AuZtralia na Kickstarterze. Polską wersję gry wyda PHALANX.

AuZtralia

Ekonomia i eksploracja, przygoda i zaciekłe walki z tym co nienazwane… Czy będziesz w stanie odkryć przerażające tajemnice Australii, by ocalić ludzkość przed nieuniknioną zagładą?

AuZtralia to gra strategiczna z mocnymi wątkami ekonomicznymi oraz przygodowo-eksploracyjnymi, przeznaczona dla od jednej do czterech osób. Chcąc nadać grze swoisty charakter i klimat, Martin Wallace umieścił jej akcję w uniwersum stworzonym dla jednej ze swoich wcześniejszych gier – Studium w Szmaragdzie.

Akcja gry osadzona jest w alternatywnej rzeczywistości lat trzydziestych XIX wieku. Po wojnie restauracyjnej, która przyniosła ludziom wolność spod rządów Wielkich Przedwiecznych, pola i gleby półkuli północnej były doszczętnie skażone. Głód stał się nową zmorą ludzkości. Nieustraszeni poszukiwacze przygód wyruszyli więc na ekspedycje z misją znalezienia nowych ziem uprawnych. Szybko odkryli ukryty przed ludzkością kontynent – Australię – i przystąpili do jego eksploracji i zasiedlania. Niestety, nie zdawali sobie sprawy z tego, że Przedwieczni właśnie tam przygotowali swoje schronienie i bazę do kontrataku…

Jako pionier i odkrywca przywrócisz tę ziemię ludzkości! Zbudujesz port, linie kolejowe, zdobędziesz zasoby w kopalniach i obsiejesz pola. Wykorzystasz jednostki wojskowe, aby ruszyć w głąb kontynentu, odkryć jego tajemnice i bronić swych dóbr przed nadchodzącymi stamtąd potworami. Żeby zwyciężyć będziesz musiał wyposażyć się w odpowiedni sprzęt i wziąć na służbę najemników, dysponujących wachlarzem korzystnych umiejętności i zasobów. I pamiętaj – wszystkie akcje, które wykonasz, kosztują Cię czas, będący najważniejszym zasobem w grze. Dobrze zaplanuj swoje poczynania, tak aby przygotować się na przebudzenie, które nastąpi w pewnym momencie rozgrywki. Wtedy to potężni i groźni Dawni Bogowie zaczną działać, sterowani przez unikatową mechanikę gry. Ujawnią się i swoje nikczemne zamiary, które mogą przynieść zgubę całej ludzkości. Pokonanie ich w pojedynkę może okazać się niemożliwe, bądź więc gotów do współpracy z innymi graczami, ponieważ być może tylko w ten sposób będziecie mogli ich powstrzymać.

Mrok przysłoni bogactwa nowej ziemi, obłęd skazi dusze poszukiwaczy przygód… Czy ludzkości uda się przetrwać? Czy Przedwieczni dokonają swojej zemsty? Gotuj się do walki!

 

Na stronę kampanii przeniesiecie się klikając TUTAJ.

 

Autor: Martin Wallace

Liczba graczy: 1-4

Czas rozgrywki: 30 minut na gracza

Wiek: 14+

Premiera: jesień 2018

Wojciech Mikolajczak

Wojciech Mikolajczak

Swoją przygodę z planszówkami zaczął jeszcze w latach 90-tych, ale prawdziwa miłość do gier bez prądu przyszła dopiero po prawie 20-latach. Od 2014 namiętnie gra, pisze recenzje oraz newsy dla kilku różnych serwisów i organizuje w Lublinie festiwal gier planszowych i karcianych Board Mania. Najbardziej lubi nowoczesne gry hybrydowe, łączące w sobie wiele różnych mechanik znanych zarówno z gier ekonomicznych, jak również tych „z klimatem”. W grach nie lubi przesadnej losowości i braku większego wpływu decyzji gracza na przebieg rozgrywki. Niektóre z ulubionych tytułów: Star Wars: Imperial Assault, Blood Rage, Cyclades, Eclipse, Terraformacja Marsa, Robinson Crusoe.
Wojciech Mikolajczak