Nagrody dla głosujących w Planszowym Gram Prix (Wydawnictwo Phalanx, Vertima Trade i Rebel)
Wydawnictwo Phalanx i Vertima Trade
Pingwiny z Madagaskaru – 2 egzemplarze
Pingwiny z Madagaskaru to gra planszowa oparta na fabule kultowego serialu telewizyjnego produkcji DreamWorks. W trwającej 60 minut rozgrywce, w grupie od 2 do 4 osób, wcielicie się w role agentów-pingwinów: Skippera, Kowalskiego, Rico i Szeregowego, by zrealizować tajne misje na terenie zoo w Central Parku. A nie jest to łatwe zadanie, gdyż do jego wykonania będziecie musieli zdobyć niezbędny ekwipunek oraz pozyskać przychylność mieszkańców ogrodu i odwiedzających go gości!
Niech żyje Król Julian! – 2 egzemplarze
Niech żyje Król Julian to gra karciana oparta na fabule serialu animowanego, opowiadającego o losach przesympatycznego, ale zapatrzonego w siebie lemura znanego z filmów Madagaskar oraz serialu Pingwiny z Madagaskaru studia DreamWorks. W tej szybkiej grze dla 2–5 graczy wcielacie się w role lemurów, które przybyły na imprezę organizowaną przez Króla Juliana i bierzecie udział w konkursie tańca. Z pomocą swoich wiernych kompanów: Morta i Maurice’a, Julian nauczy was podstaw dyskotekowych wygibasów, abyście już nigdy nie musieli podpierać palm na balangach. Zwycięzcą zostanie ten z was, kto najszybciej opanuje taneczne ruchy!
Colorfox – 2 egzemplarze
Łącz kolory, aby wygrać! Bądź szczwany niczym lis i zbierz jak najwięcej zestawów kolorowych zapałek.
Zagrywaj karty na stół tak, by łączyć zapałki tego samego koloru na sąsiadujących kartach. W nagrodę możesz zebrać drewniane patyczki w tych kolorach, jakie połączyłeś. Brzmi prosto? A wcale takie proste nie jest! Uważaj, by nie zapędzić się w kozi róg i planuj swoje ruchy, by osiągnąć jak najwięcej każdym z nich.
Ale uwaga! Jeśli za pomocą jednej karty połączysz dwie zapałki, zdobywasz dwa patyczki odpowiednich kolorów i dodatkowo możesz zamienić jeden z posiadanych patyczków na dowolny patyczek przeciwnika! Zatem uważnie śledź działania innych graczy, by podejmować takie decyzje, które zwiększają twój wynik, kosztem wyników pozostałych.
Im więcej zestawów zapałek w różnych kolorach posiadasz na koniec gry, tym więcej zdobywasz punktów. Gra dobiega końca, gdy w rezerwie nie ma już patyczka, który właśnie powinieneś zebrać.
Colorfox to pobudzająca kreatywność, strategiczna gra na spostrzegawczość, w której potrzebne jest także szczęście. Zabawa dla każdego!
Wydawnictwo Rebel
Domek – 1 egzemplarz
Wolisz mieć dużą sypialnię z ekskluzywnym łóżkiem z baldachimem czy preferujesz przestronny salon, w którym bez trudu zmieści się pianino? Pamiętaj, by przy projektowaniu swojego „Domku” dobrze wykorzystać dostępną przestrzeń, gdyż później niezwykle trudno wprowadzić zmiany!
W ciągu dwunastu rund zbierzesz tyle kart, by zapełnić swoją planszę pokojami, wybrać kolor dachu i znaleźć miejsce na stylowe lub praktyczne dodatki, tworząc tym samym niepowtarzalny „Domek” z charakterem. Na koniec gracze porównują swoje dzieła i zliczają punkty za funkcjonalność, dobry projekt, jakość dachu i wykończenie całości.
Piękno i różnorodność kart (prawie 100 unikalnych grafik) potęgują przyjemność płynącą z każdej rozgrywki. Przejrzysta i bardzo spójna z tematem mechanika daje możliwość podejmowania za każdym razem nowych, ciekawych decyzji i budzi chęć zagrania w „Domek” po raz kolejny… i kolejny.
Master of Orion – 1 egzemplarz
Gracze wcielają się w przywódców ras z uniwersum klasycznej komputerowej gry strategicznej Master of Orion i muszą dołożyć wszelkich starań, aby zapewnić swojej cywilizacji dobrobyt.
