Nagrody dla głosujących w Planszowym Gram Prix: Czacha i Fox Games

Nasz plebiscyt Planszowe Gram Prix wciąż trwa! Oto kolejne 22 gry ufundowane dla głosujących przez wydawnictwa Czacha Games i Fox Games. Serdecznie dziękujemy.

Czacha Games

Gildie Londynu – 3 egzemplarze

Akcja przenosi graczy w czasy późnego średniowiecza, a dokładniej do najznamienitszego i najbogatszego miasta – Londynu. Gracze kontrolują Członków Gildii, którzy poprzez swoje zaangażowanie, mądre planowanie i perfekcyjne decyzje starają się zająć jak najwięcej gildii w mieście. A samych gildii jest czterdzieści. Jeśli jakąś gildię uda się pozyskać, można zostawić na niej Członka Gildii, który zostanie jej Mistrzem. „Gildie Londynu” to gra przeznaczona dla 2-4 graczy, a jej rozgrywka zajmuje około godziny. Jej zasady nie należą do trudnych, przez co śmiało można grać rodzinnie. Jednak doświadczeni gracze również znajdą w niej wiele przyjemności, a to za sprawą dynamicznie rozwijającej się sytuacji na planszy w każdej rundzie. Gra została wysoko oceniona przez graczy na całym świecie. Na największym portalu związanym z grami planszowymi na obecną chwilę jej nota to 7,5/10

Gangsterzy – 3 egzemplarze

Gangsterzy to prosta gra karciana utrzymana w klimacie mafijnych porachunków autorstwa Robina Keijzera oraz Paula Van Der Meer’a – holenderskich grafików od lat tworzących komiksy oraz gry komputerowe. Gra powala przepiękną oprawą graficzną oraz klimatem najlepszych filmów gangsterskich. W trakcie rozgrywki wcielicie się w role szefów świata przestępczego, będziecie rekrutować sławnych gangsterów do swojej grupy i wykonywać rozmaite przestępstwa. Interakcja jest istotnym elementem gry – będziecie zawierać kruche sojusze i wspólnymi siłami dokonywać napadów, by chwile później z zimną krwią wbijać noże w plecy konkurencji!

Karciane podziemia – 3 egzemplarze

Karciane Podziemia to kooperacyjna gra dla 1 lub 2 graczy. Używając dwóch egzemplarzy gry możliwa jest rozgrywka 4-osobowa. Średnio gra zajmuje 30-45 min, ale często jest krótsza… gdy zostaniecie pokonani i pożarci przez monstra zamieszkujące podziemia. Poprzez możliwość użycia każdej karty na 4 różne sposoby (spotkanie/XP/umiejętność albo mikstura/przedmiot) całe doświadczenie plądrowania lochów zostało sprowadzone do kompaktowych rozmiarów. Możesz zwiedzać podziemia samodzielnie albo z przyjacielem. Smokowi i tak jest to obojętne – będzie zadowolony, gdy pożre was oboje! I nawet nie próbuj ratować, czy oszczędzić smoka – to zupełnie nie ta gra.

Projekt Manhattan: Reakcja Łańcuchowa – 3 egzemplarze

Po raz kolejny świat staje w obliczu wojny! Jako Minister Obrony masz za zadanie poradzić sobie z agresorami poprzez rozwój arsenału jądrowego swojego kraju. Twoi szpiedzy zdobyli niezbędne technologie, ale musisz pozyskać odpowiednie surowce i personel, aby zdążyć przed swoimi wrogami. Kiedy jakikolwiek gracz zbuduje 10 kiloton bomb nuklearnych, zakończy się ostatnia runda gry. Gracz z największym arsenałem jądrowym zwycięży zapewniając przetrwanie swojemu narodowi!

Ciekawie uzasadniając jeden ze swoich wyborów w naszym plebiscycie Planszowe Gram Prix możecie także wygrać jedną z następujących gier ufundowanych przez wydawnictwo Fox Games

Fox Games

Karmaka – 2 egzemplarze

Karmaka jest strategiczną grą karcianą, w której gracze powoli wspinają się po szczeblach Karmicznej Drabiny, rozpoczynając grę jako małe, niewiele znaczące żuczki. Pierwszy, który dosięgnie szczytu drabiny, wstąpi w najwyższą formę bytu i wygra rozgrywkę. Tylko od gracza zależy, w jaki sposób to osiągnie – czyniąc wokół dobro, czy sabotując poczynania innych. Nie można zapomnieć, że karma zawsze wraca: co posiejcie, to zbierzecie! Gdy zagrywa się kartę, której efekt wpływa na przeciwnika, ten może ją wziąć i użyć przeciw Tobie w przyszłych rundach. Tak działa karma! Z rozwagą śledź zatem poczynania innych i planuj swoje uczynki, mając w pamięci tę pradawną mądrość. A gdy dosięgniesz najwyższego szczebla Kamicznej Drabiny, dostąpisz transcendencji!

