Pachnąca świeżością gra od Hobbity.eu: Nowe Pokolenia. Informacja prasowa

nowe_pokolenia_boxW ubiegłym tygodniu miała miejsce polska premiera essenowej nowości: Nowe Pokolenia. To kolejna po Celestii gra wydawnictwa Hobbity.eu, która 1ukazała się po polsku równocześnie ze światową premierą.
Duetowi autorów: Ince i Markusowi Brand znów udało się stworzyć oryginalną grę. Tytuł nawiązuje do ich poprzedniego hitu – gry Pokolenia (laureatki tytułu Gra Roku dla zaawansowanych graczy 2012 w Niemczech i Czechach). Nowe Pokolenia to samodzielna gra, w której każdy gracz stoi na czele własnego rodu. Znane miejsca i postacie powracają, a fani Pokoleń odnajdą pewne podobieństwa, jak np. kronika wsi i tor czasu życia. Z drugiej strony, pojawi się sporo nowych elementów, w tym interesujący mechanizm zarządzania kośćmi.

W kronikach wsi otwiera się nowy rozdział, nadchodzą nowe Pokolenia. Każdy gracz kontroluje jedną wioskę i stara się zapewnić jej mieszkańcom dobrobyt i sławę. Każdy gracz zarządza jedną wioską i ma po jednym mieszkańcu w każdej z 5 profesji: opata, podróżnika, radnego, rzemieślnika i kupca. Aby przyciągnąć nowych klientów i mnichów do wioski, gracze ją rozbudowują, wznosząc nowe budynki, powiększając pola uprawne i sprzedając wyprodukowane dobra, a wszystko to pod presją uciekającego czasu. Co jakiś czas jeden z mieszkańców wioski umiera, pozostawiając swoje stanowisko wolne. I mimo, że można jego potomka przyuczyć do zawodu, to i tak wkrótce okaże się, że trzeba zaniedbać pewne obszary na rzecz innych.

plansza2

karty_pokolenia