Nadszedł czas Łowców – wprowadzenie do uniwersum gry Łowcy A. D. 2114 (patronat medialny BT)

Rok 2111. Tradycyjne źródła zasilania okazały się ostatecznie przeżytkiem. Po odkryciu nowego rodzaju ogniw paliwowych wiele dekad wcześniej, znaczenie ropy i gazu drastycznie zmalało. Kraje Bliskiego Wschodu, Ameryki Południowej oraz Azji pozbawione głównego towaru eksportowego pogrążyły się w chaosie. Raz za razem wstrząsały nimi rewolucje i wojny domowe. Wysoko rozwinięte państwa Ameryki Północnej i Europy zjednoczyły się w jedno mocarstwo zwane Czwartym Rzymem, opierając rozwój na tańszej i bardziej dostępnej niż kiedykolwiek energii nowego typu. Na terytorium nowego Rzymu zapanował powszechny dobrobyt. Ludzkość przeżywała kolejny renesans naughtee.net.

Nowe źródła zasilania pozwoliły na urzeczywistnienie wielu marzeń możnych tego świata, a przede wszystkim stworzenie maszyn, które stały się praktycznie samowystarczalne i mogły skutecznie zastąpić ludzi przy wielu pracach.

Obdarzone zaawansowaną sztuczną inteligencją, były kontrolowane dzięki specjalnym centrom sterującym i systemom bezpieczeństwa. Służyły w każdej dziedzinie gospodarki, zastępując rolników, robotników, lekarzy, eliminując prawie całkowicie potrzebę istnienia tradycyjnych armii czy służb bezpieczeństwa.

Ale nawet z ich pomocą ludzkość nie była w stanie skutecznie przygotować się na nadejście kataklizmu. W Ziemię uderzył meteoryt o wielkości niespotykanej w historii naszej planety.

Uderzenie wywołało katastrofalne skutki – nagła fala ogromnego gorąca dotarła do najdalszych zakątków globu, jednocześnie gigantyczne tsunami zalało niezmierzone połacie lądu niszcząc wszystko co napotkało na swej drodze. Wybuchały pożary obejmujące terytoria całych państw. Potężne trzęsienia ziemi kruszyły łańcuchy górskie i wypiętrzały nowe wyspy.

Pył i sadza powstałe podczas Uderzenia przesłoniły słońce.

Zapadła ciemność.

Wraz z ciemnością klimat uległ nagłemu ochłodzeniu. Rośliny i zwierzęta, które przetrwały do tego momentu, powoli zaczęły wymierać, a lądy zamieniły się w pustynie.

Po wielu latach trwania Długiej Nocy, promienie słońca zaczęły z powrotem przebijać się na powierzchnię naszej planety.

Duszące pyły, gazy i sadze ustąpiły na tyle, że pozostałe przy życiu grupy ludzi odważyły się opuścić schrony. Maszyny myślące, masowo budowane przed Uderzeniem, uwolnione z krępujących systemów zarządzania, jako jedyne na powierzchni przetrwały skutki kataklizmu. Teraz, korzystając ze swojej nieludzkiej inteligencji, stanowią śmiertelne zagrożenie dla swych dawnych panów. Zamieszkują opuszczone budowle, zrujnowane fabryki, zacienione kratery, walczą pomiędzy sobą lub polują na pozostałości żywych organizmów. Łączą się w watahy lub samotnie czają się w ciemności.

Wśród ocalonych ludzi pojawiają się grupy łowców nagród, które krążą pomiędzy ludzkimi osiedlami i gotowe są niszczyć najniebezpieczniejsze osobniki spośród maszyn. Korzystają z technologii odnalezionych pośród resztek cywilizacji lub zgromadzonych w schronach podczas Długiej Nocy. Ale przede wszystkim szabrują na niszczonych przez siebie maszynach, które są prawdziwą skarbnicą technologii sprzed Uderzenia.

Mamy rok 2114. Nastał okres, przez kronikarzy nazywany Nową Krucjatą.

Nastał czas Łowców.

Już 16 kwietnia na platformie Zagramw.to będziecie mogli wesprzeć polską edycji gry Łowcy A. D. 2114!

Krzysztof Pilch

Lubi gry planszowe z klimatem, nie cierpi sucharów, choć nie znaczy to, że nie gra w euro. Fascynacja nowoczesnymi planszówkami zaczęła się u niego od „Dungeoneera” i gry przygodowe ciągle są mu bliskie.
Krzysztof Pilch