Skeleton Island – mała zapowiedź.

Karty mają w sobie mnóstwo potencjału o podłożu mechaniczym. Udowodnił to światu kilka lat temu „Dominion” wraz z elementem budowy talii w trakcie gry. „Skeleton Island„, niepozorny tytuł dla dziatw [wiek 5+], który wydanie zostanie w pięciu językach i stanie się to na przełomie lipca tegoż roku, ma również szansę na wprowadzenie dozy świeżości. Dlaczego?

Celem graczy jest zebranie jak największej ilości kart złotych monet ukrytych w piasku. Dlatego też miesza się je z tymi, które przedstawiają tylko piasek. W ramach swojej tury możemy pociągnąć pierwszą z wierzchu, aby pozostawić ją na ręku, bądź odrzucić na spód. Mogą również, zamiast tego, dokonać tzw. pirackiej akcji, w której odrzucają trzy karty z ręki z gry, ale w zamian wykonać dwie normalne akcje, bądź wymienić się dowolną kartą z inną osobą. Zabawa kończy się w chwili, gdy cała talia ulegnie wyczerpaniu. Wtedy podsumowuje się punkty. Oprócz samej ilości monet, istotne są również kombinacje kolorów i znalezionych części map, więc tutaj znaczenia nabiera wybór akcji.

Co w tym takiego nowatorskiego? Nowy mechanizm, w której każdy kombinuje ze wspólną talią kart. Tylko czekać na przetworzenie go w innych tytułach.