Wiedźmin: Stary Świat – zestawienie odblokowanych celów

O tym, że kampania “Wiedźmin – Stary Świat” odniosła ogromny sukces, pisano już wiele i to nie tylko w mediach branżowych. Ponad 22 mln zł i blisko 50 tys. wspierających łącznie na Zagramw.to i Kickstarterze, mówi samo za siebie. To już ostatnia szansa by zdobyć tak obszerne wydanie gry – kampania kończy się 11 czerwca o godz. 23:59 a wesprzeć możecie ją pod tym linkiem

Darmowe dodatki dostępne w kampanii Wiedźmin: Stary Świat

Wiedźmin: Stary Świat

Bezpłatny dodatek Dziki Gon 

Z różnych stron świata coraz częściej docierają pogłoski o jeźdźcach Dzikiego Gonu. Upiorna kawalkada przemierza nocny nieboskłon, siejąc strach i niepewność w sercach ludzi. Krążą plotki o zaginięciach dzieci. O nadciągającej pladze nieurodzaju. I wiszącej w powietrzu wojnie.

Dziki Gon to duży dodatek, wprowadzający do gry zupełnie nowy wariant rozgrywki – kooperacyjny. Tym razem gracze wspólnie – lub w pojedynkę – będą musieli stawić czoła przerażającym wojownikom z innego wymiaru, zwanych jeźdźcami Dzikiego Gonu.

Dodatek Dziki Gon od początku kampanii jest dołączony do gry dla wszystkich Wspierających. Opisane Cele pozwalają nam go rozbudować, czyniąc grę kooperacyjną jeszcze bardziej angażującą.

Dodatek Dziki Gon znacząco zmienia strukturę rozgrywki – gracze, zamiast przemieszczać się po kolei w swoich turach, jednocześnie poruszają się po planszy, dzięki czemu wspólne planowanie działań nabiera nowego wymiaru! Spotkanie z innym graczem nie prowadzi do walki, może za to zaowocować wspólnym szkoleniem lub wymianą złota, eliksirów i cennych informacji o grasujących w okolicy potworach.
Wiedźmin: Stary Świat Dziki Gon

Rozgrywka toczy się przez określoną liczbę rund, a na końcu każdej z nich Dziki Gon przyzywa nowe potwory lub Ogary i porusza się po planszy atakując graczy.

Na końcu gry na graczy czeka największe wyzwanie, pojedynek z jednym z czterech wojowników Dzikiego Gonu. W finałowym starciu biorą udział wszyscy gracze, starając się wspólnymi siłami przezwyciężyć przeciwnika – każdy z nich posiada jednak zestaw unikalnych, potężnych ataków, czyniących walkę z nim szczególnie trudną.


Na planszy pojawiają się Ogary Dzikiego Gonu – przyzwane przez Gon upiorne bestie, terroryzujące lokalną ludność i czyniące walkę z pobliskimi Potworami jeszcze trudniejszą. Gracze, w czasie podróży po Kontynencie, będą musieli stawić im czoła, wspólnie lub w pojedynkę. Pokonanie Ogarów często wiąże się z nagrodą… są to jednak wymagający przeciwnicy!

Uwaga: figurki ogarów i wojowników Dzikiego Gonu w tym dodatku, otrzyma każdy wspierający niezależnie od tego, czy wybierze wersję standardową, czy deluxe gry.

 

Bezpłatny dodatek Na Tropie Potworów

Świat po koniunkcji sfer pełen jest przerażających bestii. Nikt, kto znajdzie się samotnie na szlaku, nie może czuć się bezpiecznie. Czające się pod taflą wody utopce, grasujące w pobliżu cmentarzy ghule czy pikujące z powietrza harpie to tylko niewielka część zagrożeń czyhających na podróżnych!