Eko – 2 egzemplarze

Na owianej tajemnicą pustyni Eko, do życia budzą się targane wiatrem piasek i skały. Formują się w służebne zastępy czekając na rozkaz. Zapętlone w tryby czasu armie niestrudzonych wojowników od niepamiętnych czasów stają naprzeciw siebie… bez końca.Zbuduj swoje imperium, i dowodząc jedną z armii, zdobądź władzę nad przeciwnikami… w świecie, w którym nikt nigdy nie usłyszy o tobie ani o Twoim zwycięstwie. Na przeklętej pustyni, na którą cesarz Eko rzucił okrutny czar.

Koszmarium – 2 egzemplarze

Wejdź do świata pełnego najdziwniejszych potworów. O połowie z nich już śniłeś, druga połowa z niecierpliwością czeka, by bez zaproszenia wtargnąć do twoich snów. W pudełku znajdziesz kafle nocnych widziadeł, z których przyzywane są potwory. Użyte we właściwy sposób stworzą najbardziej nierzeczywiste monstra o niewyobrażalnej sile. Przyzwij pięć potworów, staw im czoła i przejmij nad nimi kontrolę. Stwórz takie monstra, które sprawią, że przeciwnikom zabraknie tchu… z przerażenia. Tylko w ten sposób będziesz mógł opanować własne lęki i przejąć kontrolę nad Koszmarium.

Łowcy Kryształów – 2 egzemplarze

Łowcy kryształów to strategiczna gra planszowa przeznaczona dla od 2 do 4 graczy, którzy prześcigać się będą w wydobywaniu drogocennych kryształów Hexis. Wciel się w rolę górniczego magnata, rekrutuj najemników, wykorzystuj ich umiejętności i zbieraj unikalne artefakty. Nigdy jednak nie pozwól uśpić swojej czujności – konkurencja tylko czeka na okazję, by przekupić Twoich najbardziej zaufanych ludzi i sprzątnąć Ci skarby sprzed nosa!

Królestwo – 2 egzemplarze

W tej grze zdobędziesz królestwo w 30 minut! Musisz tylko umiejętnie podbijać kolejne prowincje i bezlitośnie eliminować konkurentów do tronu. W trakcie walki staraj się jak najlepiej przewidzieć zamiary przeciwnika. Poznasz też potęgę złota, którym zapłacisz za nowe jednostki i kolejne podboje. Gra ma niezwykle proste zasady, a rozgrywka jest naprawdę szybka. Niech Cię to jednak nie zmyli. Nie będzie łatwo, a emocje sięgną zenitu. Planowanie, blef i dedukcja to nieodłączne elementy Królestwa. Przyda się jeszcze brak skrupułów. Kto odniesie sukces pośród wojennej zawieruchy i ostatecznie zasiądzie na tronie? Niech wygra najsprytniejszy!

 

Jeśli chcecie zdobyć te grę, zagłosujcie i uzasadnijcie w ciekawy sposób swój wybór.

Link do głosowania.

Anna Przybyła

Anna Przybyła

Już niedługo – absolwentka medycyny. Swoją przygodę z planszówkami rozpoczęła trochę ponad trzy lata temu i to całkiem familijnie, bo od Carcassonne i Takenoko. Dzisiaj przy planszy woli dać wycisk swoim synapsom przy bardziej wymagających tytułach. W grach zdecydowanie bardziej od figurek i klimatu interesuje ją mechanika, tworzenie silniczków, planowanie i szukanie najbardziej optymalnego ruchu. Nie przepada za bezpośrednią negatywną interakcją i znaczną losowością. Jej aktualnie ulubione tytuły to Great Western Trail, Azul, Five Tribes, jednak nie wzgardzi też dobrą karcianką, jak Race for the Galaxy czy Seasons.
Anna Przybyła