Erin – polska wersja the Arrival już teraz na platformie wspieram.to

Okrutni i legendarni Fomori władają Erin, zieloną wyspą. Rdzenni mieszkańcy popadli w niewolę i żyją pod jarzmem króla Balora, który sprawuje rządy żelaznej pięści ze złowrogiej wyspy na północy. Wyspa niegdyś tętniąca życiem usiana jest ruinami wymarłych wiosek i miast. Cztery potężne plemiona przybywają na wyspę by walczyć o swoje miejsce. Lecz ta walka przyzywa Fomori…

W zeszłym roku (2016) wydawnictwo Game’s Up zadebiutowało na rynku wydając grę „The Arrival”, której autorem jest Martin Wallace, jeden z najlepszych twórców gier na świecie. Gra bazuje na wcześniej grze tegoż autora „Mordred”. Kilka dni temu wystartowała akcja, która ma na celu ufundowanie polskiej wersji tej gry. Lecz zespół Octopus Games pod kierownictwem Krzysztofa Matusika wprowadził kilka zmian. Na pierwszy rzut oka widać odświeżoną szatę graficzną, oraz nowy tytuł „Erin”.

Erin” to gra dla 2 do 4 graczy, której czas nie powinien przekroczyć 90 minut. Każdy z graczy wciela się w rolę wodza plemienia. Każdy z nich będzie próbował podbić jak największą część mitycznej wyspy Erin, pokonać demonicznych Fomori i przeszkodzić reszcie plemion w ekspansji.

Gra trwa od 4 do 6 rund (w zależności od liczby graczy). Każda runda składa się z 2 faz. Fazy wsparcia oraz fazy akcji.

Podczas fazy wsparcia gracze wybierają 4 karty wsparcia z trzech różnych talii wsparcia (wsparcia militarnego, wsparcia gospodarczego, wsparcia taktycznego). Przy czym sami decydują z których talii dobiorą karty. Na każdej karcie znajdują się zasoby jakie gracz otrzyma.

Wszystkie wybrane karty wsparcia gracze kładą przed sobą rewersem do góry w wybranej przez siebie kolejności w rzędzie. Następnie odsłaniają dwie pierwsze i kładą je awersem do góry. Każda karta podzielona jest na trzy sekcje. Gracze muszą zrezygnować z jednej z nich zaznaczając to blokerem, następnie odsłaniają trzecią kartę i znowu zaznaczają kolejną sekcję z której rezygnują drugim blokerem. Pozostaje już tylko odsłonięcie czwartej karty. Sekcja, której gracze nie zaznaczyli blokerami pokazuje jakie zasoby gracze otrzymają. W tym momencie faza wsparcia dobiega końca i gracze przechodzą do fazy akcji.

Faza akcji składa się z tur graczy. Gracz w swojej turze może wykonać 2 akcje z pięciu dostępnych. Gracz może wykonać te akcje w dowolnej kolejności, jak również może wykonać 2 te same akcje. Gracze wykonują swoje tury zgodnie z ruchem wskazówek zegara, do momentu w którym wszyscy gracze spasują i faza akcji kończy się.

Gra może się zakończyć na dwa sposoby, gdy plemiona wspólnie pokonają Fomori, zwycięzcą zostaje gracz z największą liczbą punktów sławy, lub gdy Fomori pokonają graczy, zwycięzcą zostaje wtedy gracz z najmniejszą liczbą punktów spaczenia.

Gra zapowiada się interesująco, usprawnienia mechaniki wprowadzone przez Ośmiornicę naprawdę poprawiają grę, bynajmniej jej nie ułatwiając. Akcja na wspieram to ruszyła 10.11. 2017, i mamy nadzieję, że się do niej przyłączycie.

wspieram.to/erin_new

Wojciech Mikolajczak

Wojciech Mikolajczak

Swoją przygodę z planszówkami zaczął jeszcze w latach 90-tych, ale prawdziwa miłość do gier bez prądu przyszła dopiero po prawie 20-latach. Od 2014 namiętnie gra, pisze recenzje oraz newsy dla kilku różnych serwisów i organizuje w Lublinie festiwal gier planszowych i karcianych Board Mania. Najbardziej lubi nowoczesne gry hybrydowe, łączące w sobie wiele różnych mechanik znanych zarówno z gier ekonomicznych, jak również tych „z klimatem”. W grach nie lubi przesadnej losowości i braku większego wpływu decyzji gracza na przebieg rozgrywki. Niektóre z ulubionych tytułów: Star Wars: Imperial Assault, Blood Rage, Cyclades, Eclipse, Terraformacja Marsa, Robinson Crusoe.
Wojciech Mikolajczak