Dodatek “Na Tropie Potworów” – poszerza rozgrywkę podstawową o zaawansowany tryb tropienia i poznawania słabości Potworów i sprawia, że każda potyczka stanie się unikalnym i niepowtarzalnym wyzwaniem. Wprowadza do gry 17 dużych kart Potworów, po jednej dla każdej z występujących w Starym Świecie bestii. Karty zawierają nową, zaawansowaną specjalną cechą potwora oraz opisy czterech unikalnych ataków. Ataki te związane są bezpośrednio z charakterystyką potwora w wiedźmińskim świecie.

Gdy Potwór pojawia się na planszy, gracze wykładają dodatkową, dużą kartę obok planszy – jest ona widoczna dla wszystkich i związana z jednym, konkretnym potworem.

Oprócz 17 dużych kart, ten dodatek wprowadza 4 Karty Walki. Przed walką z potworem należy wtasować losowo dobrane 2/3/4 z nich do jego puli życia (w zależności od poziomu Potwora). Dzięki temu walka z potężnym, masywnym wilkołakiem będzie zupełnie innym doświadczeniem niż stawienie czoła skrywającym się wśród mgieł i iluzji mglakom. Dodatkowo, każda walka z tym samym potworem będzie wyjątkowa, bo nie ma pewności, które specjalne ataki i w jakiej kolejności się pojawią.

Specjalne Karty Walki nie tylko pozwolą zróżnicować potyczki, ale także wprowadzą zupełnie nową mechanikę – Ataki Pasywne. Gdy Potwór, w wyniku otrzymanych obrażeń, odrzuca Specjalną Kartę Walki, atak pasywny zostaje automatycznie aktywowany.

Różne ataki specjalne i pasywne potworów sprawiają, że decyzje podejmowane przez gracza podczas tropienia potwora, jak i w walce muszą być jeszcze bardziej przemyślane.

Kolejnym elementem są znaczniki Słabości Potworów, które gracze będą mogli znaleźć podczas podróży przez rozległe krainy Kontynentu, przygotowując się do walki z konkretnym Potworem.

Gdy nowy Potwór pojawia się w grze, sześć zakrytych znaczników (pasujących do typu terenu zajmowanego przez tego Potwora) jest tasowane i rozkładane na wszystkich Lokacjach z odpowiednim typem terenu (nie zajętych przez Potwora lub jakiegokolwiek Wiedźmina).

Zdobywając je, wiedźmini dowiadują się więcej o czających się w mroku potworach i poznają ich słabe strony.

Gdy gracz wejdzie na Lokację z znacznikiem Słabości Potwora, od razu podnosi go i czyta odpowiedni fragment na dużej karcie Potwora, leżącej obok planszy. Zdobyta wiedza może tu i teraz okazać się przydatna, ułatwiając graczowi szkolenie. Może się też okazać, że gracz wejdzie w posiadanie informacji, które przydadzą mu się podczas samej walki – w takim przypadku zachowuje on znacznik Słabości, by wykorzystać go, gdy stanie twarzą w twarz z bestią. Znajdzie tam też fabularne treści, które będą dodatkowo budować klimat rozgrywki. Podróż przez Kontynent to liczne spotkania – część napotkanych istot miała już do czynienia z potworami, na które szykują się wiedźmini. Mieszkańcy tych krain chętnie podzielą się swoją wiedzą!

Na Tropie Potworów jest grywalna postać wiedźmina ze szkoły Mantikory. Adepci tego cechu to świetni alchemicy, wyspecjalizowani w warzeniu wiedźmińskich eliksirów.

 

Dodatek ten rozszerza również możliwości gracza jeśli chodzi o walkę przez wprowadzenie petard i zaawansowanych kart akcji. Więcej o zaawansowanych kartach akcji możecie przeczytać tutaj

Bezpłatny dodatek Zestaw Przygód

Jak sama nazwa wskazuje to karty, które wzbogacają fabułę gry i zwiększają jej regrywalność. W chwili gdy piszę ten tekst, odblokowano 192 dodatkowe karty przygody poszerzających pulę z gry podstawowej. 