Podczas rozgrywki będą rozwijać możliwości swoich ras, podbijać kolejne układy i wznosić nowe struktury. Mogą również atakować cywilizacje swoich przeciwników, aby spowolnić ich postęp i zyskać przewagę w wyścigu do zwycięstwa.
Master of Orion to solidna gra karciana okraszona bardzo klimatycznymi ilustracjami, które chwycą za serca zarówno fanów komputerowego pierwowzoru, jak i miłośników sci-fi. To gra, która pozwala odkrywać satysfakcjonujące “silniczki” ze współgrających ze sobą kart oraz daje możliwość aktywnego wtrącania się w rozwój przeciwników!
Szmal – 1 egzemplarz
Gra karciana „Szmal” przeniesie Was do USA lat 60. Wcielicie się w gotowych na wszystko szefów gangów, którzy mają tylko jeden cel – zdobyć największe wpływy w mieście. Alkohol, nocne kluby, broń automatyczna – aby sięgnąć po władzę i pieniądze, nie wolno cofać się przed niczym. Od legalnych interesów, prowadzonych tylko dla przykrywki, po ostre wycinanie konkurencji – wszystko jest dozwolone!
„Szmal” to dynamiczna i pełna emocji gra, w której przyjaźnie nie istnieją, a każdy obmyśla strategię zwycięstwa w wojnie gangów.
Pamiętajcie! Stawka jest wysoka, liczy się tylko Szmal!
Dzieła Mistrzów – 1 egzemplarz
Jesteś artystą. No dobrze, tak naprawdę pracujesz w studiu z podobnymi sobie specjalistami, tworząc falsyfikaty. Czasem zdarza się Wam nawet pracować jednocześnie nad tym samym obrazem i, jak to w takich sytuacjach bywa, każde z Was chce przypisać sobie jego autorstwo, nadając temu wątpliwemu arcydziełu ostatnie szlify.
Ten z malarzy, który tego dokona, nie tylko przypisze sobie zasługi, ale zgarnie też całe wynagrodzenie. Stąd czasem warto pogryzmolić obraz, zamiast go retuszować… Zresztą sami się przekonacie. Grunt, że pierwszy artysta, który zgromadzi 25 $, wygra!
W tej kurtuazyjnej atmosferze urokliwego koleżeństwa tylko najsprytniejszy – lub mający szczęście – artysta może coś zarobić.
Mały Książę: Droga do Gwiazd – 1 egzemplarz
W grze Mały Książę: Droga do Gwiazd wyruszasz w wielką podróż z domku Dziadka na planetę Małego Księcia. Przesuwaj swój pionek po podniebnej trasie, zbierając gwiazdy. Samolot przemieszczasz dzięki kartom Lisa. Każdy gracz dysponuje tym samym zestawem kart na początku gry. W zależności od chmury, na której wyląduje Twój samolot, możesz zdobyć więcej kart, które pozwolą Ci podróżować dalej. Jeśli zatrzymasz się na chmurze, która jest już zajęta przez przeciwnika, zabierasz kartę z jego ręki i dajesz mu jedną ze swoich, przez siebie wybraną.
Gra ma świetny, balansujący mechanizm nie pozwalający żadnemu graczowi pozostać z tyłu. Zawsze rusza się ten z graczy, którego samolot jest na samym końcu. Ale, jeśli dobrze zaplanujesz swoje ruchy, możesz ruszyć się dwa, a nawet trzy razy pod rząd!
Żyrafometr – 1 egzemplarz
Czy próbowaliście kiedyś porównać prędkość, z jaką opada kropla deszczu, z wagą największej na świecie dyni albo z liczbą pokojów w Pałacu Buckingham?
Żyrafometr to gra imprezowa i edukacyjna, w której od dwóch do ośmiu graczy ma okazję stanąć przez zbiorem najróżniejszych faktów dotyczących otaczającego nas świata i wspólnymi siłami (lub grając przeciwko sobie) obstawiać, które z nich mają przypisaną najmniejszą, a które największą liczbę.
Żyrafometr zapewnia rozrywkę na długie godziny, podczas których oprócz dobrej zabawy, poznajemy też wiele interesujących ciekawostek na temat otaczającego nas świata!
W świecie niesamowitych i zaskakujących oraz tych zwyczajnych i zabawnych faktów, spróbujcie odgadnąć, które z nich mają przypisaną największą, a które najmniejszą wartość liczbową!
