Zapowiedzi na 2023 od Lucky Duck Games!

Znamy już listę premier wydawnictwa Lucky Duck Games na rok 2023. Będzie się działo! Przedstawiamy listę zapowiedzianych gier wraz z opisami. Powiedzcie nam koniecznie na co czekacie najbardziej!


Akropolis

Na wybrzeżach Morza Śródziemnego wrze zawzięta rywalizacja pomiędzy miastami łaknącymi bogactw i chwały. Jesteś architektem w starożytnej Grecji, którego wezwano do stworzenia najwspanialszego polis. Czy rzucisz swoją reputację na szalę, by zdobyć sławę i bogactwo? Stawiaj domy, świątynie, targi, ogrody i koszary, aby miasto rosło w siłę i zatriumfowało nad rywalami. Zwiększaj prestiż dzięki przemyślnemu planowaniu i podkreśl go miejskimi placami. Kamień jest podstawowym surowcem – dzięki kamieniołomom będziesz miał go pod dostatkiem, a twoje miasto wespnie się ku niebu!
 

Dice Throne Marvel

Wyczekiwane uzupełnienie serii Dice Throne – stań do kościanego pojedynku jako postaci Marvela!
Dice Throne to seria pojedynkowych gier kościano-karcianych. Proste zasady i dynamiczna rozgrywka pozwalają szybko wciągnąć się w wir walki, zaś unikalne umiejętności każdej z postaci sprawią, że świat Dice Throne ciągle oferuje coś nowego. Dice Throne Marvel to ośmioro nowych bohaterów, takich jak Spiderman, Thor, Loki czy Scarlet Witch. Kto zwycięży w pojedynku, człowiek pająk czy bogowie Asgardu? To zależy tylko od was!
 

Encyklopedia

W roku 1739 Georges-Louis Leclerc, znany również jako hrabia de Buffon, mianowany został opiekunem królewskiego gabinetu historii naturalnej. Wtedy też rozpoczął prace nad największym dziełem swego życia – encyklopedią, która miała ogromny wpływ na epokę oświecenia: Histoire Naturelle (Historia naturalna).
Jesteś jednym z czołowych przyrodników i podróżników swojej epoki i właśnie zostałeś zaproszony przez hrabiego de Buffon do pomocy przy ukończeniu jego Encyklopedii.
Przeprowadź badania i zorganizuj ambitne wyprawy, które pozwolą na publikację opisów najbardziej fascynujących istot naszego globu. Encyklopedia to strategiczna gra dla 1–4 odkrywców z mechaniką „dice placement”. W trakcie gry gracze będą dobierać kości i układać je na planszy, wykonując różne akcje w zależności od ich wartości i koloru. Co ciekawe można korzystać zarówno ze swoich kości, jak i przeciwnika – co zapewnia interakcję między graczami. Pierwsza edycja zawiera limitowany minidodatek „Sepultus Creatura”, który pozwoli zbadać niezwykłe i gigantyczne kości dawno wymarłego gatunku zwierząt – obecnie znanego jako Dinozaury.
 

Kieszonkowe Podziemia

Kieszonkowe podziemia to wyjątkowa, minimalistyczna przygoda dla jednego gracza. Na końcu ogromnych podziemi czeka wspaniały skarb – rzuć kością, rusz głową i znajdź drogę przez niebezpieczne lochy.
Każdy zeszyt podziemi jest unikatowy, dzięki losowo generowanym planszom pięter. Oznacza to, że nie ma dwóch takich samych gier – po przejściu swoich podziemi możesz sięgnąć po kolejny zeszyt i zacząć przygodę od nowa! Do zestawu dołączyliśmy ołówek, który jednocześnie jest kostką k6 – wystarczy go poturlać, aby otrzymać wynik. Możesz też używać dowolnej sześciościennej kości ze swojej kolekcji.
 

