Planszowe Bestsellery Miesiąca (Czerwiec 2024)

Zapraszam na planszowe Bestsellery Miesiąca, czyli zestawienie dziesięciu najlepiej sprzedających się gier planszowych w sklepie   aleplanszowki.pl (dragoneye.pl, wróci do cyklu po wakacjach). Poniżej macie TOP 10 pod względem liczby sprzedanych egzemplarzy w czerwcu 2024. Po kliknięciu na daną pozycję w tabeli, zostaniesz przekierowany na kartę produktu w danym sklepie. Zachęcamy do zakupów i sprawdzania cen, bo zazwyczaj są one bardzo atrakcyjne. 

Na początku, krótkie opisy gier, które zajęły podium w poniższym zestawieniu a zaraz potem tabelka z pełną dziesiątką najlepiej sprzedających się gier w czerwcu 2024. 

TOP 3 aleplanszowki.pl

  1. Halo, wieża! od wydawnictwa Lucky Duck Games.  

    Zasiądź za sterami samolotu pasażerskiego i wraz ze swoim zaufanym drugim pilotem dołóżcie wszelkich starań, aby bezpiecznie wylądować na lotniskach całego świata!

    W tej kooperacyjnej grze wcielacie się w parę pilotów, których zadaniem jest bezpieczne wylądowanie samolotem pasażerskim na różnych lotniskach całego świata. Ale posadzenie ogromnego samolotu nie jest tak proste, jak mogłoby się wydawać! Musicie komunikować się z wieżą kontrolną, aby upewnić się, że nie jesteście na kursie kolizyjnym; dostosować prędkość, aby nie minąć lotniska; ustabilizować samolot, tak aby lądował równo z ziemią; wysunąć klapy, aby zwiększyć siłę nośną i bezpiecznie przyziemić; wypuścić podwozie, aby zapewnić kontakt z pasem; i na koniec włączyć hamulce, aby wytracić prędkość już po wylądowaniu.

  2. Too Many Bones (polska edycja) od wydawnictwa Portal Games.

    Too Many Bones przybywa uzbrojona po zęby i impetem wyważa drzwi do nowego gatunku gier: konstruktora kości RPG (dice-builder RPG). Ta gra zbiera wszystko, co wiesz o rzucaniu kośćmi, i odwraca do góry nogami. Pełna strategicznej głębi pozwala ci wcielić się w nową rasę fantasy i wyruszyć na przygodę do północnych terytoriów, aby wytropić i pokonać rosnące wrogie siły i bossa, który nimi dowodzi.

    Możesz grać samodzielnie lub razem z drużyną, podchodząc do kampanii dla 1-4 graczy. Z ponad 100 unikalnymi kośćmi umiejętności i 4-7 klasami do wyboru każda bitwa to niepowtarzalne mini-wyzwanie do rozwiązania. Twoja przygoda składa się z 8-12 bitew, które wiodą do ostatecznego celu – walki o zwycięstwo z jednym z wielu dostępnych bossów. Po drodze będziesz musiał podejmować decyzje fabularne, które bez zwłoki zmuszą cię do szacowania ryzyka/nagrody, prawdopodobieństwa i logiki – z kośćmi wplecionymi we wszystkie te aspekty! Twoja drużyna będzie również musiała podejmować decyzje: kiedy odpocząć, kiedy eksplorować, które walki podjąć! Karty Spotkania oferują zabawne zwroty akcji i szczyptę humoru, jednocześnie przygotowując scenę dla następnej bitwy.

  3. Na skrzydłach Smoków od wydawnictwa Rebel.

    Przenieś się do świata, pod którego niebem szybują smoki wszelakich kształtów, rozmiarów oraz kolorów i wciel się w smokologa amatora, by odkrywać jaskinie i przekształcać je w rezerwat dla tych majestatycznych stworzeń. Pamiętaj jednak, że stworzenie idealnego miejsca może nie wystarczyć – trzeba jeszcze zwabić smoki, by chciały zostać tam na dłużej!

     

    W grze Na skrzydłach smoków budujesz swój własny rezerwat drakonidów. Rozpoczynasz z trzema odkopanymi polami – po jednym w każdej z jaskiń: Szkarłatnej Pieczarze, Złotej Grocie i Ametystowej Otchłani. W trakcie rozgrywki odkopiesz kolejne pola i będziesz wabić do swojego rezerwatu smoki, aktywować potężne zdolności i zabiegać o przychylność Smoczej Gildii.

     

    Na czym to polega?

    Rozgrywka toczy się przez 4 rundy. W każdej z nich rozgrywamy po kilka tur w kolejności zgodnej z kierunkiem ruchu wskazówek zegara.

    W ramach tury wybieramy jedną z akcji dostępnych na naszej planszy rezerwatu, przesuwamy tam swojego smokologa, płacimy odpowiedni koszt, a następnie wykonujemy działanie. 

    Do wyboru mamy kopanie, które pozwala zagrywać karty do jaskiń, wabienie, dzięki któremu będziemy zagrywać karty smoków na planszę, a także eksplorację Szkarłatnej Pieczary, która pozwala aktywować wybrane zdolności.

    Poszczególne rodzaje smoków, które możemy zwabić do rezerwatu, mają różne wymagania w surowcach i preferowane jaskinie, zapewniają też różną liczbę punktów zwycięstwa i rozmaite efekty. Kluczem do zwycięstwa jest tworzenie jak najlepszych kombinacji z dostępnych kart i wykorzystywanie ich w odpowiednim momencie.

    Swoje tury rozgrywamy do momentu, aż spasujemy. Zwykle dzieje się to, gdy ktoś zużyje wszystkie monety albo nie ma na ręce żadnych kart smoków, które chciałby (albo mógłby) zagrać. Kiedy wszyscy gracze spasują, runda dobiega końca.

    Po skończeniu czwartej rundy gracze podliczają swoje punkty za karty smoków, zdolności aktywowane na koniec gry, zachowane jaja, surowce i wiele innych elementów. Zwycięża osoba, która zgromadziła ich najwięcej.

     

    Dlaczego pokochasz tę grę? 

    Gra opiera się na podstawowych mechanizmach znanych z Na skrzydłach Elizabeth Hargrave, jest jednak bardziej złożona, a każdy aspekt rozgrywki został na nowo zaprojektowany wokół tematu smoków!

    Mnogość dostępnych elementów sprawia, że poszczególne partie są niezwykle różnorodne i pozwalają na wypróbowanie wielu nowych strategii. Z kolei zmiany w sposobie pozyskiwania zasobów, dodanie nowych kart i mechanizm związany ze Smoczą Gildią sprawiają, że rozgrywka będzie wyzwaniem nawet dla weteranów Na skrzydłach. 

    W ramach gry są dostępne specjalne zasady, umożliwiające rozgrywkę jednoosobową, w której rywalizujemy ze sztucznym przeciwnikiem, Automą. Instrukcja zawiera też wariant solo Zaplątani.

     

Planszowe Bestsellery Miesiąca (Czerwiec 2024)

Materiał powstał w wyniku współpracy reklamowej ze sklepem aleplanszowki.pl.

Wesprzyj nasze działania, bierz udział w konkursach dla Patronów, poznaj Board Times od kuchni. Dołączyć do elitarnego grona naszych Patronów (kliknij).

Krzysztof Pilch