Nagrody dla głosujących w Planszowym Gram Prix (Albi Polska i Alexander)

Głosując w Planszowym Gram Prix 2018 i uzasadniając swój wybór masz szansę zdobyć jedną z ponad stu nagród. Dziś prezentujemy gry ufundowane przez wydawnictwa Albi Polska i Alexander, którym serdecznie dziękujemy za wsparcie plebiscytu.

 

Wydawnictwo Albi Polska

Marco Polo

 W roku 1271, młody Marco Polo wyruszył na wyprawę ze swoim ojcem i starszym bratem, której celem były Chiny. Po długiej i wyczerpującej wędrówce dotarł do swojego celu 4 lata później. 

Wyruszcie śladami Marco Polo na dalekowschodnie szlaki, gdzie poznacie radości i smutki jego wielkiej podróży. Rozważnie zaplanujcie swoje szlaki, handlujcie wielbłądami, złotem oraz przyprawami. Grając, wykorzystajcie w jak najlepszy sposób umiejętności swoich postaci, aby stać się najlepszymi kupcami!

W grze Marco Polo gracze biorą udział w wydarzeniach, które miały miejsce w tym ważnym okresie. W trwającej 5 rund rozgrywce, gracze będą rzucać kostkami aby zdefiniować akcje, jakie mogą wykonać w tej rundzie:

  • Zdobycie surowców i wielbłądów,
  • Zdobycie pieniędzy,
  • Pozyskanie kontraktów,
  • Skorzystanie z akcji miasta, które wcześniej odwiedzili,
  • Wyruszenie w podróż.

Po pięciu rundach gracze kończą swoją podróż i podliczają punkty za zrealizowane kontrakty, odwiedzone miasta i przewieziony towar.

Lorenzo il Magnifico

 

Lorenzo Medyceusz zwany Wspaniałym jest jedną z najbardziej znaczących postaci w historii. Zasłynął nie tylko jako nadzwyczaj zręczny dyplomata i polityk w burzliwych czasach włoskiego renesansu, ale też namiętny mecenas i patron artystów i poetów, którzy wynieśli włoską kulturę na same szczyty.

W grze Lorenzo il Magnifico gracze będą próbowali zyskać taką samą sławę i rozgłos, stać się najpotężniejszymi i najważniejszymi mieszkańcami Florencji.

Lorenzo il Magnifico to kompleksowa gra strategiczna z prawie zerowym wpływem przypadku. Graczce będą wysyłać członków swojego rodu do wypełniania ważnych misji w całej Florencji, ale ich wartość będzie inna w każdej turze. Będą zdobywać nowe terytoria, sponsorować wznoszenie imponujących budowli, dokonywać wspaniałych awanturniczych czynów i otaczać się zdolnymi sługami. Gdy będą wystarczająco sprytni i potężni, przyciągną do swojego kręg słynne osobistości renesansu z całych Włoch i będą mogli wykorzystać ich talenty.

Lorenzo il Magnifico to doskonale zbalansowana nowoczesna gra ekonomiczna, obok której fani gatunku nie mogą przejść obojętnie.

BrainBox Gra planszowa

Najnowsza gra z serii BrainBox. Aby wygrać, należy zebrać karty z wszystkich kategorii. Na planszy czekają na was także zadania specjalne. Karty są podzielone na osiem kategorii: historia, sport, jedzenie i picie, sztuka i literatura, przyroda, rozrywka, ludzie i miejsca oraz ciekawostki.

Waszym zadaniem będzie nie tylko rozgrywka na planszy, ale przede wszystkim zapamiętanie wszystkich szczegółów z karty i udzielenie poprawnej odpowiedzi na wylosowane pytanie.

Party Time Znasz mnie

 Party Time Znasz mnie? to fantastyczna gra, dzięki której możesz się dowiedzieć, jak dobrze znasz siebie i swoich przyjaciół. To także doskonała szansa, aby dowiedzieć się czegoś więcej o innych i o sobie. Być może okaże się, że ktoś zna cię lepiej niż ty sam!

Znasz mnie? To gra pełna szalonych pytań i zabawnych odpowiedzi, gra, w której możesz uwolnić swoją kreatywność. Nowa odsłona Party Time to także łatwe zasady i mnóstwo zabawy.

Na czym to polega?