Bezpłatny dodatek Zagubiony Wierzchowiec

Każda historia ma swoich cichych bohaterów. Takich, którzy nie oczekują poklasku i chowają się w cieniu. Takich, o których milczą eposy i poematy. W końcu takich, bez których wydarzenia z epickich opowieści nie mogłyby mieć miejsca.

Wyobraźcie sobie taką scenę:

Wiedźmin wkracza do miasta. Powiedzmy nawet, że nadchodzi od północy, od bramy Powroźniczej. Na plecach ma miecz, na twarzy blizny. Wygląda na takiego, który nie lęka się niczego i nikogo.

– Wiedźminie! – krzyczy kobieta, wybiegająca mu naprzeciw. – Przybywasz w samą porę! Mam dla ciebie zlecenie, którego podjąć się może tylko tak wyśmienity i nieustraszony wojownik jak ty! Wypraw się do Vengerbergu, aby…

– Zaraz, zaraz… do Vengerbergu? – przerywa jej wiedźmin. – Przecież to kawał drogi stąd. Nie mam konia, a pieszo zejdzie mi miesiąc z okładem. Mów, co dzieje się w okolicy.

– Tutaj? Niewiele, niewiele.

Na tym skończyłaby się historia, gdyby nie nasz cichy bohater – wierzchowiec, wierny swojemu panu i zawsze gotów służyć grzbietem.

Mawia się, że wiedźmińskie konie są tak wyszkolone, że – gdy je zawołać – przebędą każdą odległość, za nic mając wąskie trakty, rzeki i zabudowania…

No dobrze, z tym ostatnim miewają problemy.

Zagubiony Wierzchowiec trafi do wszystkich Wspierających (w wersji Standard oraz Deluxe) za darmo i nie będzie dostępny w regularnej sprzedaży. Na dodatek te składają się figurka Zagubionego Wierzchowca oraz karta pomocy, opisująca zasady jego działania. Zagubiony Wierzchowiec na początku gry pojawi się na planszy, w dosyć przypadkowym miejscu. Gdy w trakcie rozgrywki któryś z graczy trafi na Lokację z Zagubionym Wierzchowcem, będzie mógł skorzystać z pomocy w podróży za pomocą dobranych dodatkowo kart. Następnie Zagubiony Wierzchowiec trafi na inną Lokację, gdzie będzie czekać na kolejne spotkanie z jednym z wiedźminów.

Dodatek ten nie będzie dostępny w sprzedaży. 

 

Dodatkowe potwory dostępne w kampanii Wiedźmin: Stary Świat

Oprócz opisanych wyżej dodatków każdy egzemplarz gry będzie wzbogacony o kilkanaście dodatkowych potworów – w wersji deluxe reprezentowanych przez figurki a w wersji standardowej przez żetony. Każdy odblokowany potwór posiada duża kartę, dzięki której będzie można go wykorzystać w dodatku Na Tropie Potworów. Wszystkich odblokowanych przeciwników możecie obejrzeć na stronie kampanii, oto kilka  z nich:

 

Wielu uważa opowieści o żagnicach za bajki, zmyślane przez rybaków i szyprów dla zabicia nudy. Prawda jest taka, że te bajki mają pełen wyrostków pancerz, ostre zębiska i równie niebezpieczne szczękonóża, które niejednego amatora żeglugi odesłały już na tamten świat. Choć nawet naukowcy są sceptycznie nastawieni co do istnienia żagnic, wiedźmini nie mają wątpliwości – te bestie istnieją i stanowią śmiertelne zagrożenie.

Mało jest na świecie kreatur paskudniejszych niż zgnilec. To za sprawą niemal gołych mięśni, ostrych wyrostków kostnych, nabrzmiałych narośli na czaszce i okropnego odoru.Ciało zgnilca wypełnione jest powstałymi w wyniku procesu rozkładu gazami, które są trujące nawet dla odpornych na większość toksyn i jadów wiedźminów. Wyziewy te są łatwopalne, co czyni walkę ze zgnilcem jeszcze większym wyzwaniem!