Kroniki przygody: Przepowiednia Starego Dębu

Przepowiednia Starego Dębu to druga, niezależna część Kronik Przygody. Wcielcie się w obrońców lasu, takich jak waleczna i nieustraszona wiewiórka, życzliwy żółw czy silna i zdeterminowana niedźwiedzica, i uchrońcie krainę od nadchodzącego niebezpieczeństwa.
Odkrywajcie nowe miejsca w magicznym lesie, pomagajcie jego mieszkańcom i rozwiązujcie łamigłówki.
Podstawowa mechanika gry oparta jest na pierwszej części Kronik przygody – gracze będą oglądać lokacje w aplikacji, rozmawiać z bohaterami i odnajdywać przedmioty. W tej części zamiast jednolitej planszy znajdziecie pięknie ilustrowane, duże kafle lokacji, a zamiast kart bohaterów – wygodne kartonowe figurki.
W Przepowiedni starego dębu czeka na Was 1 historia wprowadzająca i 5 scenariuszy.
 

Nieświadomy umysł

Wciel się w członka Środowego Towarzystwa Psychologicznego, elitarnej grupy naukowców spotykającej się co środę w saloniku samego Zygmunta Freuda. Jego rewolucyjne badania nieświadomego umysłu położyły podwaliny pod nowy, światowy ruch psychoanalizy, a ty jesteś w samym środku wydarzeń.
Twoim celem jest opanowanie technik terapeutycznych, ustanowienie praktyki i poszerzenie grona klientów. Zagłębiając się w sny swoich klientów – ich nieświadome umysły – pomagasz im wyzdrowieć z traum i pokładów żalu. Jednocześnie publikujesz swoje odkrycia, dbając o rozwój wiedzy psychologicznej i jednocześnie – własnej reputacji.
Gra Nieświadomy Umysł łączy mechaniki rozmieszania pracowników, programowania akcji i budowy silniczka. Klimatu dodają przepiękne ilustracje – nastrojowe wnętrza wiedeńskich mieszkań i oniryczne wizje nieświadomych umysłów.
 

Nimalia

Nimalia to rodzinna gra z pięknie ilustrowanymi kartami zwierząt. Ma proste zasady, które z łatwością opanuje 8-latek i ciekawy system punktacji dający satysfakcje z gry nawet zaawansowanym graczom. Twoim zadaniem będzie stworzenie najpiękniejszego rezerwatu przyrody, w którym wszystkie zwierzęta będą żyły w harmonii. Osiągnięcie takiej równowagi będzie wymagało nie lada sprytu. Krokodyle, niedźwiedzie i lwy — wszystkie zwierzęta małe i duże czekają na swoje miejsce w twoim rezerwacie. Czy uda ci się tak ułożyć karty, by spełnić wymagania każdego z nich? Każda runda to inne zadania, co oznacza, że musisz stale adaptować swoje przyrodnicze plany. Duża dowolność układania kart oraz zróżnicowane cele sprawiają, że w tej pięknej rodzinnej układance jest bardzo dużo możliwości główkowania.
 

Pagan

Amerykańska wioska Roanoke, 1587. Do wioski przyjeżdża Łowca Czarownic, w poszukiwaniu niebezpiecznej Czarownicy. Dziewięciu mieszkańców wioski jest podejrzanych i tylko grający Czarownicą wie, kto jest prawdziwą wiedźmą. W każdej turze dwóch graczy używa swoich pionków akcji na aktywnych mieszkańcach wioski, aby dobierać karty, zagrywać karty i zdobywać wpływy. Co więcej, wiedźma może warzyć potężne mikstury, ulepszać swoich chowańców oraz rzucać zaklęcia, podczas gdy łowca czarownic werbuje sojuszników, zdobywa strategiczne lokalizacje i bezwzględnie przesłuchuje wieśniaków. Czy Czarownica zdoła przeprowadzić magiczny rytuał, zanim Łowca ją zdemaskuje i zgładzi? Pagan: Tajemnica Roanoke to asymetryczna gra karciana dla dwóch graczy. Pudełko podstawowe zapewnia całkowicie regrywalną rozrywkę, natomiast seria dodatków pozwoli jeszcze bardziej rozszerzyć świat Pagana i prezentuje graczom zupełnie nowe możliwości.
 

