Kosmiczna eskadra – recenzja
Admirale, flota jest do twojej dyspozycji! Cel – zniszczenie wrogich okrętów i minimalizacja własnych strat. W tej wojnie liczą się refleks, szybkość i zdecydowanie.
Nieduże pudełko zawiera instrukcję, cztery talie kart okrętów, trochę drewnianych, znaczników, planszę punktacji, owalny kawał kartonu z nadrukowaną asteroidą i jedną bazę na każdego z graczy. Wszystkie elementy prezentują się ładnie i solidnie. Trudno jest cokolwiek zniszczyć. Ilustracje osobiście przypadły mi go gustu, a jedyną rzeczą, do której zmuszony się przyczepić, jest wielkość drewnianych znaczników. Są malutkie i bardzo łatwo można je zgubić. Ponadto jest ich za mało i czasami trzeba kombinować z szukaniem zastępstwa.
“Kosmiczna eskadra” nie każdemu przypadnie do gustu. W tej grze czasu na myślenie jest bardzo mało. Runda rzucania kart na stół trwa maksymalnie minutę. Trzeba podejmować szybkie decyzje. Jedni to polubią, inni nie. Niemniej według uchodzi za przyzwoity tytuł. Posiada interesującą i oryginalną mechanikę. Rozgrywka w czasie rzeczywistym połączona z bardzo szybkim tempem mocno podkręca emocje i dynamikę. Ponadto całość zasad można streścić w niecałe dwie minuty, a pełna rozgrywka niecałe dwadzieścia minut. Dzięki temu “Kosmiczna eskadra” bardzo dobrze sprawdza się w roli przerywnika między dłuższymi i cięższymi grami, a także jako “przystawka”.
Ta gra posiada jedną poważną wadę. Faza wysyłania okrętów na pole bitwy trwa niecałą minutę. Rozpatrywanie trafień i liczenie punktów – kilka razy więcej. Taki stosunek czasu realnego grania do czasu poświęconego na formalności niekorzystnie wpływa na rozgrywkę. Mimo tej wady mi w “Kosmiczną eskadrę” gra się bardzo przyjemnie i mogę polecić tę grę osobom szukającym prostej i szybkiej gierki, w której liczy się przede wszystkim refleks.
Plusy
+Oryginalny mechanizm grania w czasie rzeczywistym
+Proste zasady
+Rozgrywka jest bardzo emocjonująca
+Szybki czas gry
Minusy
-Stosunek czasu grania do czasu przeznaczonego na formalności
-Nie jest to gra dla każdego
-Drewniane znaczniki są za małe i jest ich za mało
Wykonanie: 7/10
Ocena ogólna: 7/10
Złożoność: Zasady są do ogarnięcia w 10 minut, do wytłumaczenia w 2.
Game Details | |
---|---|
![]() | |
Name | Light Speed (2003) |
Złożoność | Light [1.17] |
BGG Ranking | 3849 [6.34] |
Player Count (Recommended) | 2-5 (2-4) |
Projektant/Projektanci | James Ernest and Tom Jolly |
Grafika | Eduardo Muller |
Wydawca | Cheapass Games and Portal Games |
Mechanizmy | Tile Placement |