Ci, którzy lękają się smoków, najwidoczniej nie mieli nigdy do czynienia z mantikorą. Ten stwór hybryda wszystkiego, co najbardziej niebezpieczne w przyrodzie! Pazury lwa, zakończony jadowym żądłem ogon niczym u skorpiona i błoniaste skrzydła czynią potyczkę z mantikorą nie lada wyzwaniem!

Ci, którzy mają ekimmę za przerośniętego nietoperza, zwykle nie wychodzą cało ze starcia z nią. Ci, którzy rzucają się na nią z czosnkiem i krzyżem, także nie kończą najlepiej. Ekimmę cechuje nie tylko niezwykła brutalność, ale także ponadprzeciętna szybkość, która czyni ją naprawdę groźnym przeciwnikiem.

Wyobraź sobie węża. Widzisz go? A teraz wyobraź sobie tego samego węża, tyle że o dwóch sążniach długości, pokrytego chitynowym pancerzem  zdolnym powstrzymać nawet ostrze wiedźmińskiego miecza. Dodaj do tego mnótwo haczykowatych odnóży i paskudne kleszcze wytwarzające jad. Już? To teraz pomyśl, że Yghern jest trzy razy bardziej przerażający niż Twoja wyobraźnia.

Aktualnie w grze Wiedźmin: Stary Świat znajduje się łącznie aż 26 potworów a wiele wskazuje, ze ta liczba się zwiększy!

 

Płatne dodatki dostępne w kampanii Wiedźmin: Stary Świat

Oprócz obszernej darmowej zawartości odblokowanej w kampanii, dostępne są też trzy płatne rozszerzenia: Magowie, Legendarne Łowy i Skellige

 

Płatny dodatek Magowie

Magowie to w świecie Wiedźmina potężne istoty, przemierzające Kontynent. Często są zamieszani w polityczne intrygi, te mniejsze i większe. Magowie również polują na bestie – nie dla ich trofeów, ale by zdobyć cenne składniki, niezbędne w pracach nad magicznymi miksturami. W Starym Świecie, pełnym bestii wędrujących przez Kontynent, wszyscy próbują zapracować na swoją sławę. Wiedźmini próbują zdobyć uznanie i szacunek zdobywając trofea, natomiast Magowie zyskują sławę, zbierając magicznie składniki… i pokazując to i owo, gdy ktoś sprowokuje ich w karczmie.

Dodatek Magowie wprowadza do gry 4 nowe postaci wraz ze wszystkimi komponentami potrzebnymi do rozgrywki. Mimo że magowie różnią się od wiedźminów, jest możliwe, by – z zaledwie kilkoma małymi zmianami – dodać ich jako równorzędne, ale zupełnie unikalne grywalne postaci. W ten sposób będziecie mogli zagrać wiedźminami, magami lub jednymi i drugimi w czasie jednej partii!

Komponenty Magów

Każdy Mag posiada pełen zestaw komponentów: plastikową figurkę, dwupoziomową planszetkę gracza, znaczniki, 10 startowych kart akcji i 4 karty Trofeów. Wszyscy Magowie mają 3 wspólne Atrybuty i jedną Zdolność Specjalną. Walka i Alchemia działają tak samo jak w przypadku Wiedźminów. Wiedza łączy się z charakterystyczną dla Magów Energią – po każdej Walce Energia wraca (podnosząc się lub opadając) do poziomu odpowiadającego Wiedzy. Ma to pewne cechy wspólne z Obroną Wiedźminów, ale w praktyce działa nieco inaczej – wyjaśnimy to poniżej.

Każda postać ma inną Zdolność Specjalną.

Energia, nowe karty Akcji i Dodatkowa Plansza

Wiedźminów charakteryzuje naturalna odporność, pozwalająca im znieść część obrażeń bez uszczerbku na zdrowiu. Magowie natomiast gromadzą Energię z otaczającej ich natury. Mogą zebrać Energię dzięki niektórym kratom Akcji, a potem wykorzystać ją, by wzmocnić wiele innych kart. Każdy z Magów zaczyna grę z unikalną talią 10 kart, dzięki której może zadawać Obrażenia, kontrolować liczbę dobieranych kart, a także zdobywać i zużywać Energię.