Jeden z graczy losuje kartę i wybiera jedno z pytań. Pozostali gracze zapisują odpowiedź, a następnie kładą ją na stół. Gracz zadający pytanie decyduje, która odpowiedź jest najlepsza. Nie ujawnia jej. Następnie inni obstawiają, która odpowiedź mu się najbardziej spodobała.

Party Time: Znasz mnie, czyli:

  • Interakcja
  • Imaginacja
  • Kreatywność
  • Humor
  • Szybka rozgrywka i proste zasady

Wydawnictwo Alexander

E-motionz (5 egzemplarzy)

Uwaga! Gotowi? Do startu… Start! Oto E-motionz szybka i dynamiczna gra planszowa. Pamiętaj, że prędkie rzucanie kostek to nie wszystko, musisz tez wykazać się nieprzeciętną zręcznością i wyjątkową spostrzegawczością. Rzucaj kostkami najszybciej jak potrafisz i układaj z nich konfiguracje, dzięki którym zostawisz przeciwników daleko w tyle! Celem gry jest jak najszybsze wyrzucenie na kostkach, konfiguracji buziek z emocjami oraz zdobycie największej liczby pchełek.

Aplikacja E-motionz jest dodatkową atrakcją, która może urozmaicić Waszą rozgrywkę. Zamiast kart do gry możesz użyć specjalnej, bezpłatnej aplikacji multimedialnej, pobranej za pomocą jednego z kodów QR, umieszczonych w instrukcji oraz na opakowaniu gry.

Gdybyś Był Junior (5 egzemplarzy)

 

Gdybyś był… to przezabawna, lekka gra towarzyska, w której nie potrzebujesz szczęścia ani specjalistycznej wiedzy. Musisz tylko ujawnić swój światopogląd. Uczestnicy zdobywają punkty typując trafnie kim lub czym byliby współgracze w alternatywnym świecie. Co zadecyduje o Twojej odpowiedzi? Skojarzenie z czyimś wyglądem, osobowością czy zainteresowaniami? Acha… i nie przejmuj się, gdy z początku nie odgadniesz wyborów innych graczy.

 

 

 

 

Gdybyś był (5 egzemplarzy)

 

 

 

Przezabawna, lekka rozrywka pozwalająca na sprawdzenie, na ile znamy samych siebie oraz na ile nasze wyobrażenia o nas pokrywają się z tym co sądzą o nas inni.

W rozgrywce nie potrzebujemy szczęścia ani specjalistycznej wiedzy. Musimy tylko ujawnić swój światopogląd. Uczestnicy zdobywają punkty typując trafnie kim lub czym byliby współgracze w alternatywnym świecie. Co zadecyduje o naszej odpowiedzi? Skojarzenie z czyimś wyglądem, osobowością czy zainteresowaniami?

W grze znajdziemy 330 haseł oraz 1650 przezabawnych, czasem kontrowersyjnych odpowiedzi. Przemyślana mechanika gry oraz lekka doza hazardu, wynikająca z obstawiania siły swoich odpowiedzi, sprawia, że rozgrywka jest niezwykle emocjonująca. Gra zdobyła uznanie planszówkowych pasjonatów.

 

 

Jeśli chcecie zdobyć jedną z powyższych grę, zagłosujcie w naszym Plebiscycie i uzasadnijcie w ciekawy sposób swój wybór.

Link do głosowania.

Konrad Krumholz

Konrad Krumholz

W moim życiu gry zawsze odgrywały ważną rolę i od dziecka zawsze była jakaś koło mnie. Wiadomo na początku to były głównie chińczyk, szachy czy eurobiznes. Ciągłe poszukiwania w gronie znajomych i rodziny, głównie starszych, kogoś chętnego do partyjki. Z czasem zmieniły się gry i osoby przy stole stały się jakby coraz młodsze. Pozostało jedynie niezmienne pytanie: "A może masz ochotę w coś zagrać?". Jedni mogą to nazwać chorobą i uzależnieniem ja mówię, że to moje hobby i pasja.
Największą frajdę sprawiają mi gry, które stawiają przede mną wyzwanie i są zagadką do rozwiązania. Eurosuchar - bardzo chętnie. Klimat potrafię sobie stworzyć sam i odnaleźć prawie wszędzie.
Nie lubię natomiast gier abstrakcyjnych i takich,które wymagają ode mnie refleksu, biegania wokoło stołu, krzyczenia i robienia hałasu.
Konrad Krumholz