Planszowe Gram Prix 2021 – Konkurs dla głosujących i 139 gier do wygrania

Już jutro 15.02.2021 r. rozpocznie się szósta edycja Plebiscytu Graczy – Planszowe Gram Prix 2021, w którym zostaną wybrane najlepsze gry, wydawnictwa, sklepy, media i inicjatywy planszówkowe ubiegłego roku.

Jak co roku Planszowemu Gram Prix towarzyszyły będzie konkurs dla głosujących, w którym do wygrania największa z dotychczasowych pula nagród – aż 139 gier planszowych (ta liczba może się zwiększyć)
Co trzeba zrobić by je wygrać?
1. Oddać głos na stronie Planszowego Gram Prix (start o 18.00, 15.02.2021)
2. W formularzu do głosowania wpisać odpowiedź na pytanie konkursowe.
3. Potwierdzić swój głos przez kliknięcie linka w mailu wysłanym na podany w formularzu adres.

Pytanie konkursowe będzie takie same jak w zeszłym roku: Jak i tytuł zwycięży w kategorii Najlepsza Gra Planszowa i ile głosów zdobędzie?

To wszystko nie byłoby możliwe bez hojnego wsparcia wydawców, którym jestem naprawdę bardzo wdzięczny za różnorakie wsparcie, jednym z jego form jest ufundowanie poniższych nagród. Serdecznie im wszystkim dziękuję!

Albi

  1. 50 Clues – Trylogia Leopolda (Seria) (3 egz.) – Gra detektywistyczna, łącząca mechanikę escape roomów z klimatem popularnych skandynawskich thrillerów. Łączcie przedmioty, rozwiązujcie tajemnice i łamcie szyfry, aby ukończyć historię. Smartfon lub tablet stanie się waszym towarzyszem gry, rejestrując postępy lub oferując pomoc w razie potrzeby.
  2. IQ Fitness – losowy tytuł z serii (5 egz.) – Seria IQ Fitness w ramach Projektu ROZUMÓWKI proponuje pięć rodzajów kart z zadaniami dla bystrych głów. 
  3. Bossin’ Space (2 egz.) – Bossin’ Space to 45-minutowa gra dla 1-5 osób, które wcielają się w międzygalaktycznych podróżników i walczą z napotkanymi wrogami. Ich Statek – Star Nib – nie jest wprawdzie wehikułem militarnym, ale nie jest też całkiem bezbronny. Gracze muszą ulepszyć go, przechytrzyć wrogów, a przede wszystkim – przeżyć.

 

 

Alexander

  1. Quartis (2 egz.) – Quartis to propozycja z serii IQ Games, która jest skierowana do wszystkich wielbicieli logicznych łamigłówek. Proste, czytelne zasady sprawiają, że mogą po nią sięgnąć nawet dzieci od siódmego roku życia. Rozgrywka świetnie sprawdza się zarówno w wariancie dla dwóch osób, jak i przy większej liczbie uczestników, których może być aż sześciu. Na stole wykładamy cztery dwustronne i dwukolorowe kwadraciki, a także stos kart z wzorami ich ułożenia. Każdy z graczy otrzymuje po 5 kart, które musi ułożyć w jak najkrótszym czasie. Jednak nie jest to takie proste, gdy w każdym ruchu możliwe są tylko trzy opcje: odwrócić jeden kafelek, przenieść go w inne miejsce lub zarówno odwrócić, jak i ułożyć w nowej lokalizacji. Rozgrywkę urozmaicają karty specjalne, potrafiące znacząco wpłynąć na losy gry. „Quartis” to intelektualna rozrywka, która pobudza wyobraźnię i logiczne, przestrzenne myślenie. Świetna zabawa, która łączy pokolenia graczy.
  2. Folwark Marzeń (2 egz.)  – Folwark Marzeń powstał z myślą o graczach, którzy uwielbiają strategię, dobrą zabawę i zawsze marzyli o tym, aby wcielić się w rolę farmera. Rozbudowana rozgrywka pozwala świetnie bawić się w gronie od 3 do 6 graczy w wieku 10+. Zadaniem każdego z nich jest prowadzenie swojego folwarku w taki sposób, aby osiągnąć jak największą wydajność i zyski. Na drodze do sukcesu staną nie tylko rywale, którzy nie raz mogą „podłożyć komuś świnię”, ale także nieprzewidywalny los. To uczestnicy decydują, czy specjalizują się w roślinach, zwierzętach, a może wyruszą traktorem na swoje pola. „Folwark Marzeń” wymaga od graczy zdolności planowania i przewidywania, które inwestycje okażą się opłacalne. Barwne ilustracje i humorystyczne opisy idealnie wprowadzają w sielski klimat polskiej wsi, na której jest miejsce dla każdego, kto nie boi się chwycić za widły i wziąć robotę w swoje ręce.
  3. Kwaki Rozrabiaki (2 egz.) – Kwaki Rozrabiaki to zabawna gra planszowa, której sukces polega na połączeniu niebanalnej fabuły i poziomu trudności adekwatnego do dzieci w różnym wieku. Jest odpowiednia dla maluchów od 4. roku życia. Jednocześnie może rywalizować w niej od 2 do 4 uczestników. To świetna propozycja do rozpoczęcia przygody z grami. Odnajdą się w niej także dzieci, które nie poznały jeszcze cyfr, a już przejawiają zainteresowanie planszówkami wychodzącymi poza schemat prostego wyścigu. Pomocna jest także możliwość dopasowania długości rozgrywki do własnych preferencji. W czasie zabawy wcielamy się w rozbiegane, zagubione kaczki, które próbują odnaleźć drogę do domu. Każdy gracz samodzielnie decyduje, jaką ścieżkę wybiera, rzucając dwoma dużymi kostkami, na których znajdują się kolory lub kształty. „Kwaki Rozrabiaki” to propozycja, która pozytywnie wpływa na rozwój dzieci, a angażująca historia sprawia, że chętnie zagrają w nią także ich rodzice.
  4. Gimatriks (2 egz.) – Gimatriks to propozycja, która idealnie trafi w gust graczy, którzy pokochali gry słowne i poszukują nowych wyzwań. Tym razem nagradzane nie jest tylko tworzenie jak najdłuższych słów, ale połączenie tej umiejętności z wzorowym liczeniem. Każdy z uczestników losuje kostki z literami, a także z cyframi. Ich zadaniem jest stworzenie słowa, którego wartość będzie się równać liczbie, którą stworzą ze zbioru wylosowanych kostek. Spore utrudnienie sprawia, że rywalizację wygrają tylko naprawdę tęgie głowy. Zabawa jest przeznaczona dla osób w wieku 12+ i sprawdza się znakomicie zarówno w wariancie indywidualnym, jak i w formie rywalizacji nawet 6 osób. Dla doświadczonych graczy dodano klepsydrę, która dynamizuje rozgrywkę i sprawia, że poziom trudności jeszcze wzrasta. „Gimatriks” wprowadza powiew świeżości na rynku gier słownych.
  5. Fuzja (2 egz.) – Fuzja jest kolejną grą z serii IQ Games. Stawia ona na inteligentne wyzwania i wymaga od uczestników kreatywności oraz umiejętności logicznego myślenia i planowania. Pozornie prosta rozgrywka została oparta na mechanikach znanych z warcab i halmy, dzięki czemu łatwo zrozumieć zasady. Jednak wyzwanie pojawia się w chwili, gdy zadaniem każdego z graczy jest ułożenie 4 swoich żetonów w rzędzie, przeskakując przez te leżące na planszy. A to wszystko przy ograniczeniach do poruszania się w jednym ruchu tylko żetonem o konkretnym numerze. Zwycięstwo w tej grze będzie was kosztować dużo intelektualnego wysiłku. Zwłaszcza, gdy w grze weźmie udział 3 lub 4 graczy. „Fuzja” pozwala także rywalizować 2 uczestnikom w wieku 7+.
  6. Zgrana Para (2.egz.) – Zgrana Para znajdzie swoje miejsce na każdej imprezie i spotkaniu rodzinnym lub wśród grupki znajomych. To pełna humoru, prosta gra, która pozwala sprawdzić, z kim nas najwięcej łączy i zweryfikować, czy dana para rozumie się bez słów. W rozgrywce może uczestniczyć od 2 do 8 osób w wieku od 8 lat. Podczas zabawy uczestnicy oglądają kolejne obrazki i muszą zdecydować, który przymiotnik pasuje do niego najlepiej lub najgorzej. Wygrywa duet, który najczęściej odpowiadał tak samo. „Zgrana Para” urozmaici każde spotkanie i sprawi, że znikną podziały, a pozostaną tylko świetne humory.
  7. Ucieczka z Lochu (2.egz.) – Ucieczka z Lochu pozwala wykazać się wszystkim, którzy lubią knuć i podkładać rywalom kłody pod nogi. To gra karciana, w której wcielamy się w postaci nieco  niezdarnych rycerzy, poszukujących drogi ucieczki z lochu. Rozgrywka jest bardzo dynamiczna i posiada dwa warianty: dla 2 lub do 4 uczestników. Odnajdą się w niej zarówno dorośli, jak i dzieci od lat 8. Co ważne, planszę tworzą ułożone losowo karty, dzięki czemu za każdym razem mierzymy się z nowymi niespodziankami. Zadaniem graczy jest otwieranie kolejnych drzwi, gęsto usianych na swojej drodze, aż do dotarcia na przeciwległy bok . Podczas jednego ruchu uczestnik musi dobrać kartę, zagrać ją i może poruszyć się swoim pionkiem. Nie jest to jednak typowa gra w stylu wyścig. Tutaj rozgrywka skupia się wokół utrudniania rywalom ich ucieczki z lochu. Pomagają w tym odkrywane karty, wśród których nie brakuje zmyślnych pułapek. Gra gwarantuje świetną zabawę, jest dobrze zbilansowana i zachęca do sięgnięcia po nią jeszcze raz i jeszcze raz.
  8. Cztery do wygranej (2.egz.) – Cztery do wygranej to gra doceniona podczas Targów Gra i Zabawa, gdzie otrzymała wyróżnienie w kategorii Dziecięca Gra Roku. To propozycja z serii IQ Games, zapewniającej intelektualną rozrywkę i stanowiącą wyzwanie dla młodych miłośników łamigłówek. W grze może wziąć udział 2 uczestników w wieku od 7 lat. Mimo dużego zainteresowania młodszych osób, w „Cztery do wygranej” chętnie mierzą się także dorośli. Gracze operują na planszy, gdzie rozłożono, losowo lub wedle instrukcji, 25 klocków w 5 kolorach. Uczestnicy wybierają swój kolor i ich zadaniem jest ułożenie 4 kości w linii prostej, wzdłuż, w poprzek, po przekątnej lub w formie kwadratu. Aby tego dokonać należy przekładać swoje klocki z innymi kolorami. O trudności stanowi brak możliwości przestawiania kości rywala. Zwycięzcą zostanie tylko ten, kto wykaże się wyobraźnią i myśleniem przestrzennym. Rywalizacja w 3 wariantach sprawia, że wciąż pojawiają się nowe wyzwania.

