Planszowe Bestsellery Tygodnia 10-16.03.2025

Witam w kolejnym zestawieniu Planszowych Bestsellerów Tygodnia! Tym razem sprawdzamy, które gry sprzedawały się najlepiej w okresie 10-16.03.2025. Do cyklu po miesięcznej przerwie wraca sklep aleplanszowki.pl, nadal też kontynuujemy współpracę  z dragoneye.pl.

Jak zawsze, na podium znalazły się tytuły, które cieszyły się największym zainteresowaniem kupujących. Pełne zestawienie pozwoli zobaczyć, jakie gry najchętniej trafiały do koszyków w ostatnich dniach.

Czy któraś z nich dołączyła do Waszej kolekcji? A może macie już swój typ na hit kolejnego tygodnia? Zapraszamy do dyskusji w komentarzach na stronie oraz na naszym profilu Board Times na Facebooku!

Przypominam, że do 5 kwietnia możecie oddać głos w jubileuszowej, dziesiątej edycji Plebiscytu Planszowe Gram Prix!

Tradycyjnie zaczynamy od Top 3 obu sklepów wraz z krótkimi opisami gier, poniżej zaś znajdziecie pełne Top 10 w formie tabelki. 

TOP 3 aleplanszowki.pl

  1. Brass: Birmingham (edycja polska deluxe) od wydawnictwa Rebel

    Przenieś się w czasy angielskiej rewolucji przemysłowej i wciel się w jednego z przedsiębiorców, którzy rywalizują o dominację na rynku w Birmingham i w regionie West Midlands. Rozwijaj swoje imperium przemysłowe poprzez budowę kanałów i kolei, a także uruchamianie i unowocześnianie rozmaitych zakładów: przędzalni bawełny, kopalni węgla, hut żelaza, manufaktur, garncarni i browarów.

    Brass: Birmingham (edycja deluxe) to nie lada gratka dla wszystkich fanów ekonomicznych wyzwań. Grubsze pudełko gry podstawowej kryje dodatkowo zestaw wyjątkowych, metalowych żetonów monet wraz ze specjalnym pojemnikiem do ich przechowywania.

  2. Civolution (edycja polska) od wydawnictwa Rebel

    Kosmiczna kadra Technologicznej Akademii Stworzenia wita Was na najważniejszym egzaminie w dziedzinie projektowania cywilizacji. Tym razem wybraliśmy scenariusz poświęcony istotom humanoidalnym zamieszkującym odosobniony kontynent. Odegracie role lokalnych bóstw, które pozostają w ścisłym związku ze swoją cywilizacją i spróbują poprowadzić ją ku świetlanej przyszłości, rywalizując jednocześnie z innymi bóstwami.

    Civolution to złożona gra ekspercka, która wykorzystuje nowatorski system wyboru kości do aktywacji akcji. Udowodnij, że jesteś w stanie w mistrzowskim stopniu opanować swoją konsolę, adaptując ją do zmiennych parametrów środowiskowych oraz różnorodnych praw rządzących chaosem i kreacją. Rusz głową, aby jak najlepiej użyć kości i zagrywać karty, a otworzy się przed Tobą świat strategii i różnych dróg do wygranej. Podczas każdej rozgrywki odkryjesz tylko ułamek możliwości tego wciągającego systemu.

  3. Firefly: 10th Anniversary Collector’s Edition od wydawnictwa  Gale Force Nine

    W Firefly: The Game – opartej na popularnym serialu telewizyjnym Firefly stworzonym przez Jossa Whedona – gracze dowodzą własnym statkiem transportowym klasy Firefly, podróżując po 'Verse z starannie dobraną załogą wojowników, mechaników i innych podróżników. Jako kapitan desperacko poszukujący pracy, gracze są zmuszeni podjąć się każdej pracy — pod warunkiem, że się opłaci. Dwulicowi pracodawcy, brutalne patrole Przymierza i Reaverzy to codzienność kapitana statku na skraju 'Verse.

     

    Gracze zaczynają ze statkiem i podróżują z planety na planetę, zatrudniając załogę, kupując ulepszenia statku i zbierając ładunki do dostarczenia (zadania), wszystko w formie kart. Część załogi i ładunków jest nielegalna i może zostać skonfiskowana, jeśli na twój statek wejdzie statek sojuszu. Podróż z planety na planetę wymaga odwrócenia kart „pełnego spalania”, jednej za każde przesunięte pole. Większość nic nie robi, ale możesz też natknąć się na statek Przymierza, mieć awarię, a nawet wpaść na Reaverów. Wykonywanie zadań daje ci gotówkę. Pierwszy gracz, który ukończy cele fabularne, wygrywa!