Pieśń włóczęgi

Wskakujesz na pokład Srebrnego Przewoźnika, ponieważ gonisz za marzeniem albo uciekasz od przeszłości. To, co znajdujesz, to wyciągnięta dłoń – biała rękawiczka, naciągnięta skóra… słyszysz w oddali skrzypka grającego niepokojąco zachęcającą melodię. Sprawia, że nigdy nie zechcesz odejść.
W kooperacyjnej grze Pieśń włóczęgi zostaniesz uwięziony w nawiedzonym pociągu. Zmierz się z duszami, które tak jak ty utknęły w jego wagonach. Czy przywrócisz im człowieczeństwo, czy to one wciągną cię na stałe w swoje szeregi?
Każdy z ponad 20 scenariuszy Pieśni włóczęgi stawia przed graczami nowe wyzwania. Pomiędzy scenariuszami będziecie mieli chwilę na odpoczynek, wymianę kart umiejętności i przedmiotów, wyleczenie postaci i przygotowanie do kolejnego starcia na pokładzie Srebrnego
Przewoźnika.
 

Piramido

Potężny faraon Mino zmarł, pozostawiając na tronie swego najstarszego syna – Mido. Młody następca, niezadowolony ze zbyt ubogiego wyglądu ojcowskiej piramidy, postanowił zająć się własnym dziedzictwem. Teraz życzy sobie, aby jego miejsce pochówku lepiej odzwierciedlało potęgę jego rządów, i w tym celu nakazał 2–4 architektom zbudowanie okraszonych diamentami piramid, tak zwanych Piramido. Architekt, który stworzy najbardziej imponujące piramido, zostanie mianowany wielkim wezyrem i do końca życia będzie pławił się w bogactwach i władzy wykraczającymi poza wyobrażenia zwykłego śmiertelnika.
W Piramido, wielopoziomowej grze kafelkowej, gracze starają się zbudować jak najbardziej imponującą piramidę. Piramida będzie się składać z 20 płytek domina rozmieszczonych na 4 poziomach. Podczas gry każdy z architektów będzie musiał zbudować swoją piramidę płytka po płytce, umieszczając na kolorowych blokach znaczniki klejnotów. Podczas swojej tury architekt musi wybrać płytkę z kamieniołomu, dołożyć ją do swojej piramidy i, jeśli to możliwe, oznaczyć ją za pomocą znacznika klejnotu. Punkty prestiżu przyznawane są po ukończeniu każdego poziomu, a ten z architektów, który zdobędzie ich najwięcej na koniec gry, zostanie mianowany wielkim wezyrem i zwycięzcą. Dzięki prostym zasadom i niedługiej rozgrywce Piramido jest idealną grą rodzinną. Wszyscy będą czerpać przyjemność z budowania piramid!
 

Plemiona wiatru

Po stuleciach eksploatacji naturalnych zasobów ludzkość stworzyła nowy, straszliwy rodzaj skażenia, które rozprzestrzeniło się na całą planetę. Jakimś cudem przetrwały niewielkie obszary lasów, a w nich – nieliczne rozproszone grupki ludzi. Nazywają siebie Plemionami wiatru, chronią się przed skażeniem w koronach drzew i podróżują po niebie od osady do osady. Doświadczeni przewodnicy, korzystając z magii żywiołów, walczą ze skażeniem. Czy uda ci się sprawić, aby ziemie twojego plemienia znowu nadawały się do życia?
Rozgrywka w Plemiona wiatru opiera się na kartach. Efekt i moc każdej akcji będą zależeć nie tylko od twoich kart, jak i żywiołów na ręku sąsiednich graczy. Odkażaj tereny, sadź lasy i wysyłaj swoich jeźdźców wiatru do budowy nowych wiosek, wykorzystując zdobyte zasoby. Ten z graczy, który najlepiej zadba o przyszłość ludzkości i zdobędzie najwięcej punktów, wygrywa grę.
 