 

 

Bard

  1. Hadara ( 1 egz.) – Rozgrywka Hadary toczy się w świecie kultur i krain naszej Ziemi. Czeka Cię długa droga -przemierzając trzy epoki rozwiniesz swój nowy świat od małej osady do wysoko rozwiniętej cywilizacji. Zasiedlisz go postaciami pochodzącymi z różnych kontynentów, kręgów kulturowych, a nawet wieków. Aby przypadła Ci wieczna chwała i zaszczyty, musisz starannie dobierać osiągnięcia i postacie. Nie ignoruj przy tym rozwoju rolnictwa, kultury i siły militarnej – w przeciwnym razie Twój rywal może okazać się potężniejszy od Ciebie.
  2. Dice City (1 egz.) – Królestwo Kostkowii jest w chosie! Jej Wysokość Królowa zażądała przeniesienia stolicy po tym, jak starą zaatakowali barbarzyńcy z południa, musisz więc rozwinąć swoje miasto lepiej niż inni gracze, żeby to ono zostało wybrane! Mechanika Dice City oparta jest na manipulacji kośćmi i odpowiednim modyfikowaniu rzutów. Gracz będzie miał kilka możliwości rozwoju swojego miasta: stworzenie silnej armii, konstrukcja różnorodnych budynków lub otworzenie szlaków handlowych.
  3. Carcassonne: Łowcy i zbieracze (1 egz.) – Teren wokół dzisiejszego Carcassonne, z jego potężnym zamkiem, był zamieszkany tysiące lat temu. Ówcześni mieszkańcy polowali, łowili ryby i zbierali leśne owoce, aby zapewnić sobie przetrwanie. Nawet dzisiaj liczne naskalne malowidła i znaleziska archeologiczne przynoszą dowody ich życia i pomagają zrozumieć ich losy.
  4. Pharaon (1 egz.) – Pharaon to gra łącząca zarządzanie zasobami z podejmowaniem akcji na kole działań. Znajduje się ono na środku planszy, otoczone 5 obszarami, reprezentującymi 5 akcji przedstawionych w grze. W każdej rundzie koło wskazuje, który surowiec należy wydać, aby uzyskać dostęp do odpowiedniego działania. Koszt ten zmienia się w trakcie gry. W konsekwencji gracze muszą planować swoje ruchy, przewidując, jakich zasobów będą potrzebować w następnej rundzie. Ograniczona liczba dostępnych miejsc na kole zmusza do uważnego obserwowania działań przeciwników.
  5. Point Salad (1 egz.) – Point Salad to szybka i zabawna gra familijna polegająca na dobieraniu kart! Istnieje ponad 100 możliwości zdobywania punktów. Gracze mogą stosować szeroki wachlarz strategii, dzięki czemu każda rozgrywka jest wyjątkowa! Dobieraj najlepsze kombinacje warzyw i kart punktowych z nieustannie zmieniającego się targu. Łącz ze sobą karty warzyw oraz sposoby punktacji, by stworzyć najlepszą sałatkę!

