Jak grać w “303 Squadron”? Część 2 – kości i symbole

303 Squadron to kooperacyjna gra oparta na historii Polskiego Dywizjonu Lotniczego 303, który uczestniczył w Bitwie o Anglię. Gracze wcielając się w rolę polskich pilotów tego okresu będą starali się powstrzymać niemieckie naloty na Wielką Brytanię. Gra rozgrywana jest wg inspirowanych faktami – unikalnych scenariuszy. Każdy scenariusz to inna historia i inne wydarzenia. Podczas rozgrywania scenariusza, tak jak to w życiu bywało, pojawiać się będą nieprzewidziane wydarzenia, które drastycznie mogą zmienić równowagę sił. Każdy scenariusz będzie wymuszał na graczach podejmowanie odpowiednich decyzji tak, aby zminimalizować potencjalne straty i doprowadzić do powstrzymania lub pokonania nadlatujących eskadr Luftwaffe.

W poprzednim artykule przybliżyliśmy jak wygląda tura gracza (zachęcamy do zapoznania się z tym tekstem), dziś trochę o kostkach i symbolach na nich.

Jednym z ważniejszych elementów wykorzystywanych podczas gry są kości. Są używane zarówno podczas walki jak i kontrataków. Gracze podczas powietrznych pojedynków będą używali kości RAF-u z następującymi symbolami:


Trafienie – byłeś w doskonałej pozycji do ataku. Zadajesz jedno obrażenie przeciwnikowi.

 

 

Unik – pozwala na uniknięcie jednego obrażenia.

 

 

Manewr – byłeś w stanie zmylić przeciwnika wykorzystując swoje wyjątkowe umiejętności
pilotażu. Możesz przydzielić jeden żeton Manewru samolotowi niemieckiemu, z którym walczyłeś.
Samolot, który otrzymał taki żeton nie może wykonywać żadnych akcji i traci turę, aby anulować
efekt Twojego manewru. Możesz przydzielić więcej niż jeden z tych żetonów jednemu samolotowi.

W niektórych sytuacjach możesz użyć specjalnej kości walki.
Sukces – możesz użyć dowolnego symbolu. Ty decydujesz czy to będzie Trafienie, Unik czy
Manewr.
Przeciążenie – próbowałeś wykonać ekstremalnie trudny manewr i przeciążyłeś samolot.
Otrzymujesz 2 obrażenia.

 

Do sprawdzenia wyniku akcji walki Niemców będziesz używał kości Luftwaffe:
Trafienie – Twój samolot w wyniku ataku Niemieckiego pilota otrzymuje 1 obrażenie.

 

 

Unik – Pilotowi Luftwaffe udało się uniknąć jednego obrażenia.

 

 

X – Pilot Luftwaffe przewidział i zapobiegł Twojemu manewrowi. Usuń jeden symbol Manewru ze swojej puli, jeśli jakiś masz.

 

 

Przerzut – musisz przerzucić kostkę z tym symbolem.

 

 

Na kościach Luftwaffe wraz z symbolami Trafienia znajdują się małe symbole, używane przez Niemców podczas kontrataku. Gdy Niemcy kontratakują, możesz uniknąć zadawanych przez nich obrażeń zagrywając kartę walki z odpowiednim symbolem. W grze występują trzy takie symbole:

 

 

 

Oto przykład kart walki:

“303 Squadron” już w listopadzie będziecie mogli wesprzeć na Kickstarterze. 

Krzysztof Pilch