Master of Orion: Ad Astra – zapowiedź kickstartera!

Archon Studio ogłosiło zapowiedź planszową 4X adaptację gry wideo – Master of Orion: Ad Astra. Kickstarter ruszy w IV kwartale 2024! 
Więcej szczegółów i aktualizacji projektu szukajcie TUTAJ.

A oto co o planowanej grze mówią sami twórcy:

Jarek Ewertowski, CEO Archon Studio: 

Master of Orion zajmuje szczególne miejsce w moim sercu jako gracza, ponieważ poświęciłem mu tysiące godzin w 1999 roku. Jako dziecko, spędzałem wakacje szkolne u mojego dziadka, z dala od komputerów. To wtedy zacząłem projektować gry planszowe inspirowane grami wideo, które kochałem. Jedno z moich dzieł było właśnie oparte na grze Master of Orion. Dla mnie ten projekt to nie tylko owoc mojej miłości. To niezwykle nostalgiczna podróż i spełnienie marzeń.

Mariya Kozenkova, Kierownik ds. Platformy i Licencji Wargaming.net:

To niezwykle ekscytujące być częścią tego przedsięwzięcia, gdzie mamy przywilej zobaczyć, jak nasze ukochane wirtualne dzieło z wdziękiem ewoluuje, by wkroczyć do urzekającego świata rozgrywki planszowej.

Michał Tukan, Project Manager:

Master of Orion to wybitna gra typu 4X i dlatego jestem niezmiernie dumny, że mam przywilej kierować tym monumentalnym projektem. Ogromny wszechświat jaki oferuje ten tytuł, kryje niewyczerpany potencjał. Jako oddany entuzjasta wersji na PC, uważam tę podróż za naszą następną ekscytującą przygodę.

Jacek Karpowicz, Główny Projektant:

Nadal doskonale pamiętam dni, kiedy zagłębiałem się w gry typu 4X na moim wiernym starym komputerze Amiga prawie trzy dekady temu – takie miłe wspomnienia. To prawdziwy przywilej wziąć udział w tworzeniu kolejnego tytułu w jednej z najbardziej kultowych serii w tym gatunku. Cały nasz zespół jest zaangażowany w to, aby finalny produkt stanął na równi z tym zacnym dziedzictwem, które Master of Orion reprezentuje.

 

Dlaczego gra 4X?

Po pierwsze, sami jesteśmy geekami i napędza nas wielka pasja do tego typu gier. Dodatkowo, mocno wierzymy, że na rynku istnieje znaczna nisza, która czeka, aby zostać wypełniona przez kolejną epicką grę tego rodzaju. Takie gry dają deweloperom i projektantom dużą twórczą swobodę by wprowadzić w życie swoje koncepcje.

Przez lata rozważaliśmy pomysł stworzenia gry tego rodzaju i naprawdę wierzymy, że Master of Orion zasługuje by otrzymać epicką adaptację. Jako zapaleni fani gier typu 4X, obserwowaliśmy liczne nieoficjalne adaptacje oparte na franczyzie Master of Orion w przeszłości. Te adaptacje często powielały między sobą technologie, podobne systemy rozgrywki, zasady ekonomiczne oraz bogate uniwersum ras. Jednak tym razem mamy unikalną możliwość dostarczenia gry 4X, która będzie się wywodzić bezpośrednio ze swojego archetypu – gry komputerowej Master of Orion.

 

Główne cele & mechanika

Przede wszystkim, naszym głównym celem jest zapewnienie graczom niezwykłego doświadczenia, gdzie mogą wcielić się w rolę przywódcy jednej z dostępnych ras i ostatecznie stać się władcą sektora Orion. Chcemy też zanurzyć graczy w rozgrywce, gdzie naprawdę poczują się przywódcami galaktyk.

Gra jest zaprojektowana tak, aby mogło w nią zagrać od 2 do 4 graczy. Naszym zamiarem jest stworzenie epickiego doświadczenia, które jest nieco bardziej ekonomiczne pod względem czasu w porównaniu do innych podobnych produktów. W podstawowej wersji gry znajdzie się 6 różnych ras, spośród których gracze będą mogli wybierać. W trakcie tworzenia gry skupiamy się na tym, by stworzyć rozgrywkę, która znacząco wyróżnia się spośród innych tytułów typu 4X.