 

 

Bored Games

  1. Small Army Tank Wars (8 egz.) – Gra Small Army: Tank Wars powstała dzięki współpracy COBI z firmą Bored Games, skupiającą ekspertów w dziedzinie gier planszowych. Gwarantuje to wysoką jakość produktu oraz dopracowaną i solidnie przetestowaną mechanikę gry. Doskonale zbalansowane elementy taktyczne i losowe sprawiają, że rozgrywka za każdym razem jest emocjonująca. Gracze w różnym wieku w tym nawet najmłodsi bez problemu mogą stanąć ze sobą do pojedynku! Obmyślaj sprytne strategie lub idź na żywioł i zaufaj szczęściu! Za sprawą niesamowitej oprawy graficznej poczuj klimat drugowojennego starcia. Zbuduj swój pluton pancerny i poprowadź go do zwycięstwa!

 

 

Czacha Games

  1. Rallyman GT (2 egz.) – Rallyman: GT to gra wyścigowa dla 1 do 6 graczy. Główna mechanika to roll and move (rzuć kośćmi i rusz się). Pięknie ilustrowana przez Loic Muzy i stworzona przez Jeana-Christophe’a Bouviera. Jest to współczesna wersja klasycznej gry Rallyman. Kompletna, z nowymi ilustracjami i dopracowanymi zasadami. Rallyman GT zmusi cię do podjęcia ryzyka, aby być pierwszym na linii mety!
  2. Crash (4 egz.) – CRASH! to najnowsza imprezowa gra autorstwa Carla Chudyka (autora takich gier jak Innowacje, Na Chwałę Rzymu, Impuls) przeznaczona dla 2-6 graczy. Celem gry jest zagrywanie kart pojazdów, tak by nie doprowadzić do stłuczki! Za każdą stłuczkę gracz otrzymuje punkty karne. Wygrywa gracz, który uzbiera ich najmniej w czasie trwania 3 rund! Mnóstwo śmiechu i zabawy, a przy tym sporo kombinowania jak na grę Carla Chudyka przystało!

 

 

Fishbone Games

  1. Ragusa (1 egz.) – „Ragusa” to nieskomplikowana gra typu euro, w której gracze na zmianę umieszczają swoje domy, zdobywając dostęp do surowców lub wykonując odpowiednie akcje przynoszące punkty. Zasady są proste, ale dają wiele możliwości na osiągnięcie zwycięstwa. To doskonały tytuł dla graczy, którzy chcą zrobić kolejny krok w planszówkowej przygodzie. Dzięki ilustracjom Bartka Roczniaka, „Ragusa” zachwyca estetyką i wykonaniem komponentów.
  2. Wenecja (1 egz.) – Wenecja w okresie renesansu, XVI wiek. Gracze wcielają się w bogatych, wpływowych kupców, którzy pływając gondolami po kanałach miasta, szkolą asystentów, wypełniają umowy i wykorzystują swoje wpływy, aby zdobyć władzę polityczną. Pośrednicząc w umowach i flirtując z przestępczością, kupcy muszą unikać wzbudzania podejrzeń weneckiej inkwizycji, aby nie zostali aresztowani, a ich działalność zamknięta.

 

 

Galakta

  1. Volt (1 egz.) – W grze Volt każdy gracz wciela się w rolę operatora kontrolującego robota bojowego, walczącego z rywalami na arenie. Poprzez programowanie swych działań na trzy ruchy naprzód gracze starają się przewidzieć poczynania innych robotów i próbują zniszczyć przeciwników, bądź utrzymać kontrolę nad zapewniającymi punkty zwycięstwa polami na arenie. Gra Volt zawiera niezwykle proste zasady szkoleniowe, a do tego zapewnia doświadczonym graczom wiele różnych modułów, sprawiających, że ich potyczki są jeszcze bardziej ekscytujące i bezlitosne. Zaplanuj swoje poczynania na trzy ruchy naprzód i szybko złap numer startowy, aby dzięki temu Twój robot mógł poruszać się i strzelać w idealnym momencie. Spychaj inne roboty do głębokich dołów, albo strzelaj do nich ze swoich laserów, aby zdobywać za to wszystko punkty zwycięstwa.
  2. Wampir: Maskarada – Wendeta (1 egz.) – Wampir: Maskarada – Wendeta to asymetryczna rywalizacyjna gra karciana opierająca się na strategii, blefie i dedukcji, zaprojektowana przez uznanych twórców gier planszowych Charliego Clevelanda oraz Bruno Faiduttiego. Od 3 do 5 graczy wcieli się w spiskujące wampiry walczące w różnych dzielnicach miasta o poparcie wpływowych popleczników, by ostatecznie zawładnąć tronem Chicago. Każdy z graczy wcieli się w przedstawiciela jednego z wampirzych klanów (Brujah, Gangrele, Malkavianie, Nosferatu, Toreadorzy, Tremere, Ventrue). Jako spiskujący wampir reprezentujący dany klan, Waszym celem będzie pozyskanie jak największej liczby punktów wpływów, by przejąć kontrolę nad miastem i stać się nowym Księciem.
  3. Kuchenna gorączka (1 egz.) – Razem z przyjaciółmi otwieracie restaurację i to od Was zależy jej sukces. Używajcie tylko najlepszych składników, najświeższych przypraw i nie każcie gościom czekać zbyt długo! W trakcie złożonej z 8 scenariuszy kampanii Wasz lokal ewoluuje z niewielkiej jadłodajni do eleganckiej restauracji. W kolejnych scenariuszach zmierzycie się z trudniejszymi wyzwaniami i spróbujecie sprostać wymaganiom Waszych gości.

