Planszowe Bestsellery Roku 2024 – 10 najlepiej sprzedających się gier planszowych
Planszowe Bestsellery to cykl, który prowadzimy wspólnie ze sklepami aleplanszowki.pl i dragoneye.pl. W ciągu roku publikujemy Planszowe Bestsellery Tygodnia i Planszowe Bestsellery Miesiąca, w których prezentujemy dziesięć najlepiej sprzedających się gier planszowych w danym okresie. Dzięki temu w każdym wydaniu cyklu możecie zapoznać się z oddzielnym TOP 10 dla każdego sklepu. Raz w roku publikujemy wyjątkowe wydanie tego cyklu, które dotyczy całego ubiegłego roku. To swoiste preludium przed nadchodzącym Planszowym Gram Prix. Serdecznie zapraszam do zapoznania się z dziesięcioma tytułami gier, które w roku 2024 roku sprzedały się w największej liczbie egzemplarzy. Zaczynamy od TOP 3 dla każdego ze sklepów a poniżej znajdziecie w tabelce wszystkie dziesięć pozycji. Zachęcamy do komentowania i dzielenia się swoimi opiniami zarówno tutaj jak i w mediach społecznościowych.
Spis treści
TOP 3 Planszowych Bestsellerów Roku 2024 w sklepie aleplanszowki.pl
- Pagan: Tajemnica Roanoke od wydawnictwa Lucky Duck Games.
Pagan: Tajemnica Roanoke to asymetryczna gra karciana dla dwóch graczy, osadzona w roku 1587 w amerykańskiej wiosce Roanoke. Jeden z graczy wciela się w rolę Wiedźmy, dążącej do przeprowadzenia magicznego rytuału, podczas gdy drugi przyjmuje rolę Łowcy Czarownic, którego celem jest zidentyfikowanie i wyeliminowanie Wiedźmy.
W grze znajduje się dziewięciu mieszkańców wioski, z których każdy może być potencjalną Wiedźmą. Tylko gracz kierujący Wiedźmą zna jej prawdziwą tożsamość. W trakcie rozgrywki obaj gracze wykorzystują pionki akcji, aby oddziaływać na aktywnych mieszkańców, dobierać i zagrywać karty oraz zdobywać wpływy. Wiedźma ma możliwość warzenia mikstur, ulepszania chowańców i rzucania zaklęć, natomiast Łowca Czarownic może werbować sojuszników, przejmować strategiczne lokalizacje i przesłuchiwać wieśniaków.
Gra kończy się, gdy Wiedźma z powodzeniem przeprowadzi rytuał lub gdy Łowca odkryje jej tożsamość i ją zgładzi. Pagan: Tajemnica Roanoke oferuje wysoką regrywalność dzięki różnorodnym strategiom dostępnym dla obu stron konfliktu.
- Brzdęk! Katakumby. od wydawnictwa Lucrum Games.
Brzdęk! Katakumby to samodzielna gra planszowa z serii Brzdęk!, w której gracze wcielają się w poszukiwaczy skarbów eksplorujących podziemne katakumby. W odróżnieniu od poprzednich części, plansza lochów jest tworzona dynamicznie podczas rozgrywki za pomocą losowo dobieranych kafli, co zapewnia unikalny układ podziemi w każdej partii.
W trakcie gry uczestnicy odkrywają nowe pomieszczenia, napotykają portale prowadzące do odległych części katakumb, ołtarze oferujące różnorodne korzyści oraz więźniów czekających na uwolnienie. Jednocześnie muszą unikać niebezpieczeństw, takich jak nieumarły smok, który strzeże skarbów.
Mechanika gry opiera się na budowaniu talii kart, które umożliwiają wykonywanie różnych akcji, takich jak poruszanie się po katakumbach, walka z potworami czy zdobywanie artefaktów. Celem jest zebranie jak największej liczby skarbów i bezpieczny powrót na powierzchnię przed innymi graczami lub zanim katakumby staną się zbyt niebezpieczne. Brzdęk! Katakumby oferuje wysoki poziom regrywalności dzięki zmiennemu układowi planszy oraz różnorodnym strategiom dostępnym dla graczy. Gra jest przeznaczona dla 2 do 4 osób i charakteryzuje się dynamiczną rozgrywką oraz elementami ryzyka i nagrody.
