Nagrody dla głosujących w Planszowym Gram Prix (Black Monk i Bard)

Głosując w Planszowym Gram Prix 2018 i uzasadniając swój wybór masz szansę zdobyć jedną z ponad stu nagród. Dziś prezentujemy gry ufundowane przez wydawnictwa Albi Polska i Alexander, którym serdecznie dziękujemy za wsparcie plebiscytu.

Wydawnictwo Black Monk ufundowało:

1 egz. Gloom

Zagraj ekscentryczną rodziną odmieńców!

W Gloomie Twój cel jest smutny, ale prosty: spraw, by Twoja dziwaczna rodzina doświadczyła największych możliwych tragedii, zanim przejdzie na zasłużony odpoczynek. Historia jej spektakularnego upadku tylko czeka, byś ją opowiedział!

Zagrywaj karty pełne niefortunnych zdarzeń na swoje Postaci, by obniżyć ich Samoocenę, a przeciwników rozweselaj przyjemnymi wydarzeniami, by oddalić ich od zwycięstwa.

Przezroczyste karty odkryją lub zakryją efekty kart leżących pod spodem. Punkty daje Ci tylko to, co jest widoczne. Niech najbardziej nieszczęsna drużyna wygra!

1 egz. Do Boju, Towarzysze

Wypchnij Towarzyszy na pierwszą linię frontu i pozostań ostatnim żywym graczem!
Nie pozwól, by atak trafił właśnie Ciebie i pamiętaj, że na tej wojnie nie masz przyjaciół.

Pełna negatywnej interakcji gra karciana, budząca salwy śmiechu i jęki zawodu, gdy Towarzysze pokrzyżują Twoje plany. Nie wychodź przed szereg – wypchnij tam przeciwnika!

Zagrywaj karty Manewrów i Wydarzeń, by skryć się za plecami innych… ale najpierw musisz przewidzieć ich ruchy! Zbieraj Ekwipunek – Hełm, Kamizelka czy Maska Gazowa mogą uratować Cię przed stratą życia. Równoczesna, dynamiczna rozgrywka sprawi, że ani przez chwilę nie poczujesz się bezpiecznie! Pamiętaj, nie chcesz być na celowniku! Przeżyj, to rozkaz!

1 egz. Rosyjska Ruletka

Rosyjska Ruletka: Mistrzostwa Świata to wystrzałowa gra ryzyka i blefu! Gracze mogą być z siebie dumni – zakwalifikowali się do mistrzostw świata… w rosyjską ruletkę.

Teraz stają się kapitanami czteroosobowych drużyn, walczących o przetrwanie i zwycięstwo. Obstawiają, jak wiele pociągnięć za spust dadzą radę przetrwać. Każde kolejne to więcej punktów, ale też większa szansa, że zamiast wymarzonego klik! usłyszą głośne BANG! Nie ma punktów dla martwych.

Z pomocą przychodzą karty akcji, które pozwalają wycelować w powietrze, czy w innego gracza. Można też ukryć nabój w kieszeni, ale jeżeli ktoś to odkryje, oszusta spotka marny koniec.

1 egz. Dobry, Zły i Munchkin

Ta wersja legendarnej karcianki przeniesie Cię w sam środek znanego z westernów świata Dzikiego Zachodu! Spróbuj sił jako jedna z nowych klas – Kowboj, Bandyta, Indianin albo Cwaniak i zostań najszybszym munchkinem w mieście!

Ale kim byliby bohaterowie westernów bez swoich dzielnych koni? Osiodłaj Rumaka, skrzyknij Pomocników i przemierzaj dziką Amerykę w poszukiwaniu Skarbów i Poziomów! Uważaj, gdzieś czają się Krzaczor Zagłady, Szeryf z Miasta Bez Pawia i Skaczący z Rogami!

