślą o klika kroków strategicznych w przód.
Gracz wciela się w rolę jednego z przemysłowców epoki dymiących kominów oraz silników parowych i tryumfuje jako posiadacz najbardziej gospodarnego umysłu w historii Rewolucji Przemysłowej. Nowa odsłona klasycznego już hitu Martina Wallace’a, posiada odświeżoną szatą graficzną oraz nieco zmodyfikowane reguły.
Zdobywamy punkty zwycięstwa za rozwijanie sieci transportowych oraz zakładanie nowych zakładów przemysłowych w trakcie dwóch pełnych emocji er: Ery Kanałowej (1770 – 1830) i Ery Kolejowej (1830 – 1870). Jednak pamiętając o tym, że nie tylko my chcemy się wzbogacić na krwi, pocie, łzach i czarnym złocie.
Brass: Birmingham to samodzielny sequel pierwszej części gry, który na nowo zabiera nas do epoki Rewolucji Przemysłowej.
Gra jest rozwinięciem pomysłu Martina Wallace’a przez Roxley Games. Głównymi modyfikacjami w porównaniu do pierwszej odsłony gry są: wprowadzenie nowych rodzajów zakładów przemysłowych (browarów, manufaktur oraz wytwórni ceramiki), a także dodanie szóstej akcji – rozpoznania, które umożliwia odrzucenie z ręki 2 kart i wymienienie ich na kartę jokera przedsiębiorstw i kartę jokera miast. Te oraz kilka pomniejszych usprawnień sprawiają, że rozgrywka nabiera jeszcze większych rumieńców.

Zapowiedź wideo

Wojciech Mikolajczak

Swoją przygodę z planszówkami zaczął jeszcze w latach 90-tych, ale prawdziwa miłość do gier bez prądu przyszła dopiero po prawie 20-latach. Od 2014 namiętnie gra, pisze recenzje oraz newsy dla kilku różnych serwisów i organizuje w Lublinie festiwal gier planszowych i karcianych Board Mania. Najbardziej lubi nowoczesne gry hybrydowe, łączące w sobie wiele różnych mechanik znanych zarówno z gier ekonomicznych, jak również tych „z klimatem”. W grach nie lubi przesadnej losowości i braku większego wpływu decyzji gracza na przebieg rozgrywki. Niektóre z ulubionych tytułów: Star Wars: Imperial Assault, Blood Rage, Cyclades, Eclipse, Terraformacja Marsa, Robinson Crusoe.
Wojciech Mikolajczak