Hooop – recenzja.

W stosunkowo rozdmuchanym pudełku, co typowe dla wydawnictwa Granna, nie uświadczymy wielu elementów. Znajdziemy dwustronną planszę, plastikowe, kolorowe żaby w liczbie kilkunastu a wreszcie tekturowe kładki. To wystarczy, by do stołu mogło zasiąć od 2 do 4 graczy mających co najmniej 5 lat.
A) Skok z liścia na liść usuwający przy tym kładkę, która je łączy. Dołożenie nowej kładki. Musicie, bowiem wiedzieć, iż tylko one umożliwiają pokonywanie kolejnych pól, więc naszą wędrówkę należy planować pod kątem czasu, jaki potrzebujemy na dostanie się we wskazane miejsce, a także pamiętając o ruchach pozostałych, którzy mogą nam nasze plany nieco zniweczyć. Na przykład wskakując na zajęte przez nas pole. Zmusza to do natychmiastowego przesunięcia żaby, nierzadko powodując tym samym prawdziwą reakcję łańcuchową, gdy wszystkie znajdują się tuż obok siebie. Warto nadmienić, iż dzięki dwustronnowej planszy, niezależnie od liczby osób gra sprawia frajdę i jest zbalansowana, dzięki identycznym, początkowym warunkom [chociaż mógłbym pomarudzić na fakt, że pierwszy gracz będzie zawsze o jeden krok naprzód przed pozostałymi].
Ocena: 9/10
Plusy:
+ Znakomity stosunek prostoty do głębi
+ Działa znakomicie niezależnie od konfiguracji.
+ Świetna dla osób w każdym wieku.
Minusy:
– Pierwszy gracza ma łatwiej.
Dziękujemy firmie Granna za dostarczenie gry do recenzji.
Game Details | |
---|---|
![]() | |
Name | Hooop! (2006) |
Złożoność | Medium Light [1.72] |
BGG Ranking | 11769 [6.01] |
Liczba graczy | 2-4 |
Projektant/Projektanci | Adam Kałuża |
Grafika | Piotr Socha |
Wydawca | Granna, Belleville (Бельвіль), Dr. Wood Challenge Centre, Gigamic, Kaissa Chess & Games, Kod Kod and Red Glove |
Mechanizmy | Point to Point Movement |