 

 

Granna

  1. Dwergar (1 egz.) – W grze Dwergar unikalny system dystrybucji pionków oraz innowacyjny mechanizm wydobywania zasobów, pozwalają doświadczyć klasycznej gry euro, o zarządzaniu zasobami, w zupełnie nowy sposób! Jesteś przywódcą gildii krasnoludów, która pracuje w legendarnej kopalni Dwergar. Twoim zadaniem jest zdobycie wszelkiego rodzaju zasobów (kamieni, żelaza, złota, klejnotów, ciepła). Używaj ich, aby rozwijać infrastrukturę kopalni, wypełniając karty ze zalecaniami architektów. Korzystając z wydobytych zasobów realizujesz karty zleceń, otrzymując w zamian punkty zwycięstwa. Głębia rozgrywki oraz intuicyjne zasady zadowolą nawet wytrawnych graczy. Karty wydarzeń, zmienna dostępność fachowców oraz 5 różnych tali zleceń architektów gwarantują różnorodność każdej rozgrywki. Gra trwa 10 rund. Zwycięzcą jest gildia krasnoludów z największą liczbą punktów zwycięstwa!
  2. Drogi do Rzymu (1 egz.) – Drogi do Rzymu to szybka gra o prostych zasadach. Gracze wcielają się w najbogatsze rodziny starożytnego Rzymu, starając się zdobyć przychylność cesarza, tworząc sieć dróg łączących Wieczne Miasto z resztą świata! W każdej turze gracze umieszczają odcinki dróg na mapie – zaczynając od Rzymu w kierunku innych miast imperium. Zdobywają punkty za każdym razem, gdy zbudują nową drogę – im dłuższy odcinek, tym więcej punktów otrzymają. Jeśli droga powrotna do Rzymu zawiera odcinek umieszczony przez innego gracza, on również otrzymuje punkty. Zmuszanie innych graczy do korzystania z własnych dróg jest jednym ze sposobów na wygraną, ale nie jedynym…
  3. Bloom Town (1 egz.) – Będąc burmistrzem nowo powstającego miasta nie masz łatwego zadania. To od Ciebie zależy czy powstanie wielka metropolia z drapaczami chmur, czy niewielkie urokliwe miasteczko pełne zieleni. Spełnij oczekiwania mieszkańców i spraw, by zarządzane przez Ciebie miasto zyskało uznanie mieszkańców. Zdobądź najwięcej punktów by wygrać!
  4. Pix Blocks (1 egz.) – Programowanie to język przyszłości, a dzięki założeniom rozgrywki uczestnicy ćwiczą logiczne myślenie oraz budowanie założeń. PixBlocks to jedna z niewielu gier na rynku, która pozwala rozpocząć przygodę z językiem programowania. Przyjazna oprawa graficzna oraz proste zasady rozgrywki pozwalają na szybkie wciągnięcie najmłodszych w naukę tej jakże przyszłościowej umiejętności.
  5. Trzy po Trzy (1 egz.) – Szybka gra na spostrzegawczość. Pudełko jest wypełnione rozbrykanymi cudakami, które uwielbiają bawić się w chowanego. Pierwszy gracz, który złapie 5 z nich, wygrywa! Celem gry jest ukladanie pasujących do siebie kart w taki sposób, aby tworzyć sekwencje kolorów lub wzorów.

 

 

IPN

  1. ORP Orzeł (9 egz.) – ORP „Orzeł” to gra dla dwóch osób. Każdy gracz ma do osiągnięcia inny cel. Grający polską Marynarką Wojenną ma za zadanie uciec okrętem podwodnym ORP „Orzeł” z Bałtyku na Morze Północne. Przeciwnik, kierujący Kriegsmarine (marynarką wojenną niemieckiej III Rzeszy), ma zatopić „Orła”, zanim ten opuści Morze Bałtyckie.
  2. Bitwa Warszawska (4 egz.) – „Bitwa Warszawska” to szybka gra wojenna dla dwóch graczy, przedstawiająca wydarzenia z sierpnia 1920 r. Trwa wojna polsko-bolszewicka. Na Warszawę naciera Armia Czerwona. Czy polskim żołnierzom uda się rozbić armie napastnika? Czy Wojsko Polskie zdoła obronić Warszawę? Jeśli zawiedzie, bolszewickie armie przejdą na Zachód i po całej Europie rozleje się komunistyczna pożoga…

 

 

IUVI Games

  1. Włościanie (2 egz.) – Włościanie, zaprojektowani i zilustrowani przez Haakona Gaardera, to piękna gra karciana oparta na mechanice “draftu” i tzw. “budowania stołu” za pomocą kart, dzięki którym gracze rozwijają swoja osadę. Polska edycja Włościan zawiera pełną grę podstawową oraz 4 dodatki, których można używać oddzielnie lub dowolnie je łączyć. Gra zawiera także tryb jednoosobowy, w którym gracze konkurują z potężną i porywczą hrabiną, starając się oprzeć jej złośliwym knowaniom.
  2. Solar City – podstawka (1 egz.) -Witamy w grze Solar City. Wasze zadanie to zbudowanie miasta przyszłości. Będziecie wznosić potężne, przynoszące rozmaite zyski Wieżowce i budować poprawiające infrastrukturę miasta Obiekty Publiczne. Możecie też zamienić wasze Wieżowce w ultra nowoczesne generatory energii: instalować ogniwa fotowoltaiczne czy tworzyć inteligentne systemy zarządzania wodą, tym samym zmieniając Wieżowce w Podniebne Ogrody. Kiedy gracz rozbudowuje miasto, jednocześnie aktywuje jego część i czerpie z niej profity. Tylko mądre planowanie i efektywne wykorzystanie możliwości płynących z nowoczesnych rozwiązań architektonicznych może pomóc oczyścić środowisko i przywrócić miastu równowagę. Zwracaj uwagę na działania konkurencji, ponieważ ich plany rozbudowy mogą pokrzyżować twoje. Sukces będzie mierzony w zgromadzonych aktywach, zwanych Punktami Solarnymi. Wygra ten, kto zgromadzi ich najwięcej!
  3. Hero Realms (2 egz.) – Hero Realms – gra twórców szalenie popularnej i obsypanej nagrodami Star Realms – łączy radość deckbuildingu z interaktywnością walki charakterystyczną dla kolekcjonerskich karcianek – to wszystko okraszone klimatycznymi grafikami utrzymanymi w klimacie “high fantasy”.
  4. Star Realms (2 egz.) – Star Realms to karciana gra bitewna oparta na mechanice rozbudowy talii. Jej twórcami są profesjonalni gracze Magic: the Gathering – Darwin Kastle i Rob Dougherty. Ich dzieło łączy w sobie emocje płynące z interakcji, typowe dla klasycznych karcianych gier kolekcjonerskich, z frajdą budowania własnej talii obecną w ekonomicznych grach deckbuildingowych. Star Realms jest kompletną 2-osobową grą zawierającą instrukcję i 128 podstawowych kart. Aby grać w więcej osób, wystarczy połączyć ze sobą dwa lub więcej zestawów podstawowych.

