The Valley of Alchemists – nowa gra wydawnictwa Creativemaker już na platformie Kickstarter!

Na platformie Kickstarter ruszyła akcja mająca na celu wydanie gry The Valley of Alchemist, której polski tytuł będzie brzmiał Dolina Alchemików.

Dolina Alchemików (ang. The Valley of Alchemists) to pięknie zilustrowana, strategiczna gra familijna dla 2-4 graczy, z ciekawą kombinacją zbierania i zarządzania zasobami z wpisanym elementem świadomości przestrzennej.

Autorem gry jest Kamil Langie, a ilustracje wykonała Barbara Wiszyńska-Kubit. Gra zostanie wydana za pośrednictwem platformy Kickstarter przez polskie wydawnictwo Creativemaker. Kampania Doliny Alchemików rusza już 17 października i potrwa do 9 listopada. Przewidziana jest wersja deluxe i exclusive z metalowymi monetami, jednym dodatkiem dającym dwa nowe tryby rozgrywki oraz możliwość gry w pięć osób. Orientacyjna cena wynosi odpowiednio: 49$ i 79$.

W grze wcielamy się w alchemików, którzy przystąpią do corocznego konkursu w tworzeniu eliksirów. W trakcie gry gracze będą zbierać składniki, warzyć wywary i z nich sporządzać magiczne eliksiry. Ten z graczy, który najlepiej będzie zarządzał swoimi zasobami, sporządzi najbardziej zadziwiające eliksiry i sprzeda je z jak największym zyskiem, wygrywa grę. System punktowania pozwala zdobywać punkty w trakcie rozgrywki (premiując punktami bonusowymi), jak i po zakończeniu gry.

Każdy z graczy otrzymuje swoją planszę gracza i planszę zasobów, z pomocą których zarządza zasobami (składnikami i wywarami) niezbędnymi do sporządzenia eliksirów. Gracz ma do dyspozycji cztery rodzaje składników pochodzenia magicznego, które może następnie przetworzyć w sześć różnych wywarów. Wywary służą zaś do przygotowania eliksirów, z których każdy charakteryzuje się innym kolorem, kształtem i poziomem złożoności. Gra podzielona jest na tury graczy, rozgrywane po kolei przez każdego z graczy, rozpoczynając od pierwsze­go gracza. W swojej turze gracz wykonuje 2 dowolne z 5-ciu dostępnych akcje, tj.:

  1. Pobranie składników
  2. Warzenie wywarów
  3. Sporządzanie eliksirów
  4. Przeniesienie eliksiru
  5. Sprzedaż linii eliksirów

Każdy sporządzony eliksir zwiększa określone umiejętności gracza, przez co może on pobierać więcej składników danego koloru w ramach pojedynczej akcji. Przez to gra, z każdą kolejną turą gracza, staje się bardziej dynamiczna i strategiczna. Sporządzone eliksiry odkłada się na specjalną planszę nazywaną „skrzyneczką”, na jedno z 9-ciu dostępnych pól. Gdy gracz uzna, że jest gotowy, aby oddać jedną linię eliksirów (pionową, poziomą lub po skosie), ściąga 3 karty ze swojej skrzyneczki, robiąc miejsce na nowe, i zdobywa za nie punkty doświadczenia (PD). Do punktów na kartach sprzedanych eliksirów dolicza się bonusy za sprzedaż eliksirów tego samego koloru, kształtu magicznej buteleczki i poziomu eliksiru. Gracz może zwiększyć swoje szanse na zdobycie większej liczby punktów przenosząc eliksiry w swojej skrzyneczce lub używając specjalnych żetonów, które mogą zmienić poziom, kolor lub kształt sprzedawanego eliksiru, a nawet kolor wywarów na planszy gracza. W grze ważne jest skuteczne zarządzanie zasobami, jak i efektywne i dobrze zaplanowane podejmowanie decyzji dotyczących sporządzania eliksirów i ich sprzedaży z jak największym zyskiem. Gra kończy się w momencie, gdy skończą się karty w stosie eliksirów. Gracze rozgrywają jeszcze swoje ostatnie tury, aż do pierwszego gracza, tak aby każdy z nich wykonał taką samą liczbę tur. Następnie podliczają swoje punkty doświadczenia zdobyte w trakcie gry (na kartach sprzedanych eliksirów oraz bonusy za sprzedaż), po czym dodają do nich punkty na kartach eliksirów znajdujących się w skrzyneczce oraz za wywary posiadane na swojej planszy gracza. Gracz, który łącznie zdobędzie najwięcej punktów doświadczenia (PD) zostaje zwycięzcą i zdobywa tytuł Alchemika Roku!

Przydatne linki:

Strona kampanii: kck.st/2hOkb2R

Strona wydawcy: creativemaker.eu 

Trailer: https://www.dropbox.com/s/dhetd0784y9kbg8/trailer%20na%20fb.mp4?dl=1

Wojciech Mikolajczak

Wojciech Mikolajczak

Swoją przygodę z planszówkami zaczął jeszcze w latach 90-tych, ale prawdziwa miłość do gier bez prądu przyszła dopiero po prawie 20-latach. Od 2014 namiętnie gra, pisze recenzje oraz newsy dla kilku różnych serwisów i organizuje w Lublinie festiwal gier planszowych i karcianych Board Mania. Najbardziej lubi nowoczesne gry hybrydowe, łączące w sobie wiele różnych mechanik znanych zarówno z gier ekonomicznych, jak również tych „z klimatem”. W grach nie lubi przesadnej losowości i braku większego wpływu decyzji gracza na przebieg rozgrywki. Niektóre z ulubionych tytułów: Star Wars: Imperial Assault, Blood Rage, Cyclades, Eclipse, Terraformacja Marsa, Robinson Crusoe.
Wojciech Mikolajczak