The Others 7 Sins – relacja z rozgrywki

Gra The Others 7 Sins przyciągnęła moją uwagą nie tylko przez świetne figurki (CMON), ale głównie ze względu na osobę twórcy Eric M. Langa. Od  pierwszej gry w Chaos w starym świecie,  to nazwisko wystarcza by wzbudzić moje zainteresowanie. Czy jednak autor tak samo dobrze radzi sobie z dungeon clawlerami jak ze strategiami? Zapraszam do relacji.

Informacje o grze

Autor: Eric M. Langa
Wydawnictwo: CMON, Rebel
Liczba graczy: 2 – 5
Czas gry: 90  minut
Wiek: od 14 lat
Cena: około 260 zł

Egzemplarz prywatny edycja Kickstarter

 

Relacja z rozgrywki

Tego dnia Nieczystość opanowała miasto, wszędzie było widać akolitów i skorumpowanych lekarzy służących temu niegodziwemu demonowi. 

Drużyna Wiary: Morgana, Carl, Thorley oraz Brad postanowili oczyścić miasto od wpływów tego podstępnego demona. By jednak móc to osiągnąć, musieli wpierw zlikwidować zdrajcę we własnych szeregach.

Plan wydawał się prosty jedno z nich pozornie oddaje się korupcji po to by poznać tożsamość zdrajcy.

Mechanika: celem bohaterów jest wypełnienie misji, grzech musi zaś pokonać określoną ilość bohaterów, by wygrać.

Bohaterowie ruszyli, likwidując fizycznie akolitów grzechu.

Jednak nie to było ich celem, jedno z nich Morgana postanowiła się poświęcić dla reszty ulegając korupcji.

Mechanika: Korupcja jest bardzo ciekawą mechaniką, za każdym razem gdy bohater ma wykonać jakiś test wymagający rzutu kością, może ulec wpływom zła, daje mu to różne bonusy zwiększające szanse na sukces, ale za korupcja ma też pewne swoje koszty. Dodatkowo w scenariuszach korupcyjnych każdy z bohaterów zaczyna z tajną kartą ciemnych spraw z przeszłości, która jest ujawniana jeśli jego wskaźnik korupcji dojdzie do 7.

Drużyna nie przewidziała jednak jednej kwestii, jeśli patrzysz na Otchłań, ona też patrzy na Ciebie. Grzech przewidział ich plan i natychmiast po skorumpowaniu Morgany wymusił na niej popełnienie samobójstwa.

Ekipa choć osłabiona nie poddawała się jednak. Podczas, gdy ekipa metodycznie likwidowała akolitów sił zła, Morgana ostatnim tchnieniem pomogła wykonać kolejny krok rytuału przez oczyszczenie jednego z dwóch pentagramów.

W międzyczasie Carl próbował przebić się do 2 z Pentagramów, ale nawet jego wilcza siła i szybkość nie wystarczyła by się przebić. Zwłaszcza, iż Nieczystość wezwała na pomoc Marqurite.

Mechanika: co turę następuje postęp toru apokalipsy przynoszący pewne wzmocnienia dla gracza Grzechu.

Gdy już wydawało się, że wszystko jest stracone do drużyny Wiary dołączyła Rose siejąc zamęt w szeregach ciemności.

Mechanika: każda z postaci posiada specjalną zdolność Rose teleportuje potwory overlorda w inne miejsce.

Wspólnymi siłami bohaterom udało się w końcu zniszczyć 2 pentagram, co pozwoliło im poznać tożsamość zdrajcy. Jakie było ich zdziwienie, gdy okazała się nią ich przywódczyni Leah. Teraz pozostało mi tylko jedno jedyne zadanie odesłać zdrajcę tak gdzie jego miejsce do piekła!.

Zadanie nie było proste Nieczystość wparła ją swoim osobistym Avatarem. Ani szarża Carla ani atak Rose nie zrobił na Leah wrażenia. Oboje polegli w walce i wydawało się, że zło zatryumfuje.

Drużyna wiary miała jednak asa w rękawie snajpera Rocco – któremu został jeszcze jeden ostatni strzał. Ostatnim atakiem przebił on osłonę Leah i odesłał ją do piekła.

Mechanika: Jeśli zarówno overlord i bohaterowie spełnią swój cel w tym samym momencie, pierwszeństwo ma cel drużyny.

Pierwsze wrażenia – Rocy 7

Po moich 5 rozgrywkach ogólnie oceniam zakup The Others 7 Sins jako udany. Oczywiście osoby mające stała ekipę i szukające gry z kampania, gdzie gracze mogą zżywać się z bohaterami i rozwijać ich z misji na misję mogą poczuć się zawiedzeni tą grą, ale nie w tym celu została ona stworzona. Gra miała pełnić rolę szybkiego dungeon crawlera do okazjonalnej gry ze znajomymi. W tej roli tytuł sprawdza się znakomicie. Ma proste łatwe do wyjaśnienia zasady i szybką emocjonalną rozgrywkę. Scenariusze i misje do realizacji wymagają od graczy współdziałania i planu by zrealizować cel. Losowość może być pewnym problemem, zwłaszcza iż mechanika wybuchających kości rujnuje wiele planów, ale z drugiej strony wprowadza wiele tak potrzebnych emocji do rozgrywki.

Podsumowanie

Plusy
  • świetna gra na okazjonalne spotkania ze znajomymi
  • rozwój postaci w trakcie 1 scenariusza
  • taktyczne cele misji, bohaterowie muszą mieć plan by wygrać
  • zarówno overlord jak i bohaterowie mają sporo decyzji do podjęcia
  • relatywnie proste zasady grania bohaterami
Plusy / minusy
  • doświadczony overlord ma przewagę na bohaterami
  • trochę losowości wynikającej z “wybuchów” kości
Minusy
  • brak kampanii, każda misja to odrębna całość
  • brak przywiązywania się do kierowanej postaci
  • odrębne figurki dla grzechów jedynie zwiększają cenę w grze nie różnią się niczym
  • za mało kostek w podstawce gry (często ich brakuje)

 

Tę i wiele innych gier możesz kupić w dobrej cenie w sklepie naszego partnera – planszostrefa.pl.

Game Details
NameThe Others (2016)
ZłożonośćMedium [3.04]
BGG Ranking983 [7.32]
Liczba graczy2-5
Projektant/ProjektanciEric M. Lang
GrafikaJacopo Camagni, Georges Clarenko, Miguel Coimbra, Stef Kopinski, Karl Kopinski, Eric M. Lang, Paolo Parente, Adrian Smith and Richard Wright
WydawcaCool Mini Or Not, Guillotine Games, Asmodee, Asterion Press, Broadway Toys LTD, Edge Entertainment and Portal Games
MechanizmyArea Majority / Influence, Area Movement, Dice Rolling, Interrupts, Modular Board, Team-Based Game and Variable Player Powers
Robert "Rocy7" Cymbalak