 

 

Lacerta

  1. Pracownia Snów (1 egz.) – W Pracowni snów będziesz podróżować pomiędzy sześcioma zakątkami krainy snów, zbierając okruchy snu, z których zbudujesz swoją własną wizję snu. Stworzysz krajobrazy, które otulą Cię niczym ciepła, kojąca kołderka. Wyjątkowe zdolności, które zdobędziesz, pomogą Ci kształtować tę krainę, by śniąc można było się po niej przechadzać i podziwiać, odzyskując dzięki temu spokój umysłu. Musisz jednak uważać, ponieważ w tej krainie czai się upiorny Pan Koszmar, nawiedzający twoje sny. Przemieszczaj się więc ostrożnie, minimalizując jego niepożądany wpływ. Tylko w ten sposób będziesz w stanie zebrać odpowiednie okruchy snu i stworzyć z nich senny krajobraz, który pozwoli Ci wreszcie w pełni się odprężyć i spokojnie przespać całą noc!
  2. Wyprawa do Newdale (1 egz.) – Wyprawa do Newdale jest kontynuacją sagi O mój zboże! – tym razem w formie gry planszowej. Szereg scenariuszy tworzących pełną grę przeniesie was w klimat świata O mój zboże! i przeprowadzi przez historię pełną przygód. Każda rozgrywka to jeden rozdział tej historii. Możecie rozegrać rozdziały zgodnie z ich narastającą kolejnością (jako kampanię) albo po prostu grać w dowolnie wybrane rozdziały. Każda mapa wymaga korzystania z innego zestawu wydarzeń, misji, akcji i komponentów gry, zmuszając Was do ciągłego dostosowywania strategii do aktualnej sytuacji. Czy uda Ci się przechylić szalę zwycięstwa na swoją stronę?

 

 

Lucky Duck Games

  1. Paranormalni Detektywi (1 egz.) – Paranormalni detektywi to gra imprezowa z elementami dedukcji. Jeden z graczy odgrywa rolę ducha niedawno zmarłej osoby, podczas gdy pozostali gracze wcielają się w paranormalnych detektywów, którzy starają się odkryć, w jaki sposób ofiara zmarła. Używając swych zdolności medium, detektywi będą komunikować się z duchem, zadając pytania dotyczące szczegółów zbrodni. Duch odpowiada na różne dostępne dla zjawy sposoby, między innymi układając sznury wisielca, zagrywając karty tarota, układając na tabliczce słowne zagadki czy też kierując ręką rysującego detektywa! Dostępna jest darmowa aplikacja (IOS, Android), która oferuje nowe karty historii. Jeszcze więcej tajemniczych spraw do rozwiązania!
  2. Kroniki Zbrodni 1400 (1 egz.) – Kroniki Zbrodni: 1400 jest samodzielną grą, rozwijającą pomysły znane z podstawowych Kronik zbrodni. Zastosowana w niej technologia Scan & Play pozwala połączyć zalety gry planszowej i elektronicznej. Przesłuchuj świadków i podejrzanych, gromadź dowody rzeczowe i zatrzymaj mordercę, zanim będzie za późno! Gracze mogą teraz wyciągać wnioski nie tylko z dowodów rzeczowych czy relacji świadków, ale także z tajemniczych obrazów przedstawionych na Kartach Wizji. Są to sceny z przeszłości lub przyszłości ukazujące postacie i obiekty, które dopiero pojawią się na drodze graczy. W czasie śledztwa gracze mogą także liczyć na pomoc członków rodziny, którzy chętnie podzielą się swoją wiedzą. Jest wśród nich wujek – mnich, który wie wszystko o źródłach pisanych, siostra – bogata kupcowa, która zawsze wie coś na temat każdego przedmiotu oraz brat – szpieg znający doskonale historie ludzi z miasta. Na koniec wierny towarzysz pies Perceval – nie odstępuje graczy na krok i pomaga w tropieniu śladów. Można dawać mu różne przedmioty do powąchania w nadziei, że podąży za ich tropem.
  3. Pionierzy (1 egz.) – Pionierzy to dwuosobowa gra karciana o zasiedlaniu Dzikiego Zachodu. Gracze układają przed sobą karty terenów, tworząc jak największe obszary pustyń, równin, gór czy prerii. Starają się przy tym realizować specjalne zadania. W każdej grze używa się 3 z 18 zadań, co daje ponad 800 kombinacji punktacji. W swojej turze gracz może dobrać kolejną kartę z kręgu lub pominąć kilka kart, by wziąć tę wybraną. Wszystkie przeskoczone karty trafiają do przeciwnika, więc trzeba wyważyć, co się opłaca dobrać dla siebie, a co ewentualnie można oddać przeciwnikowi. Dobrane karty gracze układają przed sobą, tworząc krainę Dzikiego Zachodu. Punkty zdobywa się za największe obszary danego rodzaju oraz za specjalne zadania. W każdej grze używa się 3 z 18 zadań, co daje bardzo ciekawe i unikalne połączenia – do zwycięstwa nigdy nie prowadzi ta sama droga.
  4. Samotna wyspa (1 egz.) – Samotna wyspa to gra karciana dla 1-2 osób o budowie wioski na egzotycznej wyspie. Zbieraj i przetwarzaj zasoby, usprawniaj budynki, by zwiększyć ich produkcję, i wymieniaj je z korzyścią na targu. A może wolisz zbudować chatki mieszkalne i świątynie, by zdobyć cenne punkty zwycięstwa? Wyspa jest teraz w twoich rękach, sam zdecyduj, jak ją rozbudujesz. Samotna wyspa to innowacyjna gra, do której niepotrzebny jest stół. Przez całą grę talię kart trzyma się w ręku, a postępy zaznacza, przekładając i obracając karty w talii. Zabierz Samotną wyspę ze sobą i graj, gdzie chcesz: w trybie solo, kooperacyjnym lub rywalizacyjnym. Możesz też połączyć kilka egzemplarzy gier, by grać w więcej osób. Gra zdobyła nominacje Golden Geek w kategoriach najlepsza gra solo i najlepsza gra karciana.
  5. Esy Floresy (1 egz.) – Gra nawiązuje do wiktoriańskiej symboliki kwiatów, wykorzystywanej do przekazywania tajnych wiadomości między przyjaciółmi i kochankami. Prosta mechanika – ja dzielę, Ty wybierasz – zawiera w sobie elementy blefu i strategii. W swojej turze dobierasz 2 karty i oferujesz je swojemu sąsiadowi, jedną zakrytą, a drugą – odkrytą. Przeciwnik wybiera, czy chce zaryzykować i wziąć kartę w ciemno, czy bierze tę jawną. Do Ciebie natomiast trafi ta niewybrana karta. Zdobyte karty gracze układają przed sobą, tworząc kwiatowe kompozycje, za które zdobędą punkty. Wraz z postępem gry strategie przeciwników będą się krystalizować, a decyzje o wyborze kart – coraz trudniejsze. Esy floresy zostały zaprojektowane przez Elizabeth Hargrave, autorkę nagradzanej gry Na skrzydłach. Gra zdobyła nominacje Golden Geek w kategorii najlepsza gra karciana.