3. Halo Wieża! od wydawnictwa Lucky Duck Games
Halo Wieża! to kooperacyjna gra planszowa przeznaczona dla dwóch graczy, którzy wcielają się w role pilotów współpracujących w celu bezpiecznego wylądowania samolotu. Rozgrywka opiera się na mechanice rzutu kośćmi oraz przypisywania wyników do określonych czynności pilotażowych. Każdy z graczy rzuca czterema kośćmi, a następnie na zmianę przydziela je do pól odpowiadających różnym aspektom sterowania samolotem, takim jak utrzymanie horyzontu czy kontrola ciągu. Dwie z czterech kości muszą być przeznaczone na obowiązkowe działania związane z podstawowymi parametrami lotu, podczas gdy pozostałe mogą być użyte do innych zadań. Komunikacja między graczami jest ograniczona; nie mogą oni ujawniać sobie nawzajem wyników rzutów, co zwiększa poziom trudności i wymaga od nich zaufania oraz intuicyjnego współdziałania. Gra oferuje różne scenariusze lądowania o zróżnicowanym poziomie trudności, co wpływa na regrywalność.
TOP 3 Planszowych Bestsellerów Roku 2024 w sklepie dragoneye.pl
- Brass: Birmingham od wydawnictwa Rebel.
Brass: Birmingham to strategiczna gra planszowa osadzona w okresie rewolucji przemysłowej w Anglii. Jest to samodzielna kontynuacja gry Brass z 2007 roku, w której gracze wcielają się w przemysłowców dążących do rozwoju swoich imperiów poprzez budowę i rozwój różnych gałęzi przemysłu, takich jak przemysł węglowy, stalowy czy tekstylny. Rozgrywka obejmuje dwa okresy: kanałowy i kolejowy, w których uczestnicy muszą dostosowywać swoje strategie do zmieniających się warunków ekonomicznych i technologicznych. Gra kładzie duży nacisk na planowanie, zarządzanie zasobami oraz interakcję między graczami, oferując głębokie doświadczenie strategiczne.
- Diuna: Imperium – Powstanie od wydawnictwa Lucky Duck Games.
Diuna: Imperium – Powstanie to samodzielna kontynuacja gry „Diuna: Imperium”, która rozwija mechaniki budowania talii i rozmieszczania sił na planszy znane z pierwowzoru. Gracze nadal dążą do zwycięstwa, balansując między potęgą wojskową a politycznymi intrygami, jednak tym razem mają do dyspozycji nowe narzędzia, takie jak szpiedzy i kontrakty, które poszerzają dostępne zasoby.
Rozgrywka wprowadza dodatkowe elementy strategiczne, umożliwiając graczom realizację planów za pomocą agentów oraz wykorzystanie nowych mechanik, co dodaje głębi i różnorodności w porównaniu z oryginalną grą.
-
Pagan: Tajemnica Roanoke od wydawnictwa Lucky Duck Games.
Pagan: Tajemnica Roanoke to dwuosobowa, asymetryczna gra karciana, której akcja rozgrywa się w XVI-wiecznej kolonii Roanoke. Jeden z graczy wciela się w Wiedźmę, próbującą odprawić tajemny rytuał, natomiast drugi przejmuje rolę Łowcy Czarownic, którego zadaniem jest odkrycie tożsamości wiedźmy i jej powstrzymanie. Gra opiera się na dedukcji, zarządzaniu zasobami oraz ukrytych celach, co tworzy napiętą, strategiczną rozgrywkę.
Każda partia skupia się na dziewięciu mieszkańcach wioski, z których tylko jeden jest Wiedźmą. Gracze wykonują akcje za pomocą pionków, takich jak manipulowanie mieszkańcami, zbieranie wskazówek i aktywowanie zdolności. Wiedźma korzysta z mikstur, chowańców i zaklęć, aby realizować swoje plany w ukryciu, podczas gdy Łowca bada podejrzanych i werbuje pomocników, starając się odkryć prawdę.
Gra oferuje wysoki poziom regrywalności dzięki różnorodnym strategiom oraz zmiennym układom rozgrywki. Różnice między celami i mechanikami obu ról czynią każdą partię wyjątkową. Rozgrywka trwa od 60 do 90 minut i jest przeznaczona dla graczy powyżej 12. roku życia.
Planszowe Bestsellery Roku 2024 – TOP 10
MIEJSCE | ![]() | |
I | ||
II |
| |
III |
| |
IV | ||
V | ||
VI | ||
VII | ||
VIII | ||
IX | ||
X |
|
Materiał powstał w wyniku współpracy reklamowej ze sklepami aleplanszowki.pl i dragoneye.pl
Planszowe Gram Prix, coraz bliżej, wesprzyj nasze działania, bierz udział w konkursach dla Patronów, poznaj Board Times od kuchni. Dołączyć do elitarnego grona naszych Patronów (kliknij).
- Planszowe Bestsellery Miesiąca (Styczeń 2025) - 9 lutego 2025
- Zostań Patronem Medialnym Plebiscytu Planszowe Gram Prix 2025! - 4 lutego 2025
- Planszowe Bestsellery Roku 2024 – 10 najlepiej sprzedających się gier planszowych - 28 stycznia 2025