Nowe gry z Naszej Księgarni i Windziarz na pokładzie!

NA POCZĄTEK 4 GRY!

Premierę pierwszych naszych gier zaplanowaliśmy na 1 lutego. Będą to 4 gry, wszystkie wydane w bardzo poręcznych pudełkach, dzięki czemu łatwo będzie zabrać je na wyjazdy oraz spotkania rodzinne i z przyjaciółmi. A właśnie podczas tego typu spotkań wszystkie one doskonale się sprawdzą: mają łatwe zasady, instrukcje są krótkie i przejrzyste.

Tytuł: FABRYKA ROBOTÓW
fabryka_robotow

Cena: 39,90 zł

Autorzy: Jason Lin, Frank Lin
Ilustracje: Maciej Szymanowicz
Wiek: 6-106 lat
Liczba graczy: 2-6
Czas gry: 20 min

SPOSTRZEGAWCZOŚĆ I REFLEKS!

W fabryce praca wre. Na taśmie produkcyjnej pojawiają się różnokolorowe roboty. Zadaniem graczy jest jak najszybsze odnalezienie robota, na którego właśnie przyszło zamówienie. Aby wygrać, musisz być szybszy od pozostałych graczy! Bądź jednak ostrożny, bo w fabryce czasami nie ma zamawianego robota. W takiej sytuacji należy jak najszybciej nacisnąć przycisk STOP i zatrzymać taśmę produkcyjną. Zwycięzcą zostanie najszybszy i najbardziej spostrzegawczy gracz.

Proste zasady gry!

  • Odkrywasz kartę zamówienia, na przykład taką: czerwony robot z jednym kołem.
  • Wszyscy gracze równocześnie i jak najszybciej starają się złapać w fabryce zamawianego robota. Najszybszy gracz zdobędzie 1 punkt.
  • Jeśli w fabryce nie ma zamawianego robota, jak najszybciej należy nacisnąć przycisk STOP! Najwolniejszy gracz straci 1 punkt!
  • Wygra najszybszy i najbardziej spostrzegawczy gracz.

Tytuł: GRA NA EMOCJACH
gra_na_emocjach1

Cena: 39,90 zł

Autor: Manu Palau
Wiek: 10-110 lat
Liczba graczy: 3-10
Czas gry: 20 min

GRA NA EMOCJACH JESZCZE NIGDY NIE BYŁA TAKA ZABAWNA!

Zadajesz pytanie zaczynające się od „JAK SIĘ CZUJĘ, GDY…”, a pozostali gracze wykładają po jednej karcie – takiej, która według nich najlepiej pasuje do odpowiedzi na twoje pytanie. Wybierasz tę, którą uważasz za najlepiej oddającą twoje emocje. Gracz, który ją wyłożył, zdobywa punkt! Zwycięzcą zostaje osoba, która zdobędzie 3 punkty.

Proste zasady gry!

  • Zadajesz pytanie, np.: „Jak się czuję, gdy spóźniam się na pierwszą randkę?”.
  • Pozostali gracze wybierają po jednej karcie (kładą je rysunkiem do dołu, abyś nie wiedział, kto co wybrał).
  • Spośród wyłożonych kart wybierasz rysunek, który najlepiej pasuje do odpowiedzi na twoje pytanie.
  • Gracz, który wyłożył wybrany przez ciebie rysunek, zdobywa 1 punkt.
  • W następnej rundzie kolejny gracz zadaje wymyślone przez siebie pytanie.
  • Gra się kończy, gdy któryś gracz zdobędzie 3 punkty.

Zdobyte nagrody:

  • 2014 r. – NAJLEPSZA GRA ROKU (Literajugeos, Hiszpania)
  • 2014 r. – BESTSELLER (Festiwal Gier Madryt, Hiszpania)
  • 2014 r. – BESTSELLER (Festiwal Gier Barcelona, Hiszpania)
  • 2013 r. – BESTSELLER (Festiwal Gier Barcelona, Hiszpania)

Kolejne nowości wydamy w marcu – przedstawimy je już niebawem. 2017 rok będzie bardzo dobrze rozpoczęty przez Naszą Księgarnię. 

Tytuł: BANKRUT
bankrut2

Cena: 39,90 zł

Autorzy: Reiner Knizia
Ilustracje: Nikola Kucharska
Wiek: 8-108 lat
Liczba graczy: 3-6
Czas gry: 30 min

BGG

NEGOCJACJE, KRZYKI I GWAR JAK NA TARGU!