 

 

Lucrum Games

  1. Trismegistus (1 egz.) – Historia alchemii naznaczona została nieustannym dążeniem do odkrycia jednego z największych sekretów wszechświata – kamienia filozoficznego. Liczni uczeni wierzyli, że tajemnica jego stworzenia skryta jest w obszernych naukach i licznych formułach zawartych w pracach Hermesa Trismegistusa. Niejeden z nich poświęcił całe swoje życie na badanie tych starożytnych mądrości, licząc, że starania zostaną nagrodzone wieczną sławą. Teraz Ty możesz spróbować swych sił na trudnej ścieżce do wiekopomnej chwały. Eksperymentuj, dokonuj transmutacji metali i zdobądź potężne artefakty! Jeżeli zgłębisz tajemnice i posiądziesz moc czterech żywiołów, być może zdołasz opracować formułę kamienia filozoficznego, a Twe imię będzie po kres czasów wymieniane obok samego Hermesa Trismegistusa niczym synonim mądrości!
  2. Odfrunęło z wiatrem (1 egz.) – Odfrunęło z wiatrem to rodzinna gra percepcji, planowania i obrazowania piękna przyrody. Odfrunęło z wiatrem charakteryzują lekkie na zasady, angażująca rozgrywka i oprawa prawdziwie cudowna dla oka!
  3. Czarna bandera (1 egz.) – W portowej tawernie Nassau aż roi się o bukanierów. Większości do szczęścia wystarcza butelczyna grogu i chętna dziewka na kolanie. Przyglądasz się im bez krztyny szacunku. Nie jesteś krótkowzroczny, Twe spojrzenie sięga daleko poza horyzont osiągalny dla całej tej gawiedzi. Wraz z wierną załogą swojego niewielkiego slupu miałeś owocny rok i całkiem niezły urobek kosztem pechowych kupców angielskich i hiszpańskich. Nie masz jednak zamiaru się tym zadowalać. Zamiast przehulać swą małą fortunę wzmocnisz swoją załogę najlepszymi, zaprawionymi w boju żeglarzami. Popłyniesz ku jeszcze większym łupom i bez zmrużenia oka stawisz czoła komukolwiek na tyle odważnemu lub głupiemu, by stanąć ci na drodze. Życie pirata zazwyczaj nie jest długie. Nie łudzisz się, że w twoim przypadku będzie inaczej. Ale z chłodną determinacją doprowadzisz do tego, by twe imię zostało na zawsze zapamiętane, by wypowiadano je z jeszcze większą grozą i respektem niż imiona Henry’ego Avery’ego, czy Edwarda Teach. Przejdziesz do legendy jako nieśmiertelny postrach siedmiu mórz.

 

 

Muduko

  1. Stwory z Obory (1 egz.) – Stwory z obory to gra karciana, w której gracze wcielają się w żądnych sławy wieśniaków, planujących ubić czyhające na osadników potwory. Nie każdy wieśniak jest w stanie pokonać stwora, dlatego nierzadko będzie trzeba korzystać z podstępu. Aby zdobyć wymarzone siedem punktów sławy, można podążać różnymi drogami – zbroić się na potęgę i rzucać wyzwanie mocarnym przeciwnikom, kupować punkty, wystawiać zlecenia lub zagrywać karty pułapki. Emocje, również te negatywne, sięgają zenitu. W efekcie okazuje się jednak, że aby pokonać potwory, wystarczy nieco samozaparcia oraz przyzwoita znajomość obsługi wiejskich utensyliów. Stwory z obory to dynamiczna, przezabawna gra karciana, naładowana negatywną interakcją i klimatami wiejskimi.
  2. Moja! (1 egz.) – Moja! to zwariowana gra, dzięki której sprawdzisz się w dodawaniu i odejmowaniu liczb! Na czas! Zdobądź punkty, układając działania szybciej niż inni. Kto na koniec gry będzie miał najwięcej punktów, wygrywa! Moja! to nie tylko gra dla dzieci, ten tytuł idealnie nada się jako gra imprezowa. Jak wygląda sama rozgrywka w grę Moja!? Ze stosu kart działań odwróć pierwszą i wśród kart, które masz na ręce, jak najszybciej znajdź dwie, z których dodawania lub odejmowania stworzysz wynik widniejący na karcie działań. Krzyknij ”moja!” i szybko wyłóż karty. Jeśli wykonałeś działanie poprawnie, zdobywasz kartę działań. Wygrywa ten, kto na koniec rozgrywki ma najwyższą liczbę punktów (uwaga: niektóre karty działań liczą się podwójnie lub potrójnie). Pamiętajcie jednak, że zdobywanie umiejętności nie tylko matematycznych (szybkie liczenie, skupianie uwagi itd) są długotrwałym procesem, a dzieci mają prawo różnie sobie z tym radzić. Ważne, aby podczas dobrej zabawy dostosować poziom do aktualnych umiejętności dziecka, bo jak wszyscy wiemy praktyka czyni mistrza!
  3. Smoothies (1 egz.) – Smoothies to kolorowa i niebanalna gra typu roll and write, w której zadaniem graczy jest tworzenie najsmakowitszych i najzdrowszych smoothies poprzez wybór kości i skreślanie odpowiednich pól na arkuszu. Już sama mechanika rzutu kością jest niezwykła – gracz nie wyrzuca kości na stół, ale do dwóch części pudełka, symulując tym samym umieszczenie owoców w dwóch blenderach. Wyjątkowe matowe kości cieszą oko i dają dużo frajdy podczas grania. Innowacyjne wykorzystanie pudełka – stanowi ono nieodłączny element gry. Dzięki temu można cieszyć się rzutem kośćmi nawet w najbardziej ekstremalnych warunkach. Poza grą nie potrzeba nic innego żeby zacząć rozgrywkę – wszystkie niezbędne elementy znajdziesz już w środku. Proste zasady w połączeniu z nieszablonowo zaprojektowanym arkuszem sprawiają, że Smoothies wyróżnia się rozgrywką pośród innych tego typu gier. Wymagający wariant solo pozwala na śrubowanie własnego wyniku.
  4. Cisza w mieście Zombie ( 1 egz.) – Po niespełna miesiącu od wybuchu epidemii miasto zostało opanowane
    przez zombie. Szanse na pokonanie wirusa maleją z dnia na dzień. Na ulicach jednak ciągle znajdują się ocalali, których możesz uratować. Przywołaj ich do swojego schronu i odeprzyjcie ataki zombie, aby przeżyć. Cisza w mieście Zombie to dynamiczna gra karciana, w której gracze konkurują ze sobą w przyciąganiu jak największej liczby ocalałych do swoich schronów, które znajdują się na obrzeżach miasta opanowanego przez zombie. Chroń zwerbowanych ocalałych przed niebezpieczeństwem i uważaj na przebiegłe działania dowodzących innymi schronami. 