Podczas budowy talii, Magowie wybierają z zestawu 80 zupełnie nowych kart Akcji. Znajdzie się na nich to samo 5 kolorów co w podstawowej talii Akcji (by współgrać z innymi komponentami i efektami w grze), ale budowa talii i tworzenie Serii zostanie wzniesione na inny poziom.

Grając Magiem, trzeba będzie uważnie i precyzyjnie budować talię, a gromadzenie i zużywanie Energii w Walce będzie prawdziwym wyzwaniem.

Więcej o dodatku Magowie przeczytasz tutaj

 

Płatny dodatek Legendarne Łowy

Niektóre potwory są tak potężne, że sieją strach i zniszczenie miasto po mieście. Zabicie tak niebezpiecznej bestii zamieniłoby każdego Wiedźmina w żywą legendę. Ale nie każdy wiedźmin jest w stanie podołać tak śmiałemu wyzwaniu!

Dodatek Legendarne Łowy wprowadza zupełnie nowy tryb do standardowej rozgrywki z 7 ogromnymi bossami. Rozgrywka z tym dodatkiem oznacza, że aby wygrać, musisz wytropić i zabić Legendarnego Potwora.

Legendarny Potwór pojawia się na Kontynencie od samego początku, przemieszcza się po mapie, a Wy musicie trenować i zdobywać chwałę, zbierając trofea – i tropić Legendarnego Potwora w ramach przygotowań do ostatecznej walki!

Opisy i grafiki Legendarnych Potworów znajdziecie tutaj

Zawartość pudełka i rozgrywka

– Każdy z tych potworów to duża figurka ze specjalną, dużą kartą potwora, która wyjaśnia jego unikalne zdolności i ataki.

– Zestaw 20 nowych kart walki, używanych wyłącznie w walce z Legendarnym Potworem.

– Dodatek zawiera zestaw Legendarnych Kart Polowań, z pomocą których Potwory przemieszczają się po mapie i dają graczom możliwość zbierania informacji nt. Potwora i przygotowania się do walki

– Legendarny Potwór pojawia się na mapie od początku gry, porusza się po mapie i pozostawia za sobą zniszczenie reprezentowane przez Specjalne Żetony. Wiedźmini będą mogli od samego początku przygotowywać się do ostatecznej walki, ale muszą też trenować i polować na inne potwory.

Ogólna rozgrywka nie ulega zmianie i będzie działać podobnie do standardowej gry. Legendarne Łowy dodają kolejną warstwę decyzji od samego początku gry, gdyż zdobywanie trofeów jest równie ważne jak przygotowanie się do ostatniej, epickiej walki.

Wiedźmin, który zdobył już 3 trofea, będzie mógł spróbować zabić legendarnego potwora i zdobyć ostatnie trofeum.

Za każdym razem, gdy grasz z tym dodatkiem, możesz wybrać innego Legendarnego Potwora do upolowania. I nawet jeśli w kolejnej grze ponownie użyjesz tego samego potwora, będzie się on inaczej poruszał i oddziaływał na mapę. Dodatek, dodaje nową warstwę do rozgrywki, zwiększa grywalność. 

Legendarne Łowy działają z następującymi dodatkami:

  • działa ze trybem standardowym oraz podstawowym trybem Solo
  • nie działa z dodatkiem Dziki Gon, który już posiada w sobie Bossa, którego wybierasz do walki
  • może być połączony ze wszystkimi trybami Monster Trail
  • możesz grać także z Magami, Zagubionym Wierzchowcem, a także Zestawem Przygód

W przypadku tego dodatku nie planujemy dla niego żadnych celów dodatkowych. Wielkość i koszty produkcji figurek dla tego dodatku są zbyt duże abyśmy mogli dodać do niego jeszcze kolejne potwory. 

