The Wanderers – nowa, polska gra planszowa – stań do bitwy!
Wielkimi krokami zbliża się premiera “The Wanderers” postanowiłem więc napisać o niej kilka słów i zaprosić was do wspólnej przygody w stworzonej przez nas krainie.Prace nad grą trwały cztery lata i chcielibyśmy podziękować wszystkim, którzy nas przez cały ten czas wspierali na naszym fp na Facebooku i nie szczędzili słów zachęty motywujących nas do jeszcze cięższej pracy. Osobom, dla których kontakt z “The Wanderers” to nowość postaram się w kilku słowach nakreślić fabułę oraz podstawy gry.
Przygodówka + kooperacja + system bitewny
“The Wanderers Battlle Board Game”, to kooperacyjna planszowa gra fantasy dla 2, 4, lub 6 graczy, połączona z systemem rpg polegającym na gromadzeniu ekwipunku i rozwijaniu postaci. Tym, co ma wyróżniać przedstawiany tytuł spośród innych gier planszowych jest rozwinięty system bitewny, w którym podczas toczonych na polu bitwy potyczek walczy równocześnie aż sześć jednostek.Rozgrywka wymaga od graczy myślenia a w przypadku potyczek, planowania kilku ruchów naprzód i przechytrzenia przeciwnika. Wpływ kości na grę został zmarginalizowany, służą one tylko do ustalenia powodzenia na blok i unik oraz szansy na jakieś zdarzenie. Walka, ruch, rzucanie zaklęć odbywają się bez użycia kości umożliwiając planowanie i nadając większego dynamizmu rozgrywce.
Fabuła
Świat, w którym toczą się wydarzenia “Wędrowców” jest rozdarty wojną domową po śmierci cesarza i osłabiony dworskimi intrygami. Niespodziewany powrót i inwazja Hoan, skrzydlatych humanoidów wygnanych przed tysiącami lat do innego wymiaru, pogrąża imperium w jeszcze większym chaosie i pożodze. Dzikie hordy, pałających nienawiścią i nieznających litości Hoan pustoszą ziemie imperium. Dzięki uzyskanej przez zaskoczenie przewadze, prą niepowstrzymane naprzód zostawiając za sobą spalone wioski i miasta oraz rozszarpane ciała tych, którzy ośmielili się stanąć na ich drodze.
Zwaśnieni książęta w obliczu wspólnego wroga, jednoczą się pod jednym sztandarem i próbują bezskutecznie powstrzymać napastników. Wycieńczone, zdziesiątkowane sprzymierzone armie kierują się ku ostatniemu bastionowi cesarstwa, Złotym Iglicom. Siły napastników przystępują do oblężenia, wciąż wzmacniane o kolejne klany przybywające z Równin Rozpaczy, rosną z każdym dniem w siłę. Wydaje się tylko kwestią czasu, kiedy ślepym uporem i przewagą liczebną pokonają rzednące szeregi obrońców,strzegących potężnych murów i bram miasta.
Ostatnią nadzieją rodzaju ludzkiego jest grupa bohaterów będących potomkami Wielkich Wędrowców, pradawnych strażników bram i tępicieli ciemności. Świetnie wyszkoleni i władający potężnymi mocami wyruszają w daleką i niebezpieczną podróż ku SZAREJ TWIERDZY, wzniesionej by chronić Bramę Dusz, tworzącą pomost pomiędzy dwoma światami. Tylko zniszczenie portalu i pokonanie władającego nim przywódcy Hoan może powstrzymać napływ posiłków oraz uniemożliwić dalszą inwazję.
Stwórz postać i ruszaj do boju
W grze będzie można wybierać z pośród 12 bohaterów podzielonych na sześć klas, które będą decydować o naszym stylu gry.Każdy z bohaterów posiada 4 unikalne umiejętności oraz premie związane z wybraną klasą i specjalizacją. Celem trzyosobowej drużyny jest dotarcie w ciągu 30 rund do MROCZNEJ TWIERDZY i wykonanie zadania ze scenariusza. Drużyna dysponuje trzema amuletami wskrzeszenia. Czwarty z graczy, wciela się w rolę Mrocznego Mistrza, będzie się on starał wyeliminować bohaterów z gry, poprzez kierowanie napotkanymi przeciwnikami oraz zagrywanie kart przewagi, którymi zostaje nagrodzony w przypadku uśmiercenia bohatera.
By przeżyć w dzikim i brutalnym świecie, gracze będą musieli mądrze wybrać bohaterów, specjalizacje i ekwipunek oraz współpracować, próbując przechytrzyć swojego potężnego przeciwnika. Szczęście i pech również będą odgrywać swoją rolę w tym przedstawieniu.
Zasiadając do gry musicie sie liczyć z możliwością porażki i utratą waszych bohaterów, to nie będzie niedzielny spacer po galerii handlowej lecz podróż w czasie i wymiarze, do dzikiej, okrutnej krainy gdzie zaklęcia mają moc równą stali a bohaterowie nie zawsze trafiają do legend po szczęśliwym zakończeniu. Jeśli zawiedziecie nie wspomni o was żadna ballada a wszystko co kochaliście i o co walczyliście ogarnie wieczny mrok…….. Jeżeli jesteście przyzwyczajeni do łatwych, prostych gier, odpuśćcie sobie “Wędrowców”. Ten świat to ciągła adrenalina i oglądanie się przez ramię. Kiedy już myślicie że jesteście na prostej… BACH! Trafiacie na pułapkę za pułapką a na końcu korytarza czeka na was trójka potężnych magów. Nie, nie są sterowani przez słabą SI lecz cwanego starego wyjadacza, Mrocznego Mistrza mającego za sobą niezliczoną ilość sesji i pogrzebanych bohaterów…
W dniu dzisiejszym rozpoczniemy zbiórkę funduszy na portalu crowfundingowym wspieram.to Celem zbiórki jest dokończenie prac oraz samodzielne wydanie gry, losy projektu możecie śledzić za pomocą tego >>>linku<<<<<
Poniżej prezentacja nr. 1 zawierająca:
wybór bohaterów i specjalizacji, ruch, zakup ekwipunku, objaśnienie statystyk, rozstawienie jednostek, przydzielenie żetonów inicjatywy, losowanie łupu.
Niebawem, prezentacja nr. 2 przedstawiająca:
Walkę, premie i kary bitewne, zapis statystyk przeciwników, regenerację, zdobywanie złota i doświadczenia.
Paweł Szatkowski