 

 

Nasza Księgarnia

  1. Pizzeria (3 egz.) – Idziecie z przyjaciółmi do pizzerii. Co rundę zamawiacie pizzę składającą się z różnych rodzajów. Jak podzielić ją na porcje, jeśli jedna osoba chce pepperoni, inna – wiejską, a Tobie zależy na wegetariańskiej? Musisz zrobić to w przemyślany sposób, aby trafiła do Ciebie ta porcja, na którą masz ochotę. Starajcie się zebrać jak najwięcej kawałków pizzy wybranego rodzaju. Jeśli będziecie mieć ich więcej niż rywale, zdobędziecie punkty! Dodatkowe punkty otrzymacie za listki bazylii na zjedzonych przez siebie kawałkach. Wygra osoba z największą liczbą punktów. Pyszna zabawa i mnóstwo emocji!
  2. Z kwiatka na kwiatek (3 egz.) – Proste zasady, strategia i planowanie, wielkie emocje! Starasz się stworzyć jak największe kwietne rabatki. Do kwiatów przylatują różnokolorowe motyle. Im więcej motyli przyleci, tym więcej punktów zdobędziesz! Uważaj, aby rywale nie zabrali ze straganu kwiatów, na których Ci zależy. Są 2 poziomy trudności: możesz grać z kartami dającymi dodatkowe sposoby zdobywania punktów lub bez tych kart.
  3. Draftozaur (3 egz.) – Dinozaury wędrują w poszukiwaniu najlepszych terenów. Postaraj się, aby na Twojej planszy znalazły się dinozaury, za które zdobędziesz najwięcej punktów. Nie będzie to takie łatwe, bo na każdym polu planszy dostajesz punkty za inne gatunki! Gra zawiera 2 wersje: lato i zima. Każdą z nich rozgrywa się na innej planszy!
  4. Gra słów (4 egz.) – Gra słów to rodzinna gra kooperacyjna. Podczas rozgrywki nie rywalizujecie ze sobą! Wspólnie staracie się osiągnąć jak najlepszy wynik. Gra podzielona jest na 3 części, podczas których wykorzystuje się umiejętność opowiadania, kojarzenia oraz dobrą pamięć.
  5. Smoki (4 egz.) – Smoki to trzecia gra z serii, która przenosi was do świata ze snów. Gra ma inne zasady niż poprzednie z tej serii: Sen i Kruki. Tworzycie swoje sny i odwiedzacie krainy smoków przybierających różne formy. W niektórych krainach spotkacie również kruki – możecie korzystać z ich specjalnych umiejętności. Pozwolą wam one zmieniać swoje sny oraz sny rywali! Wygra osoba, która w swoim śnie odwiedzi najpiękniejsze krainy i zdobędzie 3 żetony smoka.

 

 

Ogry Games

  1. 878 Wikingowie (1 egz.) – Asymetryczna gra wojenna z mechaniką kontroli terytorium dla 2, 3 lub 4 graczy. Angielska szlachta i chłopi próbują powstrzymać kolejne najazdy brutalnych normanów i berserkerów. Zdobywca tytułu najlepszej gry wojennej Golden Geek 2017, nominowany w tym roku także do najlepszej gry dla 2 graczy!
  2. Nieustraszeni: Normandia (1 egz.) – Nieustraszeni: Normandia to gra, w której przeciwnicy budują swoje talie i przy ich pomocy rozgrywają kampanię wojenną w realiach II Wojny Światowej. Użyj kart, by przejąć inicjatywę, wzmocnić swoje siły, manewrować nimi na polu bitwy i dokonywać bohaterskich czynów, ale pamiętaj: każda strata w polu oznacza usunięcie karty z talii, a to ogranicza możliwości taktyczne i może sprawić, że będziesz bezbronny podczas kolejnego starcia! Gra zawiera zbiór 12 scenariuszy wzorowanych na prawdziwych wydarzeniach mających miejsce po lądowaniu aliantów w Normandii. Można rozgrywać je jako oddzielne potyczki, albo połączyć w dynamiczną kampanię.
  3. Kartografowie (1 egz.) – W grze Kartografowie gracze rywalizują ze sobą przez 4 pory roku o gwiazdki reputacji. W trakcie każdego sezonu gracze będą rysować na swoich arkuszach mapę i zdobywać punkty za jak najlepsze wypełnienie królewskich edyktów. Zwycięzcą zostanie gracz, który do końca zimy zdobędzie największą liczbę gwiazdek reputacji.

 

 

Phalanx / Vertima Trade

  1. Bandida (3 egz.) – Przez wiele lat Bandido samotnie próbował zbiec z więzienia, a naszą misją było temu zapobiec, zamykając każdą drogę ucieczki. Wreszcie Bandido otrzymuje wsparcie – Bandida, mistrzyni ucieczki, odwraca role w grze! Uważaj! W mieście pojawił się nowy więzień… Z tym, że od Ciebie tym razem zależy, po której opowiesz się stronie. Wcielisz się w zawziętego stróża prawa? A może wstąpisz na ścieżkę występku, aby skrupulatnie zaplanować ucieczkę? W kontynuacji bestsellerowego Bandido znajdziecie wszystko za co pokochaliście kooperacyjny przebój, a nawet o wiele więcej: nowe karty (przedmiotów i wydarzeń), proste zasady, dynamiczną rozgrywkę i aż trzy zróżnicowane tryby gry – idealny przepis na zabawę z rodziną i przyjaciółmi!
  2. GoTown (1 egz.) – Budowa wieżowca to nie bułka z masłem, zwłaszcza gdy konkurencja wciąż rzuca nam kłody pod nogi. Na szczęście my też nie jesteśmy święci… Jako szef budowy będziesz musiał wznieść jak najszybciej pięć poziomów wieżowca, by zwyciężyć. Niestety, droga ku temu nie jest usłana różami. Jeśli nawet nie zostaniemy ograbieni z naszego świeżutko otynkowanego pięterka, przeciwnicy zawsze mogą je po prostu zburzyć młotami pneumatycznymi. I na nic zda się ujadanie wiernego Burka, którego postawiliśmy na straży – jedna kostka naprawdę potrafi sprawić, że znikają całe kondygnacje! A gdy w okolicy pojawia się wóz z pączkami, może się okazać, że nasi majstrowie – etatowe łasuchy – znowu będą musieli zaczynać budowę od parteru! Gotown to prosta, dynamiczna gra karciana z całą masą negatywnej interakcji. Jej konstrukcyjno-destrukcyjna rozgrywka uczy podstaw strategicznego planowania. Zarówno młodsi jak i starsi gracze zakochają się w jej nieskomplikowanych regułach oraz możliwości wzajemnego “podszczypywania”… kulą do rozbiórki!