Naszym celem jest również stworzenie doświadczenia w grze, które pochłonie rolą prawdziwego przywódcy kosmicznej cywilizacji, przekraczając zwykłe liczby i kalkulacje. By to osiągnąć, kładziemy największy nacisk na wszelkie niuanse między różnymi aspektami rozgrywki, takimi jak m.in. zarządzanie populacją, rozwijanie nowych technologii i budowa niezbędnej infrastruktury. Uznaliśmy, że ciekawym elementem będzie wprowadzenie szpiegów. W końcu dla wielu szpiegostwo jest fundamentem serii Master of Orion.

Możecie też mieć pewność, że nawet najbardziej głodni walki gracze znajdą liczne okazje do konfliktów i starć z piratami kosmicznymi. System walki, który stworzyliśmy w tym celu, zachowuje delikatną równowagę między szacunkiem dla czasu każdego z graczy, a oferowaniem dużej przestrzeni do podejmowania decyzji.

O Master of Orion

Kiedy myśli się o gatunku 4X, Master of Orion od zawsze zajmuje tam wyjątkowe miejsce. Była to gra, która zapoczątkowała wiele aspektów, z którymi gry tego typu są obecnie utożsamiane. I co ważniejsze, zrobiła to jako pierwsza tak doskonale, dlatego wielu ludzi uważa ją za czcigodnego praojca tego gatunku, a gdy pojawiają się nowe tytuły, często są one z nią porównywane. Nawet początki terminu „4X” można prześledzić aż do roku 1993, kiedy to Alan Emrich, w czasopiśmie Computer Gaming World, ocenił tę konkretną grę jako „XXXX”. Te cztery X były skrótem od „eXplore, eXpand, eXploit i eXterminate”, i choć początkowo miały być jedynie zabawną grą słów, szybko stały się nazwą dla całego gatunku, wpływając na mnóstwo podobnych tytułów.

Gra ta miała również wspaniałą koncepcję: galaktyka pełna inteligentnych gatunków, wszystkie rywalizujące o dominację w kosmosie, uzbrojone w swoją unikalną filozofię życia, zdolności i słabości. Czy to dzięki swojej przytłaczającej liczebności, zaawansowanym technologiom, czy też przebiegłym strategiom splecionym z działaniami wywiadowczymi, był to tytuł, który dawał niezwykle szerokie pole do popisu graczom oraz rozpalił marzenia niezliczonych osób. Z tego względu ogarnięcie jak daleko sięga wpływ tej gry jest prawdopodobnie niemożliwe, ale bezsprzecznie odcisnęło ona swoje piętno na książkach, grach i wielu innych dziełach.

Nasza adaptacja pojawi się na platformie crowdfundingowej Kickstarter, a kampanię planujemy uruchomić w 2024 roku. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź nasz landing page i zapisz się do newslettera: masteroforionadastra.com

O Archon Studio

Archon Studio to zlokalizowana w Polsce, dynamicznie rozwijająca się firma specjalizująca się w dostarczaniu dla pasjonatów szerokiej gamy różnorodnych produktów. Obejmuje to figurki, plastikowe tereny czy akcesoria przeznaczone dla miłośników RPG i gier bitewnych. Archon Studio jest również znane jako wydawca gier planszowych, ze szczególnym naciskiem na popularne marki takie jak Heroes of Might and Magic III, Wolfenstein i Masters of the Universe.

Jedną z wyróżniających cech Archon Studio jest niezachwiane oddanie innowacji oraz nieustanne dążenie do doskonałości produktów. Firma cechuje produkcja na miejscu, dzięki posiadaniu własnej fabryki i nowoczesnych maszyn CNC – co jest rzadkością w Europie. Jesteśmy dumni ze starannego procesu produkcji naszych produktów, przy użyciu wysokiej jakości twardego plastiku HIPS. 

Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź stronę: archon-studio.com.

O Wargaming

Wargaming to wielokrotnie nagradzany deweloper i wydawca gier online z siedzibą na Cyprze w Nikozji. Działając od 1998 roku, Wargaming stał się jednym z liderów w branży gier, posiadając 16 biur na całym świecie, w tym studio w Chicago, Pradze, Szanghaju, Tokio, Wilnie, Kijowie i Belgradzie. Miliony graczy cieszą się tytułami Wargaming na wszystkich większych platformach gamingowych. Ich flagowe produkty to darmowe hity World of Tanks, World of Warships i World of Tanks Blitz. 

Oficjalna strona internetowa: wargaming.com.

 

Wesprzyj nas na Patronite i zdobądź planszówkowe nagrody

 

 

Ewa Struzik