TOP 3 dragoneye.pl

 

  1. Civolution (edycja polska) od wydawnictwa Rebel.

Jak wygląda rozgrywka w Civolution?

  1. Rozgrywka w Civolution toczy się na przestrzeni 4 epok, a każda z nich jest podzielona na 8 faz, podczas których pojawiają się nowe karty i cele, cywilizacje dokonują odkryć, a gracze wykonują swoje akcje. 
  2. Każdy z uczestników dysponuje własną konsolą – swoistym centrum cywilizacji, które służy do zarządzania zasobami i akcjami. Rozpoczynamy z identycznymi możliwościami, jednak z czasem będziemy mogli ulepszać wybrane akcje i poszerzać swoje możliwości.
  3. Aby aktywować konkretne moduły na konsoli, wykorzystujemy kości. Każda z akcji wymaga kombinacji dwóch konkretnych liczb. Nie jesteśmy jednak całkowicie zdani na los – możemy zmieniać wyrzucone wartości, a także zastępować kości specjalnymi znacznikami. 
  4. Wśród dostępnych akcji znajdziemy te związane z przemieszczaniem się naszych plemion, wzrostem ich liczebności, produkcją zasobów, transportem, eksploracją i innymi elementami zarządzania cywilizacją. Obejmują one też realizowanie celów i przeprowadzanie badań, które pozwolą nam ulepszać nasze konsole. 
  5. Oprócz indywidualnych matryc gracze mają też dostęp do wspólnej, zrandomizowanej mapy, którą w każdej rozgrywce odkrywamy na nowo. Na wszystkich uczestników wpływają też warunki pogodowe oraz specjalne karty wydarzeń. 
  6. Po zakończeniu 4. epoki gracze zliczają swoje punkty, by sprawdzić, kto zdobył ich najwięcej. Otrzymujemy je zarówno w trakcie gry, jak i po jej zakończeniu, rywalizując z innymi w ramach 9 kategorii. 

 

2. Spirit Island: Zarośla i Szpony od wydawnictwa Portal Games.

 

Zarośla i Szpony to pierwszy dodatek do Spirit Island, wprowadzający nowe mechaniki i elementy. W grze pojawia się nowy krok rundy – talia Wydarzeń, która wprowadza nieprzewidywalne zmiany podczas rozgrywki. Dodatkowo dodatek wprowadza nowe znaczniki: Bestie, Dzicz, Chorobę i Konflikt, wpływające na działania Najeźdźców i dynamikę gry.

Rozszerzenie zawiera dwa nowe Duchy o umiarkowanej złożoności: Ostre Kły w Gąszczu oraz Strażnika Zakazanych Ostępów. Pojawia się także nowy Przeciwnik – Królestwo Francji oraz cztery nowe Scenariusze. W skład dodatku wchodzą także nowe karty Strachu, Zarazy, a także 31 pomniejszych i 21 większych kart Mocy, wykorzystujących nowe mechaniki.

Znaczniki wpływają na eksplorację, budowę i niszczenie, a Bestie mogą nieoczekiwanie wspierać graczy. Nowe elementy rozszerzają strategię i zwiększają różnorodność rozgrywki, wprowadzając większą dynamikę do świata Spirit Island

 

3. Spirit Island: Rozdarta Ziemia od wydawnictwa Portal Games

 

Planszowe Bestsellery Tygodnia 10-16.03.2025

Materiał powstał w wyniku współpracy reklamowej ze sklep dragoneye.pl

 

Już teraz wesprzyj Planszowe Gram Prix  na Patronite

Przypominamy, że nasi Patroni:

  • jako pierwsi poznają listy zgłoszonych gier i mogą wyrazić swoje zdanie odnośnie ich przypisania do poszczególnych kategorii;
  • jako pierwsi dowiadują się o sytuacjach spornych i mają wpływ na sposób ich rozwiązania;
  • jako jedyni (progi wsparcia od 29 zł wzwyż) poznają pełne wyniki Planszowego gram Prix (do wiadomości publicznej podajemy tylko 10 miejsc z każdej kategorii);
  • biorą udział w konkursie dla Patronów podczas trwania Planszowego Gram Prix;
  • dostają informacje odnośnie przebiegu PGP w trakcie jego trwania;
  • otrzymują fajne planszowe benefity zależne od progu wsparcia.
    Zapraszamy na https://patronite.pl/boardtimes

 

 

Krzysztof Pilch