Dobry, Zły i Munchkin jest samodzielną grą, opierającą się na mechanice gry karcianej Munchkin. Tak więc, jeśli chcesz, możesz ją także łączyć z Munchkinem Edycją Polską oraz dowolnymi innymi podstawkami i dodatkami do Munchkina dla jeszcze większej liczby Potworów, Skarbów i Poziomów!

Wydawnictwo  Bard ufundowało:

2 egz. List Miłosny Edycja Rozszerzona

Wkrocz na królewski dwór i zdobądź serce księżniczki!

Po nieudanym zamachu stanu młodzi zalotnicy z całego królestwa szukają sposobu na pocieszenie strapionej księżniczki. Ty, graczu, wcielisz się w jednego z tych sprytnych zalotników i starać się będziesz przekazać swój list miłosny księżniczce.

W trakcie rozgrywki trzymać będziesz w ręku sekretną kartę, która przedstawia osobę posiadającą aktualnie twój list. Upewnij się, że na koniec dnia wiadomość znajdzie się w rękach osoby najbliższej księżniczce, aby mieć pewność, że Anette przeczyta twe wyznanie jako pierwsze!

List Miłosny to wielokrotnie nagradzana i niezwykle popularna gra ryzyka, dedukcji oraz szczęścia dla 2-4 graczy.

Edycja Rozszerzona zawiera nowy zestaw kart pozwalający na rozgrywkę dla 5 do 8 osób!

2 egz. Munchkin: Lista Skarbów

Ukradnij skarb i wykiwaj kumpli – bez tego całego durnego grania w karty! No dobra, z 16 kartami, dzięki którym każdy gracz będzie próbował zostać tym jedynym, który da nogę z łupami, a resztę zostawi z niczym.

Rozgrywka, oparta na mechanice Listu Miłosnego, idealnie wpasowuje się w pełen nieufności i rzucania kłód pod nogi klimat Munchkina.

Zawartość pudełka każdego fana Munchkina ucieszy podwójnie! W środku znajduje się bowiem specjalna karta promocyjna do tej gry.

1 egz. 1989: Jesień Narodów

Niewielu miało nadzieję, że moment przesilenia nadejdzie i Zimna Wojna dobiegnie wreszcie końca. Rok 1989 zostanie zapamiętany jako świt nowej ery. Oto kończy się epoka ustroju komunistycznego, który przez połowę wieku panował nad znaczną częścią globu. Do życia budzą się nowe idee: wolność, równość, samostanowienie…lecz czy na pewno? Jesień Narodów to gra strategiczna przeznaczona dla dwóch graczy, w której pokierujecie zmianami, które zaszły w Europie Wschodniej w latach 80 i 90 ubiegłego wieku. W rękach trzymacie los przyszłych pokoleń…czy jesteście na to gotowi?

Kolejna część bestsellerowej serii gier strategicznych, opartych na zasadach legendarnej Zimnej Wojny. Stanowi to niepodważalną gwarancję jakości. Nowe elementy, które wprowadza 1989 zadowolą zarówno starych, jak i nowych fanów Zimnej Wojny oraz Labiryntu.

Gra posiada wyjątkowy klimat i fabułę: dotyka wydarzeń z przełomu lat 80 i 90 w Europie Wschodniej. Jak dotychczas jest to słabo wykorzystany okres historyczny na polu gier planszowych, nie licząc rynku polskiego, który jednak nie skupia się zazwyczaj na szerszym kontekście. 1989 zarysowuje wspomniany szerszy kontekst, a nasza edycja została specjalnie przygotowana w taki sposób, by idealnie łączyć spojrzenie na losy świata i Polski. Gra została objęta specjalnym patronatem IPN.

Mechanika i fabuła gry skupiają się na walce między różnymi grupami społecznymi. Dzięki temu wojna toczy się na polu idei, a nie jest próbą sił zbrojnych. Powoduje to, że gra nabiera jedynego w swoim rodzaju charakteru.