W tej grze nie czekasz na swoją kolejkę, wszyscy grają równocześnie! Gracze wcielają się w rolę kupców handlujących towarami na targu. Wśród gwaru i krzyków wymieniają się kartami towarów, starając się zdobyć jak najwięcej towaru jednego rodzaju. Muszą jednak być czujni! Jeden z towarów może doprowadzić ich do bankructwa!

Proste zasady gry!

  • Jedną losowo wybraną kartę towaru połóż na środku stołu – oznacza ona towar, za który gracze dostaną punkty ujemne! Pozostałe karty rozdaj graczom.
  • Rozpoczyna się gra. Wszyscy gracze równocześnie składają sobie oferty, przebijają propozycje innych i wymieniają się towarami. Mogą też zamieniać kartę leżącą na środku stołu!
  • W momencie gdy uznasz, że posiadasz wystarczająco dużo towarów tego samego rodzaju, krzyczysz: „STOP!”. Gra się zatrzymuje.
  • Gracze mający najwięcej kart poszczególnych towarów zdobywają punkty. Uwaga! Za karty towaru znajdującego się na środku stołu gracze dostają punkty ujemne!
  • Podczas gry musisz więc starać się mieć jak najwięcej kart tego samego rodzaju i unikać towaru, za który przyznawane są punkty ujemne.
  • Gra toczy się kilka rund. Zwycięzcą zostaje gracz z największą liczbą punktów.

Zdobyte nagrody:

  • 2003 r. – NAJLEPSZA GRA RODZINNA (Dr Toy, USA)
  • 2003 r. – REKOMENDACJA THE NATIONAL PARENTING CENTER (USA)

Tytuł: DOMEK NA DRZEWIE
domek_na_drzewie1

Cena: 49,90 zł

Autor: Scott Almes
Ilustracje: Tomek Larek, Adam McIver
Wiek: 8-108 lat
Liczba graczy: 2-4
Czas gry: 30 min

BGG

ZBUDUJ WYMARZONY DOMEK NA DRZEWIE!

Masz do dyspozycji ponad 70 atrakcji, które możesz w nim umieścić: hamak, most linowy, kawiarnię, kino i wiele innych zaskakujących pomieszczeń! Stwórz najładniejszy i najlepiej wyposażony domek na drzewie. Uwaga! Pilnuj, aby podczas budowy drzewo nie przechyliło się w którąś ze stron! Budowa będzie trwała 3 rundy, po których wyłoniony zostanie zwycięzca.

Proste zasady gry!

  • Na kartach trzymanych w ręku znajdują się pokoje z atrakcjami, które możesz wybudować w domku. Wybierasz jedną z nich i umieszczasz na swoim drzewie. W ten sposób rozbudowujesz swój domek.
  • Wybudowany pokój musi przylegać krawędzią do pokoju w takim samym kolorze (np. czerwony pokój musi sąsiadować z wcześniej wybudowanym czerwonym pokojem).
  • Rozbudowując domek, musisz pilnować, aby drzewo zachowało równowagę! Po wybudowaniu pokoju z jednej strony drzewa następny pokój będziesz musiał zbudować w jego drugiej części. W innym przypadku twoje drzewo przechyliłoby się za bardzo w jedną ze stron!

Zdobyte nagrody:

  • 2015 r. – NAJLEPSZA GRA RODZINNA (nominacja Golden Geek, USA)
  • 2015 r. – NAJLEPSZA GRA KARCIANA (nominacja Golden Geek, USA)

 

„WINDZIARZ” W NASZEJ KSIĘGARNI!

michal-szewczyk

Fot. Karolina Rybak

Z przyjemnością informuję, że do działu gier NK dołączył Michał „Windziarz” Szewczyk, którego gracze znają z podcastu Gradanie Znadplanszy. Michał jest szefem sekcji gier planszowych Lubelskiego Stowarzyszenia Fantastyki „Cytadela Syriusza”, organizatorem cotygodniowych spotkań planszówkowych „24 h na planszy”, Falkonu i spotkań planszowych dla dzieci i młodzieży w województwie lubelskim. Poza tym współorganizował wszystkie edycje Festiwalu Boardmania Lublin, współpracował z wydawnictwem Bomba Games i portalem paradoks.net.pl oraz współtworzył grę „Witkacy”. Obecnie jest redaktorem w „Kurierze planszowym”. Michał będzie brać udział w procesie selekcji gier i przygotowywaniu polskich edycji. Gracze będą mieć okazję spotkać go podczas targów i festiwali gier, na których obecne będzie Wydawnictwo

NASZA KSIĘGARNIA

Krzysztof Pilch