Dobble Zwierzaki – 1 egzemplarz
Ten, ten, no… wielbłąd!
Dobble Zwierzaki to wspaniała gra dla dzieci, dostosowana do tego, by najmłodsi grali samodzielnie, ale też na tyle elastyczna w swych zasadach, żeby dorośli mogli bez problemów dołączyć się do zabawy, a nawet mieć trudności z wygraną!
Podstawowa zasada gry to znalezienie jak najszybciej zwierzątka, który łączy dwie karty. To samo zwierzątko na dwóch kartach zawsze jest tylko jedno, o czym należy pamiętać i w to nie wątpić (bo nie raz się zdarza, że nijak nie można go zauważyć )
Małpiszony – 1 egzemplarz
Małpiszony to szybka i przyjemna gra towarzyska, w którą bawić się może od 4 do aż 8 osób, przy czym decydując się na rozgrywkę w wariancie drużynowym bez żadnego problemu liczba graczy może być jeszcze większa.
Podczas zabawy wszyscy gracze otrzymują karty z zadaniami pochodzące z jednego zestawu, a następnie za pomocą dwóch kostek losuje się, która z czynności na karcie ma być wykonywana przez uczestników. Jedna losowa osoba (lub dwie przy większej ilości graczy) otrzymuje jednak zamiast tego kartę małpowania – posiadając ją nie wie ona, jaką czynność trzeba wykonać!
“Małpa” musi bacznie obserwować innych graczy i jak najlepiej odwzorować ich zachowania, tak, aby nikt nie zorientował się, że naśladuje innych. Na koniec rundy wszyscy gracze jednocześnie starają się wskazać osobę, która ich zdaniem jest małpą – trafna ocena sytuacji i wskazanie właściwego gracza przynosi punkty. Z kolei gracz będący “małpą” punktuje za każdą osobę, którą udało się oszukać zdolnością udawania i przez to wskazała ona na niewłaściwego uczestnika gry.
Icecool – 1 egzemplarz
W przezabawnej “pstrykance” IceCool będziecie ścigać się po korytarzach i klasach zaśnieżonej szkoły, starając się zebrać po drodze jak najwięcej smakowitych ryb dla Waszych pingwinków. Uważajcie na woźnego, który zrobi wszystko, żeby Was zatrzymać!
IceCool to genialne połączenie klimatu Angry Birds, humoru Pingu i mechaniki gry w kapsle, tworzące niesamowicie wciągającą i radosną grę, od której nie sposób się oderwać! Nowatorsko zaprojektowane figurki pingwinów i modułowa plansza umożliwiają wykonywanie wielu widowiskowych trików.
Pokażcie na co Was stać, stańcie do szalonego wyścigu po szkolnych korytarzach i ślizgajcie się po zwycięstwo!
Kamienie w Kieszenie – 1 egzemplarz
Kamienie w kieszenie to szybka, prosta gra, zasady da się wytłumaczyć w mniej niż minutę. Gracze jednocześnie będą wskazywać grzyby, na których rosną kamienie szlachetne, ale zbiorą je tylko Ci gracze, którzy jako jedyni wskazali danego grzyba. Kamienie mają kilka kolorów, co wpływa na ich wartość. Czasami trzeba zbierać kombinacje różnych, albo skupić się na tych, które najbardziej wartościowe są pojedynczo. Tylko tyle i aż tyle!
Gra świetnie sprawdzi się jako przerywnik pomiędzy bardziej wymagającymi grami, a także idealnie trafi w gusta dzieci. To typ gry familijnej, w którą można zagrać z dziećmi i świetnie się przy tym bawić, nie martwiąc się jednocześnie, że dzieci nie mają szansy z dorosłymi.
Czy okażesz się sprytniejszy od swoich przeciwników i wypchasz swoje kieszenie szlachetnymi kamieniami?
Jeśli chcecie zdobyć te grę, zagłosujcie i uzasadnijcie w ciekawy sposób swój wybór.
Link do głosowania.
- Morskie opowieści – historia o zdobywaniu łupu. Recenzja - 1 stycznia 2021
- Nagaraja – Indiana Jones na tropie artefaktów. Recenzja - 8 kwietnia 2020
- Sonar – zostań kapitanem łodzi podwodnej. Recenzja - 27 listopada 2019