 

 

Portal Games

  1. Wyspa przygód (3 egz.) – Wyspa przygód to pełna wyzwań kooperacyjna gra karciana dla 2-5 osób autorstwa Michaela Palma i Lukasa Zacha. Podzielona jest na rozdziały (przygody), w wyniku których wchodzą nowe karty. Sposób i kolejność w jakiej zostaną dodane, zależy od was, graczy. Zapewnia to regrywalność i nieliniowość rozgrywki. Nie trzeba rozgrywać wszystkich przygód w tym samym gronie (nie jest to kampania legacy), a każda z nich jest w pełni samodzielna, choć rozgrywając nowe scenariusze posiadacie wiedzę z poprzednich przygód.
  2. Roll for the Galaxy (3 egz.) – Roll for the Galaxy to gra kościana o budowaniu międzygwiezdnych imperiów. Siedem rodzajów specjalnie przygotowanych kości symbolizuje Twoich robotników. W każdej rundzie wykonujesz rzut swoimi kośćmi robotników i przydzielasz ich do różnych zadań, aby rozwijali nowe technologie, zasiedlali planety, produkowali dobra, a wreszcie dostarczali je na lokalny rynek. Zdołasz zbudować najlepiej prosperujące imperium? Rzuć kośćmi i sam się przekonaj!
  3. Muza (3 egz.) – Wyrusz wraz z przyjaciółmi w podróż do świata inspiracji, który otwiera przed Tobą zjawiskowa gra imprezowa Muza. Rozwiązuj tajemnicze zagadki, interpretuj surrealistyczne obrazy i podziwiaj kunsztownie ilustrowane karty. Wystaw na próbę swoją kreatywność i intuicję, słuchaj uważnie i pozwól Muzie wskazać Ci drogę do Twojego arcydzieła.

 

 

Tactic

  1. Mölkky w kartonowym pudełku (1 egz.) – Mölkky to gra, której prostota czyni ją atrakcyjną dla osób w każdym wieku. Sukces jest w niej wypadkową umiejętności celnego rzucania, odpowiedniej taktyki i szczęścia.
  2. Papugowy zawrót głowy (2 egz.) – Drzewo jest pełne owoców, a papugi mają na nie chrapkę! Zdobycie owoców nie jest jednak łatwe. Drzewo chwieje się za każdym razem, gdy zasiada tam nowa papuga i łatwo z niego spaść. Wygra zawodnik, który zdoła umieścić na drzewie wszystkie swoje papugi.
  3. iKNOW (2 egz.) – iKnow to jedyna w swoim rodzaju gra, wymagająca zarówno wiedzy jak i umiejętności taktycznych. Aby zwyciężyć trzeba wykorzystać własny intelekt, wiedzę przeciwników oraz umieć przewidywać trafność ich odpowiedzi. iKnow oferuje graczom znacznie więcej, niż zwykłą zabawę w pytania i odpowiedzi, a jej przebieg często bywa zaskakujący. Ta gra po prostu wciąga! Gra obejmuje 1600 pytań z czterech dziedzin. Trzy podpowiedzi do każdego z nich nie tylko stopniowo przybliżają graczy do rozwiązania, ale i poszerzają ich wiedzę. Uwaga: gry z serii iKnow można ze sobą łączyć, tworząc niesamowity zestaw pytań!

 

 

Trefl

  1. Kto da więcej? (2 egz.) – W tej niesamowitej grze nie wystarczy znać odpowiedzi na pytanie, trzeba jeszcze wiedzieć więcej niż pozostali! Jak wysoko będziesz licytować, by udowodnić, kto tu jest mistrzem? Pokonaj pozostałych graczy, licytując, ile razy poprawnie odpowiesz na pytania z najrozmaitszych kategorii. Zdobywaj punkty przez podanie największej liczby odpowiedzi, ale uważaj, żeby nie przeholować!. Jeśli zalicytujesz za wysoko, może się okazać, że odpadniesz z gry. Kto pierwszy dotrze do mety – wygrywa!
  2. 5 Sekund Sport (2 egz.) – Z pewnością jesteś w stanie wymienić trzy turnieje piłkarskie – ale czy dasz radę zrobić to pod presją czasu? Wszystkie pytania dotyczą sportu, sportowców i akcesoriów sportowych. Masz 5 sekund, dlatego mówisz, co Ci pierwsze przyjdzie do głowy. Padają śmieszne, czasem dziwaczne odpowiedzi, a kulki mkną w dół spirali specjalnego czasomierza. Uwaga: pytania z tej wersji można również wykorzystać w klasycznej grze 5 sekund. Urozmaicą one waszą zabawę!
  3. Beczka Śmiechu (2 egz.) – “Beczka śmiechu” to szalona gra rodzinna, w której wszyscy równocześnie będziecie wykonywać zwariowane zadania ze swoich kart. Udawajcie kurę albo lokomotywę, zastukajcie butem o stół, przynieście coś czerwonego lub przebiegnijcie się tyłem dookoła stołu – to tylko niektóre z zadań, które poderwą was z miejsca, a reszcie graczy dostarczą całej beczki śmiechu! Wrzucajcie kości do beczki, jak najszybciej zróbcie wasze zadania i walczcie o miejsca na beczkowym podium! 
  4. Targeto (2 egz.) – “Targeto” to przezabawna gra z pięcioma różnymi wariantami zabawy, w której każdy znajdzie coś dla siebie. Chwyćcie katapulty oraz zestawy pionków i sprawdźcie, kto z was najlepiej odnajdzie się w każdym z wariantów. Podejmijcie wyzwanie i przetestujcie swoją celność!
  5. Skoczki Rodzina Treflików (2 egz.) – Skoczki to prosta gra zręcznościowa dla całej rodziny. Kto okaże się najlepszym strzelcem i trafi swoimi skoczkami w środek tarczy? Przekonajcie się już teraz. Bohaterowie bajki “Rodzina Treflików” zapraszają do wspólnej zabawy! W instrukcji znajdują się reguły do kilku wariantów gry.

 

 

Underworld Kingdom

  1. Jagged Alliance (1 egz.) – Jagged Aliance – to gra planszowa przeznaczona dla od 1 do 4 graczy. W czasie kampanii złożonej z 12 scenariuszy, macie okazję wziąć udział zarówno w krótkich potyczkach (około 30 minut rozgrywki), kilkugodzinnych, krwawych starciach, jak i zmierzyć się z kampanią opartą na historii, aby uwolnić wyspę Arulco od opresyjnego reżimu dyktatorki.
  2. Dodatek do gry planszowej Jagged Alliance (1 egz.) – W dodatku Jagged Alliance: Underground pojawia się nowe zagrożenie: Crepitus – okryty złą sławą stwór z komputerowego Jagged Alliance 2 oraz 2 nowe rodzaje przeciwników (larwę oraz dorosłego Crepitusa), a także nowy Dyktator ze swoimi wydarzeniami i mechanikami. Pokonaj ich w nowych scenariuszach lub włącz je do podstawowej kampanii, odnajdując podziemne zejścia i wyzwalając kopalnie. Zejdźcie pod powierzchnię ziemi i poznajcie nowe sektory, takie jak szyby kopalni czy tajne laboratoria badawcze, pełne nowych niebezpieczeństw i ściśle tajnych wynalazków, jak Karabin Rakietowy czy lasery.

 

 

Krzysztof Pilch