Grę cechuje przygotowane z pietyzmem wykonanie: plansza i żetony z grubej tektury oraz starannie przygotowane tłumaczenie, oddające najdrobniejsze szczegóły kontekstu fabularnego. Końcowy produkt zadowoli nawet najbardziej wymagających graczy i kolekcjonerów.

1 egz. Bang! Pojedynek

Stróżowie prawa i bandyci w końcu stanęli na udeptanej ziemi, bitwa będzie pełna niespodzianek! Każda ze stron ma dwóch rewolwerowców w walce naraz: Jednego na froncie, a drugiego w odwodzie. Jeżeli sprytnie będziesz manewrować ich ustawieniem i używał mądrze ich umiejętności na pewno wygrasz pojedynek… a twoi przeciwnicy będą gryźli piach!

Bang! Pojedynek jest dwuosobową wersją gry Bang!, w której każdy z graczy wybiera określoną liczbę bohaterów z osobistej talii: stróżów prawa lub bandytów. Im większą liczbę bohaterów wybierzemy, tym dłuższa będzie rozgrywka. Każdy gracz rozpoczyna grę z dwoma bohaterami, stojącymi ramię w ramię, jeden obok drugiego.

Każdy gracz posiada także swoją osobistą talię akcji – stróże prawa specjalizują się w dobieraniu kart, a bandyci w stosowaniu sztuczek. Gracze na zmianę zagrywają karty tak, aby wyeliminować wrogie postacie z gry. Wygrywa ten, kto pierwszy wyeliminuje wszystkie postacie przeciwnika.

1 egz. Miecz Samuraja

W kraju Wschodzącego Słońca oddani Samurajowie ochraniają Szoguna – ich dowódcę i pana. Przebiegli Ninja próbują osłabić Imperium, często stosując nieczyste zagrania. Ostrze katany połyskuje na polu bitwy, gdy samotny Ronin przygotowuje się do boju, szykując swoją zemstę. Czy odnajdziesz swoich wrogów, nie zbaczając ze ścieżki wojownika?

Miecz Samuraja to imprezowa gra karciana dla 3 do 7 osób. Mechanika oparta jest na dobrze znanym systemie z gry Bang!. Sama gra, w porównaniu do swojego pierwowzoru z Dzikiego Zachodu, posiada jeszcze szybsze i bardziej dynamiczne tempo. Nowy system punktacji – bazujący na Punktach Honoru i Żywotności – pozwala grać każdemu do końca rozgrywki – nie ma eliminacji graczy. Dzięki temu elementy mafii – znane z pierwowzoru – nabierają zupełnie nowego wymiaru

 

Jeśli chcecie zdobyć jedną z powyższych gier, zagłosujcie w naszym Plebiscycie i uzasadnijcie w ciekawy sposób swój wybór.

Link do głosowania.

Konrad Krumholz

Konrad Krumholz

W moim życiu gry zawsze odgrywały ważną rolę i od dziecka zawsze była jakaś koło mnie. Wiadomo na początku to były głównie chińczyk, szachy czy eurobiznes. Ciągłe poszukiwania w gronie znajomych i rodziny, głównie starszych, kogoś chętnego do partyjki. Z czasem zmieniły się gry i osoby przy stole stały się jakby coraz młodsze. Pozostało jedynie niezmienne pytanie: "A może masz ochotę w coś zagrać?". Jedni mogą to nazwać chorobą i uzależnieniem ja mówię, że to moje hobby i pasja.
Największą frajdę sprawiają mi gry, które stawiają przede mną wyzwanie i są zagadką do rozwiązania. Eurosuchar - bardzo chętnie. Klimat potrafię sobie stworzyć sam i odnaleźć prawie wszędzie.
Nie lubię natomiast gier abstrakcyjnych i takich,które wymagają ode mnie refleksu, biegania wokoło stołu, krzyczenia i robienia hałasu.
Konrad Krumholz