Point City

Point City to kolejna gra w tej samej serii co popularne Point Salad. Wykorzystuje tę samą prostą metodę dobierania kart i budowania najlepszych kombinacji, dodając do tego nowe sposoby zarządzania zasobami i budowanie silniczka. Choć Point City ma proste zasady, wygrana może stanowić wyzwanie!
 

Puzzlegendy

Do Twoich rąk trafia dziennik, dzięki któremu poznasz na nowo losy legendarnej postaci. Zbierając karty i tworząc z nich odpowiednie układy, będziesz posuwać się do przodu. Żeby poznać całą opowieść, musisz rozwiązać serię coraz trudniejszych zagadek.
W serii Puzzlegendy wydane zostaną trzy niezależne części. Sherlock będzie miał za zadanie rozwiązać sprawę kryminalną, Robinson Crusoe – uratować się z bezludnej wyspy, a czarodziej Merlin uwarzyć miksturę, która odpędzi groźne potwory.
 

The Link: Sherlock

The Link: Sherlock to kooperacyjna gra kryminalna oparta na popularnym serialu telewizyjnym Sherlock. Grasz jako detektyw Scotland Yardu, który pracuje nad tajemniczymi sprawami i nieustannie krzyżuje ścieżki z Sherlockiem Holmesem i Johnem Watsonem, którzy również ścigają przestępców. Musisz znaleźć logiczne powiązania między dowodami (stąd tytuł), jednocześnie znosząc szyderstwa egoistycznego detektywa-konsultanta. Gra wykorzystuje aplikację i technologię Scan&Play, aby pozwolić graczom w pełni zanurzyć się w historii. Będziesz odwiedzał różne miejsca, badał miejsca zbrodni, analizował dowody i tworzył logiczne powiązania między elementami układanki, aby rozwiązać sprawę.
 

Turing Machine

Turing Machine to gra dedukcyjna, która wykorzystuje proto-komputer działający bez elektroniki i prądu. Twój cel: Znajdź jedyny kod, który przejdzie test wszystkich Weryfikatorów. W grze znajdziecie system dziurkowanych kart, który pozwoli zmierzyć się z ogromną liczbą zagadek –od prostych do oszałamiająco złożonych.
 

Uśpieni bogowie: Odległe niebo

San Francisco, rok 1937. Twój samolot transportowy przeleciał przez dziwną chmurę i nagle znalazłeś się w innym świecie – surowy krajobraz pełen jest dziwacznych stworzeń, podstępnych bogów i niezliczonych niebezpieczeństw. Czy uda ci się znaleźć drogę powrotną, zanim portal zostanie zamknięty? Uśpieni bogowie: Odległe niebo to samodzielna kontynuacja osadzona w świecie Uśpionych bogów.
Kampania crowdfundingowa gry odbędzie się jeszcze w 2023 roku, natomiast premiera gry będzie mieć miejsce w 2024 r.
 

Upadek imperium

Kierujesz wielką cywilizacją u szczytu potęgi, ale czy możesz ją uratować przed upadkiem? W Upadku Imperium od 2 do 4 graczy walczy o powstrzymanie nieszczęścia. Gra łączy intuicyjny i elegancki mechanizm odwrotnej licytacji z budowaniem silnika, długoterminowym planowaniem i głębią strategiczną. Rezultatem jest gra o szybkim tempie, dużym napięciu i wielu trudnych ścieżkach do zwycięstwa.
 

Zwierzęcy Front: Spiski, piski i przyciski

Kontynuacja serii Zwierzęcy front – dynamicznej pojedynkowej gry karcianej, w której urocze zwierzątka ścierają się na lądzie, na wodzie i w powietrzu. Tym razem starcie przenosi się na front wewnętrzny, a trzema arenami są służby wywiadowcze, dyplomacja i ekonomia.
Zwierzęcy Front: Spiski, piski i przyciski jest niezależną grą, możecie też łączyć areny z obu części, albo wybrać rozgrywkę w trybie epickim, na pięciu frontach jednocześnie!
Ewa Struzik