Teomachia – Mitologia Słowiańska – beta

4Minęło już trochę czasu odkąd bogowie różnych mitologii spotkali się na niebieskiej arenie. Wielu wyznawców straciło życie. Wielu się narodziło na nowo. Jednak do tej pory słowiańskie bóstwa tylko patrzyły z boku. Do tej pory…

Ale o co chodzi?

Krótkie przypomnienie: Teomachia, to gra karciana stworzona przez Fabrykę Gier Historycznych. Przejmujemy w niej kontrolę nad jednym z bóstw z wielu mitologii świata. Przy pomocy kart mocy generujemy odpowiednią ilość energii do zagrywania kart czynów. Dążymy do zniszczenia/usunięcia/przejęcia wszystkich wyznawców przeciwnika. Kto grał ten wie, że gra ma mocno draftowy i pokerowy klimat. Podbiła serca wielu graczy w Polsce, ale też i poza granicami kraju. Do tej pory ukazało się kilka mini-dodatków w wersji niemieckojęzycznej. Czas na pełnoprawny dodatek w wersji polskiej! W celu jego sfinansowania powstała akcja na stronie WSPIERAM.TO. Celem tego tekstu jest przybliżenie zarysów tego dodatku i zachęcenie do wsparcia akcji! Z góry przepraszam za brak konkretnych nazw kart mitów, ale wydawnictwo planuje w związku z tym konkurs. Poza tym to wciąż wersja testowa.

Bogowie

Każda mitologia w Teomachii zawiera dwóch bogów. Nie inaczej jest w mitologii słowiańskiej. Perun jest typowo ofensywnym wyborem. Każde zagranie karty mocy powietrza powoduje usunięcie wiernego ze wspólnoty przeciwnika. Przed fazą bitwy może natomiast odrzucić taką kartę, by dobrać żeton cudu. Już widzimy, że talia dla Peruna będzie opierała się na fioletowych kartach. Cieszy to zwłaszcza mnie, bo lubię oprzeć swoją talię na silnych, choć rzadkich kartach ataków powietrza. Nadmiar kart mocy na ręce może nam za to przysposobić troszkę cudów.
Mokosz, to opcja bardziej zarobkowa. Wyłożenie karty mocy ziemi lub wody dodaje do naszej wspólnoty wiernego z banku. Cuda dobieramy po rozdaniu, gdzie zagraliśmy przynajmniej jedną kartę czynu wody i ziemi. Tutaj widzimy, że Mokosz będzie fajną opcją dla miłośników counter-talii. Tych defensywno-leczących zestawów wodno-ziemnych.

Mity

Oczywiście każda mitologia posiada swoją talię mitów. Tu również nie będziemy zawiedzeni. Nazwy przez mnie podawane są oczywiście zmyślone, ale jakże pasujące! Pierwszą kartą jest Generator Cudów. Kosztuje zaledwie jeden żeton, ale za to pozwala nam (gdy zdobywamy cud) pobierać gratisowy żeton. Świetna zasada dla miłośników mitów! Drugi mit nazwałem Niezłą Imprezą kosztuje 2 żetony i pozwala nam dodać 5 wiernych do wspólnoty. Jest to co prawda karta jednorazowa, ale potrafi uratować rzyć w odpowiednim momencie. Trzecia karta, to Czarne Dziwo. Generuje dla nas 2 dodatkowe symbole chaosu. Kosztuje 2 żetony. Nic nowego, ale jakże przydatne! Za 3 punkty możemy nabyć kolejną kartę, czyli Rękowyrywacza. Jak (moja) nazwa wskazuje zmuszamy tą kartą naszego przeciwnika do odrzucenia dwóch kart z ręki. Sam je musi wybrać. Ostatnia, najdroższa (4 punkty) i zarazem najmocniejsza karta, to RedBull. Powoduje wzrost siły WSZYSTKICH wyznawców o 1. Sami powiedzcie… Boskie prawda? Pozwólcie jeszcze, że zacytuję jedną z informacji o nowym rodzaju kart mitów:
“Poza nowymi kartami mitów w grze pojawia się całkowicie nowy rodzaj tych kart – Święta. Jest on reprezentowany przez kartę Noc Kupały. Święta działają na bardzo podobnej zasadzie jak pozostałe karty mitów, z tą różnicą, że mogą być zakupione kilkukrotnie w trakcie jednej rozgrywki. Dzięki temu udało nam się oddać cykliczny charakter świąt i odróżnić je od pozostałych kart występujących w grze.”1

Podsumowanie i opinia

Mitologia Słowian jest warta wsparcia. Dlaczego? Z powodu możliwości walki kolejnymi dwoma bóstwami! Nowe moce i nowe mity! Zabijanie wyznawców dzięki mocy Peruna potrafi nieźle napsuć krwi przeciwnikowi, który się cieszył, że montujemy sobie powietrzną talię. Rozmnażanie wiernych dzięki Mokosz, to ratunek dla osób, które do tej pory cierpiały na braki w żetonach podczas gry taliami wodnymi, lub/i ziemnymi.
Muszę przyznać, że rozgrywki z udziały bóstw słowiańskich miały w sobie coś nowego. Może to kwestia mitów? Na pewno mocną kartą jest RedBull. Zwiększona moc wszystkich naszych żetonów, to broń, z której warto korzystać podczas każdej partii, a sposoby generowania cudów przez Peruna i Mokosz wcale nie są bolesne dla taktyki. Z niecierpliwością czekam na efekt kampanii crowdfundignowej. Oprócz bogów i mitów słowiańskich gra toczy się o wydanie odnowionych kart bogów z podstawki. Już w tym momencie osiągnięto ponad 110% poparcia! A jeśli licznik dobije 7500 zł, to możemy liczyć na kolejne profity w postaci 5 dodatkowych bóstw!!!3 2

Drogi czytelniku! Wesprzyj twórców Teomachii. Naprawdę warto!

Dziękujemy wydawnictwu Fabryka Gier Historycznych za pokazanie wersji beta.

Maciej Matuszewski

 

Kontakt

Maciej Matuszewski

W grach planszowych/karcianych ceni:
+ regrywalność (Neuroshima Hex!)
+ klimat (Arkham Horror)
+ wiele opcji dążenia do zwycięstwa (51 Stan)
+ w grach małych - prostotę (Imperium w 8 minut)
Nie toleruje:
- tandetnego wykonania (Inwigilacja Luksusowa)
- 100% losowości (Wojna ;))
- gier, które klimat i fabułę mają "na siłę" (Highland Clans)
Maciej Matuszewski
Kontakt

Latest posts by Maciej Matuszewski (see all)