 

Płatny dodatek Skellige

Zamieszkiwane przez różne Klany, wyspy Wielkiego Morza rodzą handlarzy, wojowników i przywódców. Niektórzy traktują archipelag jako miejsce, gdzie warto roztoczyć polityczne wpływy, ale wiedźmin czy czarodziej odwiedzi wyspy raczej, by rozwinąć swoje umiejętności, poznać tamtejsze potwory i przeżyć nowe przygody. Wizyta na tajemniczych wyspach Skellige może przynieść wiele korzyści, ale te niebezpieczne wyprawy mogą okazać się kosztowne.

Dodatek Skellige wprowadza do gry dużą Dodatkową Planszę z 3 nowymi Lokacjami – Ard Skellig, Wyspą Mgieł i Eyną (wyspą na wschodzie, dotąd nieznaną). Oznacza to więcej przestrzeni do podróży i nowe Akcje do przeprowadzenia. Gracze będą mogli podróżować na Wyspy z 6 Lokacji Kontynentu, oznaczonych 6 znacznikami Portów.

Statki nie zawsze czekają w Portach, dlatego gracze będą ograniczeni przez 3 plastikowe figurki Statków, zaprojektowane w taki sposób, by pomieścić na pokładzie dokładnie 1 figurkę postaci (z kolorową nakładką na podstawkę). Żegluga na wysypy nie wymaga dodatkowych dróg na mapie, ponieważ każdy Statek będzie posiadał oznaczenie miejsca, do którego zmierza. Zapewni to dodatkowe wyzwanie podczas podróży z wysp i na nie.

Ponieważ każdy rejs zabiera czas, żegluga będzie ostatnią rzeczą, jaką gracz może zrobić w Etapie I. W Etapie II, zamiast zwykłej Eksploracji, gracz dobiera kartę z nowej talii Eksploracji. Tę talię trzyma się na Rozszerzeniu Planszy, by gracze mogli korzystać w rozgrywce z obu talii Eksploracji – Skellige i podstawowej. Nowe Eksploracje to różnorodne i ekscytujące historie, rzucające graczy na głębokie wody przygód. Będziecie poszukiwać nieodkrytych wysp, szukać pirackich skarbów, walczyć z morskimi bestiami i wikłać się w Misje, które zaprowadzą Was na Wysypy lub na Kontynent. Oprócz talii Eksploracji, podobnie jak gra podstawowa, ten dodatek posiada talię Zdarzeń, z nowymi decyzjami, przedmiotami, towarzyszami i skarbami.

Morskie przygody niosą ze sobą nowe wyzwania, ale pod tym, co widzimy, kryje się jeszcze większe niebezpieczeństwo. Podczas podróży istnieje szansa na spotkanie Vodyanoi, ryboludzi żyjących w podwodnych miastach, których relacje z mieszkańcami powierzchni są w najlepszym razie napięte. Możliwe, że napotkacie ich w czasie swoich podróży, a być może będziecie musieli zabić Dagona, wezwanego przez nich do zniszczenia mieszkańców lądu.

W zależności od decyzji podejmowanych przez graczy, Dagon może pojawić się jako Legendarny Potwór, którego będziecie musieli zabić. Figurka Dagona oraz jego karta również znajdują się w tym płatnym dodatku.

Łączenie dodatku Skellige:

  • Może być łączony ze standardową rozgrywką i podstawowym trybem solo.
  • Nie do końca działa z dodatkiem Dziki Gon, ponieważ w dużej mierze zawiera nowe Eksploracje. Gracze mogą jednak zdecydować, by dodać do rozgrywki jedynie mapę z nowymi Lokacjami i Statki do żeglugi.
  • Może być łączony ze wszystkimi modułami dodatku Na Tropie Potworów.
  • Może być łączony z dodatkiem Legendarne Łowy.
  • Grając z tym dodatkiem, gracze mogą korzystać z Magów, Zagubionego Wierzchowca i Zestawu Przygód.

 

Kampanię możecie wesprzeć jeszcze do 11 czerwca o godz. 23:59 pod tym linkiem

Krzysztof Pilch